Pagina 4 van de 13 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 121
  1. #31

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Mooi project
    Ik hoop voor je dat de lak nog van de achterlichtunits af gaat.
    Dat er af krijgen valt meestal vies tegen oll:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #32

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    en dat lijken Toyo Proxes te zijn? ohneej dat klopt niet qua hoogte


    maaruhm, zeker geen zin gehad om alles te demonteren/af te plakken..
    dat is het meeste werk altijd, maar scheelt ook wel weer heeel veel als je het straks wil spuiten!

    mjah, afplakken is rotwerk vorige week 1.5uur bezig geweest met het afplakken van mn raamranden om toen tot de conclusie te komen dat het plots hard was gaan waaien en geen mooi weer meer was (resultaat, haastwerk, druipers en tsja.. oll

    maaruhm;
    technisch is de auto in orde toch? dus alleen nog optisch?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #33
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Technisch is de auto prima!! Alleen optisch is en was een drama, die licht units? Die krijg ik wel schoon hoor..... en zoniet, dan gaan er gewoon nieuwe op....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #34
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Eruit halen is op zich ook geen wereldklus (hoewel ik nog steeds de tweede unit van nieuwe kit moet voorzien...).


  5. #35
    Ingeschreven
    11/03/2008
    Berichten
    67

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Mooi project! Zeker het poetswerk onder de kap ziet er strak uit. Hoe heb je dit gedaan, gewoon goed schoongemaakt of ook licht opgeschuurd en gepolijst? Het zou mooi zijn als je even kort de stappen zou kunnen beschrijven die je gemaakt hebt :grin:

    Ik had nog een vraagje, je spuit de auto zelf maar doe je dit met een compressor of met een spuitbus?


  6. #36
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    De kleppen deksel en het inlaatspruitstuk zijn gespoten met hittebestendige verf, je moet het eea wel goed schuren en ontvetten,,

    De auto wordt straks gespoten bij een dhz garage met een spuit cabine....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #37
    Ingeschreven
    06/05/2008
    Berichten
    124

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    "sorry" dat ik het zeg maar na het lezen van jouw verhaal moest ik toch even glimlachen.
    Ik ben gelukkig niet de enige met problemen.Jouw electriek is net zo raar als de mijne.
    Bij mij werken de lampen weer niet en de parkeerlampen blijven branden.

    Tips.... nee; ruilen doe ik hem niet want ik ben nu een beetje verknocht aan die auto en mijn vrouw ook.
    Hij is WIT en "yes" wij hebben een zonnebril.

    mvgr Johan


  8. #38
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Ik heb vandaag het interieur maar eens ff flink gepoetst, geboend en gezogen, Man!!! wat is dat interieur nog mooi, om van te kwijlen gewoon, morgen zal ik ff wat foto's uppen!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #39
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    Vandaag ook maar eens met deze auto aan de slag geweest en kwam het volgende tegen bij de voorremmen:

    Gelukkig had ik nog een setje nieuwe remblokken liggen dus die gelijk maar ff vervangen.

    Morgen de achterremmen eens bekijken.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  10. #40
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    38

    Re: Project: Die BRAUNE!!!!

    De banden zijn pirelli's P5000 Drago's, google maar is, was destijds toen ik ze eronder heb gezet gewoonweg de beste band voor lomp rijgedrag, de laatste keer dat ik gekeken heb een paar maanden geleden was het rubber nog steeds zacht! Denk doordat er geen UV licht bij kan komen.........

    Voor de rest moet ik zeggen dat ie op de foto's er wel beroerd uitziet....... , de remblokken tja dat krijg je ervan als je nogal wel is het gas intrapt.......

    De grap is enkel dat zoveel 924's die rustig gereden worden van ellende uit elkaar vallen, mijn 924 is altijd op het uiterste gereden, dat is dus 200+ km/h voor zomaar 1 uur aan een stuk, verbruikt nooit olie, rookt niet, maakt geen geluiden, start altijd bij de eerste poging... ik zeg maar 1 ding..... Shell Helix ultra....

    Mag dus duidelijk zijn als je niet je 924 durft "uit te laten" dan kun je beter een andere kopen, want een goede heeft er geen enkel probleem mee!

    Ohhh even over het " overspuiten " Voor de gene die vroeg hoe het te doen...

    Met een spuitbus word gewoonweg nooit goed, het vernevelt gewoon niet juist en eindig je dus met of moeten polijsten zodat je een erg dunne laag over houd, of druipers....... Dan nog niet gesproken over het feit dat het drogen veels te lang zou duren, en je buiten 100% zeker stofdeeltjes e.d. in je lak zal krijgen, een spuitbusje kun je op zijn hoogst een spiegeltje mee doen, en al helemaal geen metallic lakken, want dan moet je 2 x spuiten met 2 keer zoveel slecht resultaat... namelijk kleur-lak en blanke lak.

    Met een compressortje gaat ook echt niet wat worden, goed spuiten kun je enkel met een HVLP spuit, en een goede kost zeker meer dan 200 euro, dat is wat ik voor de mijne heb uitgegeven. HVLP is HIGH VOLUME LOW PRESSURE, je verbruikt echt balen lucht, dus als je niet een gigantische compressor hebt met filters en ontvochtiger etc....... En dan nog zit je met te traag drogen van de lak en alle stofdeeltjes........

    Je hebt dus zoiezo voor alles groter dan een spiegeltje gewoonweg echt een spuitcabine nodig met verwarming (zomaar 60'c en meer !!!) en filtering. Anders word het resultaat erg johnny en anita.......

    Goede spuitcabine is ca. 100 euro per uur, lakken zijn voor metallic zo rond de 100 euro de liter, voor de kleur en 75 of zo per liter voor de blanke laag. Als je nog wat van redelijke kwaliteit wilt.... Echt goede verf die er meer dan 10 jaar op blijft zitten of is nog even duurder...

    Voor een hele auto heb je ongeveer 2 a 2.5 liter van beide nodig....

    gr.

    hollik
    -> 1983 Porsche 924 2.0 coupe Platinum metallic = " Der Braune"

    -> 2003 Mercedes C240, V6, W203, full options, USA-import.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •