Pagina 1 van de 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 86
  1. #1

    924 Gezichts transplantatie

    Zoals onderhand wel bekend is bij de meeste had ik mijn arme 924 behoorlijk toegetakeld.

    Ik kon er uiteindelijk geen afscheid van nemen. Met de hulp van Martin, die weer een hele stapel onderdelen voor me had, ziet het er weer wat zonniger uit. Je ziet iets naar beneden Martin nog de neus van een 924 afslijpen.

    Tegen hobby tarief staat de 924 nu bij een autozaak van een bekende op een richtbank. Deze zelfde gozer zal het meeste werk doen voor het lassen/richten e.d. Ik zal me beperken tot hem zo goed mogelijk te assisteren.

    Dag 1:
    Na wat creatief sleepwerk en 1x de sleepkabel te breken is de auto naar de garage gebracht. Hier is hij op de richtbank geplaats dmv grote klemmen op de dorpels. De richtbank is voor het sleutelgemak ook in hoogte verstelbaar.

    Op de foto die verderop staat is overigens te zien hoe de voorkant weer naar buiten getrokken word. Dit was nodig om de radiator te kunnen demonteren.

    In 4 uurtjes tijd hebben we de auto naar de zaak gebracht, op de richtbank gezet en verschillende onderdelen verwijderd waaronder het linker zijscherm, koplampen + klapmechaniek en de radiator.

    Meer tijd was er helaas niet en volgende week zaterdag gaan we weer verder. In de tussentijd gaat er nog wel gekeken tot waar de neus verwijderd zal worden.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    ha mooi hij blijft dus op de weg

    de pijnbank op neusje er af zagen lassen
    het lijkt wel een horrorfilm
    het komt gelukkig aan het eind altijd weer goed


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    idd, the Steenwijk speedoflex massacre en The Leiden room of horror:-)

    blijf vooral plaatsen, zeer interressant zo'n martlepraktijken ala dr. Schumacher ....:thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #4
    Ingeschreven
    17/08/2010
    Locatie
    smalste stuk van nederland susteren
    Berichten
    128

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    tje zeg dacht ik al dat ik veel werk had
    nou grtjs en maak er weer iets van willy:thumb::-)


  5. #5
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    helaas zullen enkele 924's moeten sneuvelen zodat de rest kan blijven rijden
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  6. #6

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    Afgelopen zaterdag weer aan de 924 gewerkt en redelijk wat voortgang gemaakt.
    Er staan wat foto's op m'n telefoon maar die kan ik nu even niet inladen.

    Er was positief en wat minder nieuws.
    Het betere nieuws is dat de chassispoten grotendeels gered zijn en weer recht staan.
    Het probleem echter is de voorkant die ik bij Martin vandaan had, deze zit behoorlijk scheef in elkaar gelast achteraf. Dus daar ben ik nu mee bezig om alle laspunten door te boren/slijpen/zagen om er losse delen van te maken. Waarschijnlijk ga ik daar van de week mee verder.

    Met wat geluk kunnen we dan komende zaterdag gaan passen/meten/lassen.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  7. #7
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    Het is prachtig om te zien dat je zo veel werk steekt in het redden van je 924:thumb:

    Succes ermee!
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  8. #8

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    Moet alleen weer gaan zoeken naar een bumper, Joost kon me er uiteindelijk niet aan helpen.

    Het gaat een hoop moeite kosten ja, hoop alleen dat m'n rekening er niet compleet op leegbloed hehe. Tot nu toe al 220 euro kwijt aan arbeidsloon.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  9. #9
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    hmm heb helaas mijn bumper ook over midden gereden :Cry:

    even frenske pm-en die is er 1 aan het demonteren
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #10
    Ingeschreven
    21/07/2010
    Locatie
    heemstede
    Berichten
    325

    Re: 924 Gezichts transplantatie

    auw,
    maar veel succes toegewenst met het redden van je 924.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •