Pagina 1 van de 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 116

Onderwerp: De 944 van Nicolas

  1. #1
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    De 944 van Nicolas

    OK, het is geen 924... :nono: 1982 Porsche 944 automaat dus.

    Ik heb dus een 944 gekocht. Mechanisch zou alles in orde zijn, enkel een paar rubbertjes in een veerpoot vooraan eens vervangen. Het werk zit hem vooral in het uiterlijke en het interieur.

    Voordat hij ingeschreven is (import...) doe ik er geen kosten aan, maar er kunnen wel alvast wat dingetjes aan gebeuren zonder geld uit te geven. In dit draadje zal ik de stand van zaken bijhouden en mijn vragen stellen.

    Wat is er al gebeurd:

    1) Middensteun. Hierin zat een of ander cheapo namaak Mercedes ding met plastic wortelhout...Deze is eruit gehaald. Enig idee of een 944 automaat eigenlijk een middensteun had?

    2) Sierstuk op uitlaat. Er zat eentje op, maar die was volledig doorgeroest. Deze verwijderd. De eigenlijke uitlaat is in heel goede staat. Maar voor het zicht zou een sierstukje over de uitlaat wel mooi zijn. Nu heeft hij een beetje een klein pietje. Bestaan er (mooie, bescheiden) sierstukken die je gewoon over het dikkere uiteinde van de eigenlijke uitlaat schuift zonder iets te hoeven demonteren? Het exemplaar dat ik er zonet van geknipt heb, kon niet gemonteerd worden zonder de uitlaat zelf eerst te slopen. En daar zit ik dus niet op te wachten.

    3) We krijgen de koffer niet open. Ik niet, collega niet, vorige eigenaar niet. Zijn garage wel. Enig idee waar het probleem zit en hoe op te lossen?

    4) Is er toevallig ergens een "verborgen" plekje waar gevarendriehoek en/of brandblusser kunnen zitten? Het is me namelijk niet duidelijk of deze niet aanwezig zijn, dan wel ik ze gewoon niet vind. De koffer is natuurlijk een onverkende mogelijkheid...

    5) Links naast het stuur is er in het dashboard een switchje bijgebouwd.Ik heb geen idee wat de functie daarvan is. Kan het iets met het (niet meer aangesloten) alarmsysteem te maken hebben? Het is zo'n kleine switch zoals je in elektronicazaken kan kopen.


  2. #2
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: De 944 van Nicolas

    Heb je geen electrishe kofferopener ?
    Deze zit links (drukknop) naast de hendel om uw motorkap te openen.
    Het kan makkelijk zijn dat het mechanisme om de koffer te openen (aan de binnenkant van uw kofferruimte) losgekomen is. Je zal moeten in de koffer liggen, vervolgens het tapijt met de drukknoppen losmaken. Dan zie je het mechanisme voor u.

    Het kan makkelijk zijn dat de ijzeren staafjes niet ver genoeg meer uit elkaar gaan.
    Normaal is dit met een klein plastiek rondelletje (stukje) vastgezet. ( dit stukje durft wel eens te scheuren en dan gaan de staafjes niet ver genoeg uit elkaar waardoor de koffer niet meer open gaat)

    Misschien wat moeilijk uitgelegd, maar als je het voor je hebt zal het zichzelf wel uitwijzen.

    De gevarendriehoek zul je normaal ook terugvinden al je het koffertapijt wegtrekt met de drukknoppen.
    Daar zit het reservewiel, gevarendriehoek, krik, ...

    Brandblusser zit normaal aan de voeten van de pasagier (rechts)

    Gr Dopre


  3. #3
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: De 944 van Nicolas

    Proficiat met je verkeerde keuze Nicolas ;-). Een fotootje zou wel leuk zijn .... De brandblusser hangt normaal gezien op de middenconzole aan de passagiers kant. Natuurlijk kunnen er ook nog heel wat spullen verborgen zitten in de bakjes in het koffer. Normaal gezien de compressor, sleutelset, .....


  4. #4
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Bedankt voor de uitleg alvast! Bij gelegenheid dus eens in de koffer duiken.

    Ik zal dan eens kijken wat het doet als iemand met de sleutel de koffer probeert te openen.

    Alvast nog een paar vraagjes:

    6) De achterbumper hangt iets te ver naar achter en naar onder na een lompigheid met een sleeppoging een aantal jaren geleden. Ik zie 2 bevestigingspunten voor de bumper, maar geen instelmogelijkheid. Is er een subtiele manier om de gordel terug op de juiste plaats te hangen, of moet het met "bruut geweld" door de ophangpunten naar de juiste plaats te wringen ofzo?

    7) Ik hoorde op de meeting in Antwerpen dat er een trucje was om de spoiler terug netjes te zwarten. Welk product was dit? Werkt het ook voor andere zwarte onderdelen zoals bij de spiegels, de sproeiertjes enzo?

    8) Nog tips voor het simoniseren en retoucheren van guards red? Het is op plekken een beetje guards roze geworden... Gewoon rode simonis of iets specifieker?

    Fotootjes enzo volgens uiteraard ook nog, maar eerst dat ding maar eens geïmporteerd krijgen enzo.


  5. #5
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: De 944 van Nicolas

    Sleutel in het slot en tegelijkertijd op de spoiler duwen. Dit helpt soms bij mij wanneer hij niet open wil. En voor foto's moet hij niet geïmporteerd zijn hoor ;-). Van waar komt hij ?


  6. #6
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Hij komt uit Nederland.

    Ik heb een garagist die hem zou kunnen importeren tot het punt dat ik de O plaat kan aanvragen voor mij. Zijn prijs hiervoor ken ik echter nog niet.

    Ik dacht dat jij me vertelde dat jij je COC bij d'Ieteren zelf had aangevraagd, dus geen gelijkvormigheidskeuring (opmeting) had moeten laten doen?

    De 944 is behoorlijk origineel dus het zou geen probleem mogen zijn, enkel de velgen lijken die van een 944 turbo ofzo te zijn. Zolang de spoorbreedte hetzelfde is, zou dat geen probleem mogen zijn. Geen idee of die gelijk is of niet.

    Je koffertrucje probeer ik morgen overdag eens. En foto's volgen zodra ik er eens aan denk om de batterijtjes van de camera op te laden.


  7. #7
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: De 944 van Nicolas

    Gebruik iig goede Producten voor je lak!!

    Gebruik je rotzooi, ga je dit blijvend merken

    Ikzelf gebruik altijd spullen van autoglym , werkt goed en blijft lang zitten, dit icm goede poetsdoeken en het spul is nog duurzaam ook, het is lichtelijk aan de prijs maar het is het wel waard :-)

    Ook te bestellen via internet en dealers van het product te vinden :-)
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #8
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Ik ga morgen de GOCA bellen want ik hoor van steeds meer mensen dat ik voor inschrijving als oldtimer géén invoerprocedure moet doorlopen (opmeting om COC te bekomen). Het zou toch enkel om een Oldtimer keuring gaan.

    Enkel als ik hem later alsnog als daily wil inschrijven, moet ik dan nog de invoerprocedure laten uitvoeren.

    Maar dat is nu niet aan de orde en dus zou het handig, snel en goedkoop zijn als ik de garagist enkel een oldtimerkeuring moet laten doen (met zijn Z platen, vandaar via garagist)

    Bedankt voor de Autoglym tip! Aangezien ik hem niet ga herspuiten en de lak toch wel heel wat liefde nodig heeft, mag het al eens heel goede simonis zijn. Ik begrijp dat jij gewoon manueel simoniseert? Elbow grease. Of met een machine?


  9. #9
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: De 944 van Nicolas

    ik heb kleur was van sonax gekocht bij de brezan werk ook er goed ik heb/had ook een rode.

    deze fles is op zich wel beschikbaar nog niet heel veel uit bussen zijn rond de 15 euro.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #10
    Ingeschreven
    16/07/2009
    Berichten
    109

    Re: De 944 van Nicolas

    Dank je! Ik contacteer je bij gelegenheid indien ik interesse heb in je kleurwas.

    Kent iemand een goed merk roestbeschermende verf? Ik heb het dan over "dunne" verf die je bv op een zichtbaar deel deur kan gebruiken. Dus geen tectyl ofzo. Liefst in een zwarte kleur.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •