Pagina 1 van de 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 121
  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Project: Die BRAUNE!!!!

    Zoals de titel van dit onderwerp al doet vermoeden, gaat het hier om een Bruine Porsche 924 uit 1983, de nickname is dan ook Die Braune, en dient in uiteraard hard in het duits worden uitgesproken..



    Deze Porsche heeft mijn broer gekocht ongeveer een half jaar na aanschaf van mijn eigen Porsche...

    De Porsche werd door mijn broer dagelijks gebruikt om van Muiderberg naar Eindhoven en terug te rijden voor zijn werk, dit heeft de auto een aantal jaren volgehouden zonder al te grote gebreken..

    Later in 2001 heeft mijn broer een 944 erbij gekocht en heeft de bruine Porsche geschonken aan mijn Jongste broer die er vervolgens elke week met behoorlijke snelheden over de A6 naar Groningen reed alwaar hij op school zat.

    Toen de jongste broer naar Amerika ging voor zijn opleiding is de bruine Porsche in de garage gezet in 2003, daarna is er nog maar weinig mee gereden.

    De binnenkant van deze auto verkeerd nog steeds in topconditie op het dashboard na die uiteraard de bekende scheuren vertoond.

    De buitenkant daarentegen is in erbarmelijke staat, overal laat de blanke lak los, kennelijk is de auto ooit eens slecht overgespoten.

    Verleden jaar ben ik begonnen met het ontmantelen van de losse delen van de buitenkant en die heb ik kaal geschuurd en vervolgens in de primer gezet, en voorlopig, om beschadigingen te voorkomen weer gemonteerd.

    Hier volgt een klein overzicht.








    Al gedaan

    * Linker + Rechter voorscherm uitgedeukt en geprimerd
    * Motorkap uitgedeukt en geprimerd
    * Nieuwe uitlaat + ophanging

    Nog te doen

    * De rest van de auto schuren (wordt op zeer korte termijn professioneel gespoten)
    * Velgen polijsten
    * klein scheurtje in de bestuurderstoel repareren (nieuw interieur ligt klaar)
    * origineel bruin Porsche stuur vinden (nog niet kunnen vinden helaas)
    * Remmen gangbaar maken (gedaan)
    * Plus wat ik nog tegenkom (tot nu toe geen rare dingen in mei 2009 voor de APK)

    Verder wordt de motor elke 2 Ã* 3 weken even gestart en warm gedraaid, en eventueel, stiekum, wanneer mogelijk, een stukje gereden.

    Opzich denk ik (vrijwel met zekerheid) dat de auto verder geen grote mechanische problemen heeft.

    Als de auto straks klaar is heb je een hele mooie (van binnen en buiten), technisch goede Porsche 924 rondrijden, en dat is uiteraard altijd leuk..
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #2
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Leuk, maar wat ik me af vraag..Ik zie bij jou 924 en deze geen distributie kap..Heeft dat een bepaalde reden? Wel zo veilig..


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Bij die van mij is die kap ooit in het begin los getrilt, reden ??????, anyway distributie riem, naar zijn grootje......

    Bij die bruine is ie er ooit is afgehaald, nooit meer terug gezet.. ops:
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Geen id? Ik heb gewoon met veerringen vast gezet. Zit prima en iedere 3 maanden controleer ik alle boutjes daarvan. Heb ook wel eens gehad dat ik tijdens het rijden een pok onder de motorkap vandaan hoorde komen (althans een opspattend iets) en bleek een boutje weg te zijn van die kap


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Gisteren weer eens lekker bezig geweest, de achterkant + linker zijkant is geschuurd en in de primer gezet.



    Het neusje is ook kaal geschuurd en in de primer gezet..



    Vandaag dan maar hopen dat het niet gaat regenen, anders maar ff wat mechanische dingen gaan doen.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #6
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Gebruik je ook nog spuitplamuur? Of enkel gewoon primer + schuren?


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Gaaf project, mooie auto! Volgens mij dezelfde kleur als de 924 op de sloop in Utrecht.


  8. #8
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    In de eerste instantie gebruik ik voor nu een primer, welke ik nog eens met waterproof schuurpapier moet nashuren, er zitten hier en daar nog wel wat kleine oneffenheden, dus waarschijnlijk ook nog met spuitplamuur eroverheen....

    Over de 924 op de sloop, dat is opzich best handig als ie de zelfde kleur is, ik zoek nog een linker deur, ik heb er wel een maar die is blauw...

    Maar ja, als je toch aan het schuren bent..............
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #9
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Ik gebruik altijd gewoon een dezelfde techniek:
    -Schuren
    -Spuitplamuur
    -Schuren met waterproof
    -Primer
    -Schuren waterproof
    -Lak laag

    Werkt altijd goed. Denk dat ik binnenkort ook mijn front panel tussen de koplampen ga doen. Zit onder de steenslag helaas.


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Linker portier is helaas al verdwenen....


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •