Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Piet's Project

  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Piet's Project

    En ja dat zit goed zo te zien .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Piet's Project

    Bij pre 80 zit hij voor in en na 80 zit hij binnen achter de klokken
    De verdeler zit zo te zien goed


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #13
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: Piet's Project

    Zo, vandaag nog eventjes gehobbyd. Mooi nieuw Mann oliefilter gevuld en gemonteerd, dynamo en nieuwe v-snaar gemonteerd, vraag me alleen af of de verdeler nou uiteindelijk goed zit, kerfje op de as zit gelijk met die op de rand, maar heb ik ook de vervroeger in de goede richting staan? (eerst stond hij richting mijn inlaatspruitstuk)
    verdeler resized.jpg

    Voor morgen op het lijstje: een aantal verweerde/geoxideerde/afgebroken stekkertjes vervangen en schoonmaken, nieuwe thermostaat en radiateur ventilator sensor monteren, thermostaathuis terug zetten en de nieuwe distributieriem spannen. Ennnnn nog even de nieuwe bougies en bougiekabels monteren.

    Ik vind het spannend worden, binnenkort de eerste start en hopelijk zit het allemaal mee! Inmiddels al bezig mijn werk voor de zoveelste keer na te lopen en dubbel te controleren of ik niks vergeten ben.

    Weet iemand misschien wat ik zou kunnen gebruiken om te zorgen dat de nokkenas niet beschadigd raakt bij de eerste start, gezien hij nog niet direct olie krijgt?


  4. #14
    Ingeschreven
    05/06/2012
    Berichten
    141
    Je kan het kleppendeksel eraf halen en eventjes wat olie er overheen kunnen sprenkelen. Dat wordt wel vaker gedaan bij een auto die een tijdje heeft stilgestaan.
    Gr. Remy
    Porsche 924 2.0 bj 1980
    Subaru Justy 1.6 AWD bj 2003
    Suzuki Swift Sport bj 2009


  5. #15
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: Piet's Project

    Bedankt voor de tip!

    Ben vandaag bezig geweest, nokkenas en vliegwiel op timing gezet, vervolgens de riem strak gezet, maar nu blijkt dat hij met het draaien van de nokkenas (om kleppen te kunnen stellen) is verschoten, als ik de nokkenas op het merkteken zet zit de markering op het vliegwiel er een stuk naast. enig idee? Lijkt me toch vrij onlogisch gezien alles op timing stond bij het monteren van de distributieriem.

    Zoals vermeld bezig geweest met stellen van de kleppen. Dit had ik nog nooit eerder gedaan dus het was even uitvogelen hoe het zat (Volgens Haynes manual 0,10 mm op inlaatklep en op 0,40 mm op uitlaatklep aangehouden). Na wat ruw afstellen heb ik ze nu zo staan dat mijn voelermaat er redelijk gemakkelijk onder door schoof:

    Cilinder 1
    Inlaatklep 0,15 mm
    Uitlaatklep 0,40 mm

    Cilinder 2
    Inlaatklep 0,15 mm
    Uitlaatklep 0,40 mm

    Cilinder 3
    Inlaatklep 0,10 mm
    Uitlaatklep 0,40 mm

    Cilinder 4
    Inlaatklep 0,05 mm
    Uitlaatklep 0,40 mm

    Waar ik me nu zorgen over maak is dat de 4e inlaatklep steeds voor problemen zorgt, bij het hermonteren van de kop paste de stoter er niet meer in terug, en nu krijg ik de klepspeling niet groter dan 0,05mm (als ik de stelschroef verder naar buiten draai zou hij uit de klepstoter steken)

    Tja, het blijft lastig zo'n eerste keer.
    Laatst gewijzigd door piet03; 15/08/2014 om 22:57.


  6. #16
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: Piet's Project

    Vandaag zaken afgerond en voor het eerst gestart. Liep de eerste keer gelijk en klonk vele malen mooier dan de laatste keer dat ik hem hoorden. Nadeeltje: af en toe vreemd toerental bij stationair draaien (500 rpm bv) , maar na wat remmenreiniger in de buurt van het inlaatspruitstuk te spuiten het probleem gelocaliseerd, nu nog even verhelpen. Tevend doet mijn radiateur ventilator het nog niet ondanks de nieuwe zender.

    Ben al blij genoeg dat hij weer loopt


  7. #17
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Piet's Project

    heb je je ventilator al zo getest? dat motor wel degelijk draait door er rechtstreeks stroom op te zetten?
    Dat doe je door hem los te koppelen van de thermoschakelaar die op je radiator zit. Deze draden gewoon verbinden en kijken of de schroef draait. Draait ze dan is het je thermoschakelaar die defect is, kijk ook de graden na die er op staan op je thermoschakelaar. Succes


  8. #18
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: Piet's Project

    Bedankt voor je reactie! Ik heb de zender getest in een pannetje water met een weerstandsmeter, en deze gaf aan gewoon te werken. Vervolgens terug gemonteerd en een tijdje de hobbyföhn opgericht, waarna hij wel aansprong, alleen tijdens het ontluchten liep te temperatuur flink op zonder dat hij aansprong, daarna werd hij niet meer zo warm dus ik ga er van uit dat het nu wel gewoon werkt. Dat word even wachten op file rijden in Juli

    Vandaag nog eventjes een lekkende slang tussen de luchtschuif en het inlaatspruitstuk gemaakt, komt de werking wel ten goede. Het enige wat er nu nog aan scheelt is een lek bij de radiateur (het lijkt uit de slang links boven te komen, maar de slang vervangen hielp niks.)

    Heeft iemand toevallig nog een pakking liggen voor het inlaatspruitstuk? Ik heb geprobeerd het inlaatspruitstuk zelf wat strakker aan te trekken, maar dat mocht niet baten, nog steeds een sissend geluid en gevoelig voor remmenreiniger.


  9. #19
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: Piet's Project

    ze kosten rond een tientje ofzo bij alpo
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  10. #20
    Ingeschreven
    29/08/2013
    Berichten
    29

    Re: Piet's Project

    Leuk projectje om te volgen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •