Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Piet's Project

  1. #1
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Piet's Project

    Ook ik denk dat het maar eens tijd is voor een project-topicje voor mijn bahama blauwe 78'er 924. Ik kwam hem online tegen als schadeauto met 'algemene gebruikssporen'. Liet in eerste instantie een gedachten door mijn hoofd schieten om hem te kopen en vervolgens in onderdelen te verkopen (sorry voor het vloeken in de kerk!) maar eenmaal na de proefrit was die gedachte gauw weg. Iets wat mij verder heel erg aansprak aan deze auto waren de metertjes, oliedruk, spanning, vind ze super ogen.

    Ik ben vrij nieuw in het motorisch sleutelen (werk dagelijks wel met oldtimers maar niet motorisch), dus ik besloot om er voor te gaan en deze auto geheel op te lappen om het eens te leren. Maargoed, excuseer mij aub voor gebrek aan kennis van tijd tot tijd (en de vragen die hier waarschijnlijk uit voort komen!), ik probeer het zo goed mogelijk te leren

    resized924.jpg De auto zelf
    resizedinterieur].jpg interieur, met dat oerlelijke Luisi notenhouten stuur, dat ik zo snel mogelijk ga vervangen met een origineel Porsche stuur. (Stuur heeft nog wel eens de neiging om tijdens het sturen te toeteren)

    De auto was overduidelijk uitgeleefd door een stel jonge lui (stoelen gescheurd, 'sport' stuur erin dat beter op een Alfa Romeo zou passen, slecht gerepareerde schade rondom met name de voorschermen links en rechts, achterklep glas was uit de sponning en zelfs de kilometer teller was er al mee opgehouden, en zelfs de voorbanden waren kleiner dan achter, waarschijnlijk om hem te verlagen, wel jammer dat daardoor de kilometer teller een te hoge snelheid aangeeft.)

    Eenmaal thuis zag ik een witte damp uit de uitlaat, samenhangend met snel heet lopen, en borrelende koelvloeistof in het koelvloeistofresevoir.