Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: Tjakko

  1. #21
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Tjakko

    Hallo!

    Zo, net terug van een ritje Friesland, waar ik de auto bekeken en gereden heb. Hij viel mij absoluut niet tegen moet ik zeggen. Ik vind het persoonlijk geen rijdende restauratie. Afgezien van de plekken die de verkoper al had aangegeven heb ik weinig schokkends kunnen ontdekken. Beetje steenslag op de neus en bumper, beetje instap(lak)schade aan de bestuurdersdeur, maar dit noem ik normale gebruikerssporen. De sloten van de achterklep zijn hard, ook het staal rondom de kentekenplaatverlichting achter. Dan nu de aandachtspunten:

    -Rechter voorspatbord is aan gelast en gespoten met een spuitbus. Dit betreft het gedeelte onder de strip. Ook is er aan die kant gelast aan het binnenscherm onderaan. Ik weet niet of dit door een schade i.o.d. komt, of misschien vuilophoping? Wel is het laswerk ah binnenscherm netjes gedaan, en bovendien zit het op een plek die je niet ziet. Zoals gezegd, het lakwerk aan de onderkant vh spatbord is minder.
    -Kokerbalk rechterkant is wat aan hersteld, had ook roestschade. Volgens mij ook wel netjes hersteld, zit weer goed in de tectiel, overal hard en geen rare plekken te zien. Hoeft niets meer aan gedaan te worden. Bodem e.d. is wel goed zo te zien.
    -Aan de linkerkant zat op het achterscherm (vlakbij de deur, halverwege de auto) een plekje, deze is ook plaatselijk bijgespoten. Hier zou ik voorlopig niets aan doen, niets ernstigs.
    -Heeft waterlekkage in de kofferbak. Geen roestschade zo te zien (ook de beide "bakken") bekeken. Kleprubber? Achterlichten?
    -Targadak blijft na sluiten (elektrisch) iets boven het dak uit steken. Net of het rubber niet helemaal past. Zou dit het rubber kunnen zijn, uitgedroogd o.i.d.?
    -Stoelen hebben de bekende scheuren waar het leer aan het stof moet hechten. Bijrijdersstoel valt mee, maar de bestuurdersstoel heeft hier wel veel last van. Ook is bij deze het leer op de wang van de rugleuning kapot.

    Pluspunten:

    De rest vh interieur ziet er erg mooi uit. Verder rijdt de auto erg goed vind ik. Heb er inmiddels een paar gereden, maar deze rijdt het beste. Hij stuurt strak en ligt strak op de weg. Ook gaat het schakelen erg lekker. Motor klinkt ook goed. Heeft vanaf 2010 bij dit bedrijf het onderhoud gehad, hiervan zijn de nota's aanwezig. Geen grote dingen, vooral remmen, olie, filters ,enz.

    De verkoper is volgens mij een eerlijk man, al het laswerk is door hun verricht en hij laat dit ook netjes zien.

    Ik blijf me afvragen waarom deze auto toch op de genoemde plekken roest had. Maar goed, al met al wel een mooie auto met iets werk (al kun je er ook zo mee rijden):

    -Rechter spatbord laten spuiten. Ik overweeg dan de bumper mee te laten nemen.
    -Stoelen herstellen. Iemand een idee wat dit kost? Is er niet iemand op het forum die dit doet? christian geloof ik? Als iemand 2 goede stoelen met beige bekleding te koop weet of heeft zou ik dit ook overwegen, lijkt me erg mooi staan.
    -Rubber targadak, als dit het euvel is.
    -Evt. linkerachterscherm spuiten.

    Ik vind de auto de 3000 euro niet waard, maar ik denk dat er nog wel wat ruimte is. Ik zit eraan te denken om zo'n 2200 te bieden. Voor die 800 kan ik aardig wat herstellen volgens mij.

    Ben benieuwd naar jullie reacties!


  2. #22
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Tjakko

    Zo te lezen denk ik dat je inderdaad wat lager moet gaan zitten qua prijs en daarna even verder kijken hoe je de benoemde punten aanpakt. Rond de 2000 euro lijkt mij ook redelijk.


  3. #23
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Tjakko

    Hallo allemaal!

    Hier ff een update inzake mijn zoektocht naar een 924. Ik heb er 1 gekocht! Niet de grijze die ik hierboven omschreven had. Ik. Heb een rode 82er gekocht die te koop stond op speurders. Auto zit erg goed in de lak, en is nog mooi rood. De vorige eigenaar is de derde eigenaar, en een echte liefhebber. Hij heeft er dan ook technisch veel aan gedaan, remmen gereviseerd, veel onderdelen vh brandstofsysteem vervangen, enz.

    Wel zijn er nog een paar punten voor verbetering:

    -stoelen niet meer heel. Laten repareren dus.
    -schokbrekers vervangen. Tijdens de proefrit vond ik de auto niet heel strak rijden en erg overhellen. Hoop dat een setje bilstein of koni dit verbeterd ��. Ga de rubbers Vd achteras en versnellingsbak ook goed controleren, dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. Evt een stabi plaatsen staat ook op het lijstje.
    -hemel is bij de c stijl kapot. Ben er nog niet uit hoe ik dit ga fixen.

    Foto's volgen nadat ik de auto heb opgehaald! Ik kan hier id buurt trouwens een setje turbo velgen kopen met lange bouten. Nu missen er 2 naafdoppen. Heeft iemand deze nog liggen? Of waar ik deze kan kopen?


  4. #24
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Tjakko

    Ik heb vast wel 2 naafdoppen
    Welke zijn het die met het groote logo of met het kleine logo
    StabieS heb ik ook wel liggen
    En ook nog wel gebruikte voor schokbrekers

    En ja alles goed na kijken kan vast geen kwaad
    Als je geen stabie achter hebt op de auto held hij inderdaad nogal over
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #25
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Tjakko

    Jacco proficiat met de aankoop. Ben benieuwd naar de foto's.
    Je kan je direct inschrijven voor de eerste meeting 12 oktober.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #26
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Tjakko

    Gefeliciteerd! Klinkt goed, benieuwd naar de beelden. Welkom op dit handige forum!


  7. #27
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Tjakko

    Je kunt 2 naafdoppen bij mij overnemen, maar dan wel in combinatie met 4 velgen.


  8. #28
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Tjakko

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Je kunt 2 naafdoppen bij mij overnemen, maar dan wel in combinatie met 4 velgen.
    Wat is die Thijsch slim

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  9. #29
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27


  10. #30
    Ingeschreven
    05/07/2014
    Berichten
    27

    Re: Tjakko

    Dank allemaal! Heb er echt zin in om mee te gaan rijden!

    Hierbij de foto's van de vorige eigenaar, op speurders.nl.

    De meeting 12 oktober lijkt me leuk, weet nog niet of ik kan, zal ff kijken.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •