Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Dan blijft je kontaktslot Nog over .
    Heb je daar al naar gekeken ? M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Ja, maar niks kunnen vinden.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Werkelijk waar, hoe moeilijk kan het zijn om een startmotor eronder uit te schroeven en weg te brengen voor revisie. Die startmotor heeft immers veel te leiden door de plek waar deze gemonteerd zit.


  4. #14
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    ja je kunt er ook even een andere onderhangen als je die hebt
    M. :idea:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #15
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Is enkel het probleem uitstellen.

    Die dingen krijgen zoveel op hun flikker, als je flink op de snelweg rijd, gaat tanken motor uit zetten..Lekker warm
    Dingen die 2e hands relatief voor een 924 goedkoop zijn te verkrijgen is vaak enkel uitstel van verdere problemen. Daarom ook mijn advies; investeer wat meer in nieuwe/gereviseerde onderdelen. Het kost wat meer, zeker bij nieuwe onderdelen omdat ze soms lastig te vinden zijn en ook door een beperkte oplage de prijs wat aan de forse kant ligt. En jah niet die audi onderdelen gaan kapot


  6. #16
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Ja je hebt gelijk maar uit voorraad gebruikt kunnen pakken om te testen ,
    is wat ik bedoelde M. :arrow:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #17
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Ligt eraan hoe breed je assorti is wat je op de plank heb liggen. Ik heb nu ook na een aantal jaartjes dat ik die wagen heb her en der wat belangrijke onderdelen op gedaan. Altijd handig.

    Echter met die startmotor, tjah gewoon op de werkbank zetten en testen met het zooitje..Als ie onder de auto al klik zegt en er zit genoeg prik in de accu weet ik ook al genoeg. Je zou nog een klap met de hamer kunne geven.


  8. #18
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Da's bij mij zeker het probleem niet, op de werkbank deed-ie het perfect. Bedrading ook vervangen, ziet er weer goed uit en soms start-ie uitstekend (vooral als-ie een paar uur daarvoor nog heeft gelopen). Inmiddels is het weer wat beter geworden, lijkt erop of het ook wat met de temperatuur te maken heeft.


  9. #19
    Ingeschreven
    11/03/2008
    Berichten
    67

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Wat zegt de multimeter aan de accu, met lopende motor? Minder dan 13 V bijladen = dynamo (gelijkrichter/spanningsregelaar) om zeep. De voltmeter in de auto is niet erg te vertrouwen.

    Check het ook even met verlichting aan!

    Afslaan kan omdat de auto op de accu loopt -die dus niet meer wordt bijgeladen- en als de accu leeg is, kappen brandstofpomp en ontsteking ermee.
    Wat de multimeter aan de accu zegt als de motor loopt weet ik niet omdat de motor niet meer loopt

    Ik vermoed dat het probleem wel kan zijn dat de motor op de accu loopt zoals jij zegt en dat daardoor op een gegeven moment de brandstofpomp en ontsteking er mee gestopt zijn.

    Eerste wat ons dus te doen staat is even een nieuwe goede accu aanschaffen en de startmotor loshalen en controleren.

    Bedankt voor uw hulp :grin:


  10. #20
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Stukje toeren en pats boem motor houdt er mee op.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auke924
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Wat zegt de multimeter aan de accu, met lopende motor? Minder dan 13 V bijladen = dynamo (gelijkrichter/spanningsregelaar) om zeep. De voltmeter in de auto is niet erg te vertrouwen.

    Check het ook even met verlichting aan!

    Afslaan kan omdat de auto op de accu loopt -die dus niet meer wordt bijgeladen- en als de accu leeg is, kappen brandstofpomp en ontsteking ermee.
    Wat de multimeter aan de accu zegt als de motor loopt weet ik niet omdat de motor niet meer loopt

    Ik vermoed dat het probleem wel kan zijn dat de motor op de accu loopt zoals jij zegt en dat daardoor op een gegeven moment de brandstofpomp en ontsteking er mee gestopt zijn.

    Eerste wat ons dus te doen staat is even een nieuwe goede accu aanschaffen en de startmotor loshalen en controleren.

    Bedankt voor uw hulp :grin:
    Dan zou ik eerst de dynamo maar eens controleren. Want anders is je volgende accu ook zomaar leeg. Zelfs met een lege accu maar lopende motor moet hij bljven lopen omdat de dynamo dan wel werkt.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •