Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
  1. #1
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Rembalans Voor - Achter

    Ik heb enige tijd geleden mijn remklauwen geupgrade van 48mm naar 56mm. Hiermee heb je dus kort door de bocht gezien dus 36% grotere kracht op de remblokken bij dezelfde remdruk.

    Nu werkt dat allemaal prachtig maar dit verstoord volgens mij de rembalans tussen voor-achter best wat. "vroeger" blokkeerde altijd eerst achter en dan voor, nu is dit precies andersom. Opzich geen probleem maar ik heb het vermoeden dat mijn achterremmen niet zo heel veel bijdagen aangezien ik het pedaal fors dieper moet stampen willen die blokkeren.

    Remmen achter zijn gereviceerd met nieuwe cilinders, schoenen en montagemateriaal.

    Is er ergens de mogelijkheid om de rembalans bij te stellen?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Rembalans Voor - Achter

    kijk eens onder een Japanse auto van medio 80er jaren. Die hebben een instelbbare remkrachtverdeler. Maaaaarrr zonder drukmetingsapparaat begeef je je in de twilight zone

    oh ja, welke klauwen heb je gebruikt, van een Passat?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Rembalans Voor - Achter

    Kijk daar duiken mijn 'oude' remmen weer op :-)

    Niks aan doen, remcombinatie heb ik een jaar mee gereden en ik vond de rembalans op het circuit erg goed.

    80% van je remvermogen zit ook voor !

    Wat ze nog wel eens doen is iets grotere remcylindertjes achter, degene die bij een Kever voor zitten. Maargoed ik vond het niet nodig.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Rembalans Voor - Achter

    80%??

    is het niet een voordeel van een nagenoeg 50/50 gewichtsverhouding dat de remkrachten ook een betere verdeling hebben???


  5. #5
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Rembalans Voor - Achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB Bekijk Berichten
    80%??

    is het niet een voordeel van een nagenoeg 50/50 gewichtsverhouding dat de remkrachten ook een betere verdeling hebben???
    door de dynamische gewichtsverplaatsing tijdens remmen heb je voor tegen de 80% van het gewicht liggen. Daarom is de capaciteit van de remmen voor ook groter...
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #6
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Rembalans Voor - Achter

    Frenkse@Twight zone, liever niet:p Doen ze bij APK een remmentest op alle 4 de wielen tegelijk of voor en achter appart? Als ze alle wielen tegelijk testen dan zou je in princiepe hun meetapperatuur kunnen gebruiken voor het afstellen...

    Waar de klauwen af komen weet ik niet precies, dat kun je beter aan Joost vragen.

    @Joost, Als maar 20% van de remkracht achter zit en ik mis daar door de iets scheve remkrachtverhouding zeg 30% van dan kom ik in totaal dus maar 6% te kort. Je zal wel gelijk hebben dat het niet nodig is.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Re: Rembalans Voor - Achter

    Over het algemeen wordt voor en achter afzonderlijk van elkaar getest. Er zullen ook wel rembanken zijn waarbij alle 4 de wielen gelijk getest worden.

    Bij de afzonderlijk staat ook gewoon de remkracht in newtonmeters aangegeven, en zijn dus eenvoudig te vergelijken!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Rembalans Voor - Achter

    Inderdaad om te testen wat jij wil moet je een rollerremmenbank hebben.
    Hier op kan je het aflezen en ook uit printen in nm's.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Rembalans Voor - Achter

    rem verhouding controleren wij nooit, maar je merkt wel dat je achter harder moet trappen voordat het apperaat afslaat of uit de bank tilt. offieel moet je ook een druk meter tussen je voet en het pedaal hebben:whistle:
    is ook niet de bedoeling dat achter eerder blokkeerd dan voor, bij mijn standaard remmen blokkeerd voor ook eerder als achter
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Re: Rembalans Voor - Achter

    Maand geleden ook nog een noodstop moeten maken op de snelweg (overstekende haas) met 4 blokkerende wielen, welke eerst ging weet ik niet, maar ik geloof dat de rembalans vanzichzelve aardig ok moet zijn als je remmen goed zijn!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •