Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33

Onderwerp: Tjakko

  1. #11
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Lijkt mij een hele nette auto
    Als hij van buiten zo netjes is als hij op de foto lijkt
    En tussen de 2500 en 3000 euro lijkt mij ook wel een nette prijs voor dit geheel


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #12
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Tjakko

    Welkom!

    Grappig, de prijs in het verhaal en op de website kloppen al niet meer met elkaar.
    En hoe zit dat met de spiegels? Hadden ze in 1984 geen rechterbuitenspiegel? En ook de linker is handmatig ipv elektrisch zeker?
    En aan het kenteken te zien is hij rond 2010 ook geïmporteerd, hoeft dat natuurlijk helemaal geen probleem te zijn.


  3. #13
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Tjakko

    Welkom! De auto die je op het oog hebt ziet er erg fraai uit voor de prijs. Het feit dat 'ie geïmporteerd is kan een pluspunt zijn. Zegt in ieder geval iets over de vorige eigenaar, of hij was kieskeurig of heeft deze voor een goede prijs gekocht. Icm met onderhoudshistorie en de foto's lijkt het me geen verkeerde aankoop.

    Spiegel lijkt me niet helemaal origineel. Mijn 83-er heeft aan beide zijden (niet-kunstoffen) spiegels, dit was in de latere modellen (80+) ook de standaard voor zover ik weet.


  4. #14
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Tjakko

    Bedankt voor jullie waardevolle input! Dat van die spiegels was mij nog niet opgevallen. Hoort bij dit bouwjaar origineel dan een meegespoten spiegel? En als een rechterspiegel standaard was, dat is het vreemd dat die hier niet op zit. Als deze eraf is gehaald, zou je dat aan het gat op de deur moeten kunnen zien, of het is (al dan niet netjes) dichtgemaakt. Lijkt me vreemd, waarom zou iemand dat doen?

    Hij leek mij ook fraai voor die prijs. Wel schrijft de auteur van het bedoelde artikel dat verschillende delen bijgespoten zijn, en dat dit zichtbaar is. Dit mag van mij ook wel op zich. Bij die leeftijd ontkom je er bijna niet aan volgens mij, maar als het maar netjes is gedaan.

    Ik heb de verkoper telefonisch al gesproken. Een klant van hem heeft deze auto in 2010 zelf uit Duitsland gehaald (van tweede eigenaar volgens mij) en vorig jaar bij hem ingeruild. Zodoende hebben zij vanaf 2010 het onderhoud gedaan. Wel gaf hij aan dat ze bij de inruil laswerk hebben verricht aan de kokers. Ik wil dus ook even goed kijken of dit netjes is gedaan. Lijkt me trouwens op zich wel een net bedrijf.

    Ik vind de kleur vd auto gewoon prachtig. Zeker in combinatie met de getinte ruiten en het lichte interieur. Zou het nog een idee zijn om hier beige stoelen in te zetten (aangezien deze toch kapot zijn)? Ik weet niet of dit geleverd is i.c.m. met deze vloerbekleding. Heb laatst ook een rooie bekeken met een zwart interieur. Een erg nette auto, maar vind de kleurstelling gewoon echt minder dan deze.


  5. #15
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Tjakko

    Aaahhi laswerk aan de dorpels van een 83er betekend maar een ding SHADE !!
    Kan een krikunt zijn maar ook aanrij schade
    Let er goed op met dit soort reparaties ( wat laswerk )is de kans op herhaling van roest groot
    Als ik het artikel zo lees en jou bevindingen van laswerk
    En delen die overgespoten zouden zijn
    zou ik zeker goed oppassen en zeker voor dit bedrag hiervoor vind je mooie strakke 924 s wet wat kleine dingetjes
    Bijrijders spiegel is altijd optie geweest maar er had idd een aluminium spiegel op de linker deur moeten zitten
    Verder ziet hij er orgineel uit


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #16
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Tjakko

    Welkom Jacco,
    Mooie auto vanaf de foto, maar neem de raad van de overige leden aan.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #17
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Tjakko

    als je de roostertjes uit de deurstijl mag wippen dan kun je door het gat schijnen met een zaklantaarn naar de binnen hoek van het achterscherm in de kokerbalk als dat netjes is aan bijde kanten of ......... dan heb je een redelijk zicht op de staat aldaar en heb je 2 heel belangrijke stuken goed gezien.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #18
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Tjakko

    Nogmaals bedankt voor jullie input! Goed idee om via het roostertje even te checken! Maar is het echt zo jimfrey944 dat een 924 alleen op die plek roest bij schade? Heb laatst een 924s bij Timmermans bekeken, die had het ook. Volgens hem komt het, ondanks de zinklaag, zeker wel voor, ook zonder schade. Heb ook al veel 944's gezien met roest op de kokers. Maar los daarvan, ben ik het zeker met je eens goed op te letten wat de reden is van het laswerk, en het plaatselijk bijspuiten.

    Voor die prijs kan ik volgens mij wel een auto verwachten die gewoon goed en netjes is, ook qua plaatwerk en lak, toch? Kleine beschadigingen e.d. Daargelaten. Zoals gezegd, ik ga zaterdag kijken. Ik zal daarna verslag doen!


  9. #19
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ik heb het bij een late 924 of een 924S nog nooit gezien spontaan uit het niets
    En ik heb er een hoop gezien en gehad
    Altijd was er spraken van of aanrij schade of krik schade
    Bij de 944 komt het idd wel vaker voor maar die heeft een hele andere constructie die heel scherp in een hoekje samen komt
    De 924 heeft een korte en ruime kokerbalken
    En de balken lopen niet helemaal tot het achterwiel waar ze bij de meeste auto's het kwetsbaarst zijn
    Let goed op en laat auto's met roest schade staan zeker voor deze prijs


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #20
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: Tjakko

    Los van alle expert meningen; wel een gave kleur!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •