Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
  1. #1
    Ingeschreven
    24/08/2014
    Berichten
    45

    924 1978 | 924 loopt niet.

    ..
    Laatst gewijzigd door fahrvergnugen; 11/11/2014 om 11:08.


  2. #2
    Ingeschreven
    01/08/2014
    Berichten
    29

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    Heb je al een compressietest geprobeerd? Is sowieso altijd interessant om te weten.
    Controleer de bobine eens, wie weet verklaard dat waarom de bougies zwak vonken, samen met een paar nieuwe bougies om dat uit te sluiten. Tevens zou ik even kijken of alle kabels goed zijn, samen met de aansluitingen.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt!


  3. #3
    Ingeschreven
    24/08/2014
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    Hoi Piet,

    Compressir is 140Psi op alle cilinders. De bobine samen met een setje bougies wilde ik idd gaan proberen.
    Ook bedacht ik me vanmorgen dat de accu leeg is (is kappot denk ik) en het dynamo lampje brand (als hij even wil lopen) dit kan ook een verklaring voor de zwakke vonk en slecht lopen zijn.


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ik zou het in eerst instantie even bij de dinamo en accu zoeken
    Echter Als je de accu helemaal vol laad en hem dan weer aansluit zou hij wel een tijdje goed moeten lopen

    Komt er ook benzine uit de injectoren deze kan je er gemakkelijk uit wippen met een schroevendraaier
    En is de benzine schoon en vers ?


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    24/08/2014
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    Hoi Jimfrey,

    De accu laad helaas niet vol. ik had de accu uit de auto van mijn vrouw gehaald en deze met startkabels op de Porsche accu aangesloten. Ook nu kon ik maar even starten. Ik denk dat de Porsche accu intern defect is.
    Uit de injectorleidingen komt benzine, de injectoren zelf heb ik er nog niet uit gehad. ik ga deze vanavond demonteren zodat ik ze morgen in een ultrasoon bad kan leggen. De benzine is vers, daar kan het haast niet aan liggen.

    De volgende dingen ga ik nog doen;
    Bougies, kabel en bobine vervangen.
    Luchtklep controleren op rechtheid.
    injectoren reinigen en daarna sproeibeeld controleren.
    Zorgen voor een goede accu en dat hij bij laad.

    Hierna hoop ik dat het in orde is, anders verzin ik met behulp van jullie wel weer vervolg stappen.


  6. #6
    Ingeschreven
    24/08/2014
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    Vandaag weer een stapje verder gekomen.
    De injectoren ultrasoon gereinigd en sproeibeeld gecontroleerd, dit is dik in orde (weet helaas niet hoe het voor het reinigen was)
    Bougies vervangen, en hierna met startkabels en een draaiende dieselmotor geprobeerd om te starten. Uiteindelijk liep hij op alle 4 de cilinders en bleef hij zelfs stationair lopen, wel bleef het dynamo lampje branden. Wanneer ik iets meer gas gaf, ging het lampje uit en ging meteen de startmotor uit zichzelf draaien. Ook het contact kon soms niet meer uit.
    Na wat controles bleek de draad van de dynamo richting de startmotor aan de kant van de startmotor los te liggen en soms tegen het startrelais draadje te komen. Nadat ik de kabel netjes aangesloten had kreeg ik hem weer niet aan de gang :-(

    Als ik hem nu start geef ik eerst even vol gas en zodra ik het gas loslaat slaat de motor aan. Hij loopt dan heel even en valt weer uit. Soms krijg ik hem met het gaspedaal een klein beetje op toeren waarna hij weer vanzelf stopt. Ik ga morgen maar eens de bobine uitwisselen.


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    De problemen klinken mij eerder naar brandstof problemen een warm of koud startprobleem
    Ik zou eerst de werkdruk na de wur eens meten
    Let er ook op dat als je veel en of lang start met een 924 dat de benzine in je olie verdwijnt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    24/08/2014
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    Op de brandstofverdeler zit een drukschakelaar, als ik me niet vergis is deze voor de brandstof pomp. bij mij blijft de pomp altijd werken zolang het contact aan staat. hoe kan dit? dit is toch geen probleem?

    Hoe werkt die WUR precies? boven op de brandstofverdeler zit een leiding (midden) die naar de WUR gaat. van de WUR gaat hij weer naar de retour. hoe en wanneer regelt hij de druk? De pomp zet druk onder de plunjers ook zit er onder de plunjers een drukklepje met een veer. als de druk onder de plunjers te hoog is gaat dit klepje open en loopt de benzine via de retour terug. wat doet die WUR dan?


  9. #9
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    De branstofpomp wordt geschakeld door het brandstofrelais, dit relais zit aangesloten op de bobine. Zodra de motor draait wordt de pomp dus ingeschakeld.

    Een oud type relais schakeld de pomp altijd eerst 3 seconden aan ook als de motor niet draaid. Dit dit relais is echter zeldzaam geworden.

    Het is dus niet normaal dat je pomp altijd draait als het contact aan staat. Hij zou na 3 seconden moeten stoppen of alleen aan staan als de motor draait.

    De exacte werking van de WUR kan Jimfrey je vast goed uitleggen


  10. #10
    Ingeschreven
    24/08/2014
    Berichten
    45

    Re: 924 1978 | 924 loopt niet.

    Wat doet de brandstofdrukschakelaar op de brandstofverdeler dan? ik dacht dat de pomp zou draaien totdat deze schakelaar zegt dat er voldoende druk is.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •