Pagina 3 van de 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 116

Onderwerp: De 944 van Nicolas

  1. #21
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Ah ok, dan had ik de functie van die ketting ook nog fout. Ik moet nog wat leren. Zowat alles onder de motorkap dus.


  2. #22

    Re: De 944 van Nicolas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk Berichten
    Ah ok, dan had ik de functie van die ketting ook nog fout. Ik moet nog wat leren. Zowat alles onder de motorkap dus.
    dat geeft niks,
    we hebben het allemaal moeten leren.
    kijk ook eens voor de 944 op het andere forum.
    daar vind je veel meer info voor de 944.
    www.944forum.com


  3. #23
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: De 944 van Nicolas

    125 dk , gecontroleerd?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  4. #24
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Met carpass. Er kan gelogen zijn toen hij in 1993 uit Duitsland geïmporteerd werd, maar de staat van bv de pedaalrubbers en algemeen het motorische doen vermoeden dat die 125k klopt. Het lijkt niet op 225k. De voorste stoelen zijn niet gescheurd. Een deel van de achterbank gek genoeg wel. Dikke kleine?

    Anyway, de koffer krijg ik nog steeds niet open. Ik zie wel wat het slot met die pinnen zou moeten doen, maar ik zie niet waar het boeltje blokkeert (ik kan de sleutel niet verdraaien op een 10 graden na). Ik kan ook niet zien waar de pinnen eindigen omdat daar sproeireservoirs voor zitten...

    Ik ben al op zoek naar een Haynes. En naar iemand die samen met mij de distributie wil vervangen, want van de garageprijzen daarvoor word je niet vrolijk. Dan zijn jullie 924 bezitters heel wat beter af. Ik zit al aan 575€ materiaalkosten alleen (incl O ringen, waterpomp...alles). En dat is OK voor mij, maar om daar nog eens 900€ uurloon bovenop te gooien voor een jobje van geen dag vind ik er wat over.


  5. #25

    Re: De 944 van Nicolas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk Berichten
    Ik ben al op zoek naar een Haynes. En naar iemand die samen met mij de distributie wil vervangen, want van de garageprijzen daarvoor word je niet vrolijk. Dan zijn jullie 924 bezitters heel wat beter af. Ik zit al aan 575€ materiaalkosten alleen (incl O ringen, waterpomp...alles). En dat is OK voor mij, maar om daar nog eens 900€ uurloon bovenop te gooien voor een jobje van geen dag vind ik er wat over.
    Haynes heb je niks aan.
    gewoon een 944 workshopmanual downloaden
    http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

    arbeidskosten om een distributie en waterpomp en olie keeringen vervangen kan nooit € 900 kosten.
    hooguit € 400 voor een daggie sleutelen.


  6. #26
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: De 944 van Nicolas

    Maar je gaat me nu niet vertellen dat je van tevoren niet heb onderzocht of zo'n 944 wel eens een dure distributie wissel moest hebben
    verliefd ???
    Ik zou er ook over denken de waterpomp te vervangen je zal niet de eerste wezen die zijn waterpomp stuk trekt na een distributie wissel
    heb je dan wel naar de remmerij gekeken (ook niet goedkoop)
    eventueel roest voor het achterwiel
    krukas kering
    enzz ennzz...


    Een Nederlands spreekwoord zegt : Een gewaarschuwd man telt voor twee :eyebrows:


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #27
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    @Jimrey: ik heb echt wel budget voorzien aan achterstallig onderhoud. De 575€ (dat is incl 75 voor de waterpomp inderdaad) voor alle benodigde onderdelen voor de distributie is, hoewel erg veel geld, dus op zich geen probleem. De paar tientallen eurootjes voor de veerrubbers vooraan (welke ik nog niet gevonden heb, maar goed) ook niet. De kost van 1450€ om de distributie door de garage te laten doen vind ik wel errrrrg veel. Daarom zou ik het met behulp van een workshop manual en een kenner zelf willen doen, zodat het bij materiaalkosten blijft.

    Remmerij is netjes in orde. Roest is nagenoeg afwezig; hij heeft uiterlijk wel onderhoud nodig maar dat was duidelijk op het moment van aankoop. Krukaskering en dergelijke: we hebben uiteraard niet heel het blok uit elkaar gehaald voor aankoop, maar een kenner heeft er naar gekeken en een testrit gemaakt, en dat werkte allemaal als een zonnetje.


  8. #28

    Re: De 944 van Nicolas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk Berichten
    De 575€ (dat is incl 75 voor de waterpomp inderdaad) .
    €75,= voor een nieuwe waterpomp voor een 944 ?
    dan mag je er morgen 10 aan mij leveren.


  9. #29
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Oeps, ik had verkeerd gekeken. 225€.


  10. #30
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Heeft er trouwens iemand ervaring met "Pimp My Porsche"? Ik heb hun duurste optie voor de distributie nog eens bekeken. Ten opzichte van de materieelkosten is het uurloon aanvaardbaar. Het is een erg dure ingreep, maar als ik het goed lees is het zowat een halve motorrevisie. Mogelijk is het totale overkill voor de huidige staat van mijn motor hoor, maar ik wil me zowel over de simpelste als meest complete optie en alles tussenin informeren.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •