Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Boulder

  1. #1
    Ingeschreven
    28/11/2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    33

    Boulder

    Stel je voor
    Dag allen,

    Ik ben de eigenaar van: The Porsche.

    Maar ik hoor jullie al denken, maar ik heb al The Porsche! Maar in mijn omgeving is The Porsche de enige Porsche tussen een aantal engelse oldtimers. Ze is een beetje een vreemde eend in de bijt tussen een aantal Land Rovers en Minis. Maar daardoor des te meer gewaardeerd!

    kenmerken:
    Type: Porsche 924 (2.0)
    Bouwjaar: 1982
    Kilometers: 3973 (+100.00x?)
    Kleur: Metallic bruin (zal wel niet originele kleur zijn, is ook een keer overgespoten geweest)
    Conditie interieur: Goed
    Conditie exterieur: Redelijk, wie weet wat een goede poetsbeurt brengt
    Conditie technisch: Goed (los van een paar problemen nu)


    De aanschaf:

    Al 10! jaar ben ik in het bezit van The Porsche. Gekocht als fanatieke 20er die wel eens wat anders wilde dan meeste auto's. Iets wat er mooi en sportief uitzag. Na wat verdieping toen besloten dat 924 2.0 het meest betrouwbaar was en minst ingewikkelde techniek. Een turbo sprak mij natuurlijk aan maar vond de gaten in de neus toch minder mooi en scheen minder betrouwbaar te zijn. En natuurlijk alles gelezen over de bijna perfecte gewichtsverdeling, de goede aerodynamica door haar prachtige druppelvorm. En oh die opklaplampen!
    Nou maar toen de aanschaf. Een jaar marktplaats afgestruind en na diverse armzalige wrakken te hebben gezien begon de moed mij in de schoenen te zinken. Waren er echt geen fatsoenlijke meer te koop? Ik begreep natuurlijk wel dat vele misbruikt waren als ragbakken of gewoon vergeten waren maar er zouden toch ook mensen zijn die net zoals ik gevallen zijn voor zo een auto?
    Nou in de zomervakantie voordat ik ging studeren ging ik een laatste poging wagen. Een rondje door het land om 3 exemplaren te bekijken. De eerste mocht ik niet eens proberen de starten want hij deed het toch niet maar verder zou hij oh zo fantastisch zijn. Mits de algen er afgeschrobd zou worden en rotte plekken zouden worden bijgewerkt.
    De tweede, een mooie rode exemplaar. Alles zou het doen. Totdat ik wegreed en tot mijn schrik geen remmen had! Daarmee was mijn enthousiasme gauw weg.
    Nou dan als allerlaatste poging, terwijl het avond werd, op zoek naar een mooie bronzen metallic exemplaar. Ze zag er heel netjes uit, van binnen en van buiten. Schijnbaar van een porsche liefhebber geweest die er veel tijd en zorg in had gestoken maar door gebrek aan gebruik door het bezit van andere Porsches van de hand gedaan. Huidige eigenaar wist er eigenlijk niks van af bekende hij eerlijk. Maar na contact te hebben gehad met vorige eigenaar was ik enigzins overtuigd.
    The Porsche liep op 3 cilinders maar volgens de eigenaar kon het nooit iets groots zijn. De compressie waren bij alle cilinders ook gelijk. In mijn jeugdige naïviteit de gok gewaagd. Uiteindelijk bleek alleen een nieuwe bougiekabel nodig te zijn.

    Tot nu
    Sindsdien is zij heel betrouwbaar geweest. Na diverse periodes van geen aandacht wilde ze altijd weer vol enthousiasme tot leven komen.
    Alleen sinds een paar jaar geleden. Toen werd er niet meer bijgeladen en de remmen zaten vast. En toen werd het lastig om haar even te laten lopen en alles te laten bewegen. Dat brengt mij naar de huidige stand van zaken: Geen brandstof toevoer meer en wie weet wat meer allemaal niet meer wil meewerken.

    Mijzelf
    Ik woon in de buurt van Veenendaal, net zoals The Porsche alleen wel op andere adressen. Ik zit in een klein huurhuis en zij in een riante, (helaas onverwarmde) droge schuur.
    Ik heb haar liever daar, ruimte en mogelijkheid tot sleutelen en hoeft niet iedere dag te zien hoe ze wegkwijnt in het Nederlandse weer.
    Tegenwoordig werkend in het onderwijs geeft mij de mogelijkheid om wat meer tijd in de zomervakanties te besteden.
    In het verleden heb ik veel tijdrovende hobby's gehad maar wil The Porsche meer de aandacht geven die ze verdient.
    Ik zal dan ergens anders een overzicht plaatsen van de vorderende werkzaamheden.

    Foto's komen zodra zij op een mooi plekje kan staan en netjes is schoongemaakt.

    Quote van mijn wederhelft over mij: I have trouble deciding if I love my wife more or my car"
    Al denk ik dat ik mijn vrouw niet een aantal jaar alleen zou achterlaten in een donkere, stoffige schuur.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Boulder

    Welkom. Mooie introductie en ik ben benieuwd naar de foto's!


  3. #3
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: Boulder

    Welkom op dit forum!


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Welkom in het 924 walhalla


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: Boulder

    Welkom!

    Mooi bruin is niet lelijk.
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •