Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    21/04/2014
    Berichten
    76

    electrische spaghetti met turbosaus

    http://www.2dehands.be/autos/porsche...192010975.html
    Op de foto's van de motorruimte zie ik toch wel net iets te veel draadjes lopen?
    In het interieur zijn ook nog wat zaken.


    Nu er moeten nog wat zaken afgewerkt worden aan die wagen.
    Motorisch zou er veel aan gebeurd zijn, compressietest zal daar wel een idee van kunnen geven.

    Wat denken jullie ervan op het zicht?


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    Het is een turbo 1 als je echt een rijders auto wil zou je beter voor een turbo 2 kunnen gaan
    Tis net wat je zoekt maar deze ziet er erg rommelig uit

    Hier nog een link naar zijn topic
    http://community.924forum.nl/showthread.php?t=18295
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 10/09/2014 om 05:23.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    Dat is de auto van Raf, die is hier ook wel actief geweest op het forum.

    Heb hem wel eens gesproken, hij had interesse in mijn 924 met Megasquirt injectie omdat hij gek werd van de K-jettronic op zijn 924turbo. Als ik mij goed herinner heeft M.B.H hem nog geholpen aan goeie spinnenkop / WUR. Hij kwam mij over als een hele eerlijke man met net te weinig geduld om het K-jet probleem op te lossen.

    Raf heeft al eerder zijn turbo te koop gezet (uit K-jet frustratie?), het zou dus kunnen zijn dat je nog wat moet sleutelen aan de injectie om alles perfect rijdend te krijgen. Er is in ieder geval een hoop aan vervangen, best een goeie basis als je bereid bent er nog wat extra tijd in te investeren
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 09/09/2014 om 21:59.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Dat is de auto van Raf, die is hier ook wel actief geweest op het forum.

    Heb hem wel eens gesproken, hij had interesse in mijn 924 met Megasquirt injectie omdat hij gek werd van de K-jettronic op zijn 924turbo. Als ik mij goed herinner heeft M.B.H hem nog geholpen aan goeie spinnenkop / WUR. Hij kwam mij over als een hele eerlijke man met net te weinig geduld om het K-jet probleem op te lossen.

    Raf heeft al eerder zijn turbo te koop gezet (uit K-jet frustratie?), het zou dus kunnen zijn dat je nog wat moet sleutelen aan de injectie om alles perfect rijdend te krijgen. Er is in ieder geval een hoop aan vervangen, best een goeie basis als je bereid bent er nog wat extra tijd in te investeren
    Ja dat is Raf zijn auto ,
    En er moet nog wel wat aan gebeuren maar goed dat verteld hij er ook eerlijk bij
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    11/10/2012
    Locatie
    koersel
    Berichten
    267

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    er is geen enkele kabel op de foto dieniet van deze auto is ze liggen mischien niet op hun plaats maar zijn allemaal origineel porsche 924 mvg raf


  6. #6
    Ingeschreven
    11/10/2012
    Locatie
    koersel
    Berichten
    267

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    sorry ik heb de foto net bekeken en dat zijn masa kabels die ik bijgelegd had om dat probleem ui te sluiten dus wel vreemde eendjes in het turbo water


  7. #7
    Ingeschreven
    21/04/2014
    Berichten
    76

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    net even gemaild naar mijn garagist of hij een aankoopkeuring wil doen.

    Ik heb je topic hier even helemaal doorgelopen.
    Er is op dit moment heel wat aan gebeurd maar hij loopt nog altijd niet goed.
    Met een 123 ontsteking zou dit opgelost zijn?

    Ik lees dingen van een ombouw van een S1 naar S2.
    Heeft de wagen op dit moment dat al meer vermogen?
    Ik wil ook naar een 210pk gaan als dit doenbaar is.

    Dat roest dat ik ergens zag op je dak dat zit er nog steeds of staat dat in primer?
    Laatst gewijzigd door icepo; 10/09/2014 om 12:23.


  8. #8
    Ingeschreven
    11/10/2012
    Locatie
    koersel
    Berichten
    267

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    sorry ik heb de foto net bekeken en dat zijn masa kabels die ik bijgelegd had om dat probleem ui te sluiten dus wel vreemde eendjes in het turbo water


  9. #9
    Ingeschreven
    11/10/2012
    Locatie
    koersel
    Berichten
    267

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    ROEST STAAT IN PRIMER en wat voor garagist wil je de aankoopkeuring laten doen de auto staat in belgie word dat niet duur voor jou . van mij mag het hoor .de spinnekop moet goed afgesteld worden de 123 onsteking verbetert de auto maar er valt met deze ontsteking ook te rijden .lees het topic aandachtig door zo bespaar je jezelf een hoop tijd .de koets moet gelakt worden en er zitten een paar kleine deukjes in het dak .welke er door een iet ofwat bekwaam iemand uit te halen zijn .210 pk moet haalbaar zijn maar ik weet niet wat de auto heeft nu .ik zou de auto eerst ddeftig laten lopen en er een paar 1000 km rustig mee rijden .en dann eventueel aan opvoeren denken .waen eventueel nieuwe boegie kabels nt als je met een auto die zolang stilgestaan heeft gaat knallen gaat het gegarandeert fout .het is daarom dat ik niet rij met de auto omdat ik twijfel of hij wel goed staat hij loopt namelijk mooi .maar ik ga het risiko niet lopen om hem n de soep te draaien .dus die spinnekop MOET deftig afgesteld door iemand die weet waar hij mee bezig is .ik vertel alles eerlijk wat ik weet van de auto .mvg raf


  10. #10
    Ingeschreven
    21/04/2014
    Berichten
    76

    Re: electrische spaghetti met turbosaus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rappendaf Bekijk Berichten
    ROEST STAAT IN PRIMER en wat voor garagist wil je de aankoopkeuring laten doen de auto staat in belgie word dat niet duur voor jou . van mij mag het hoor .de spinnekop moet goed afgesteld worden de 123 onsteking verbetert de auto maar er valt met deze ontsteking ook te rijden .lees het topic aandachtig door zo bespaar je jezelf een hoop tijd .de koets moet gelakt worden en er zitten een paar kleine deukjes in het dak .welke er door een iet ofwat bekwaam iemand uit te halen zijn .210 pk moet haalbaar zijn maar ik weet niet wat de auto heeft nu .ik zou de auto eerst ddeftig laten lopen en er een paar 1000 km rustig mee rijden .en dann eventueel aan opvoeren denken .waen eventueel nieuwe boegie kabels nt als je met een auto die zolang stilgestaan heeft gaat knallen gaat het gegarandeert fout .het is daarom dat ik niet rij met de auto omdat ik twijfel of hij wel goed staat hij loopt namelijk mooi .maar ik ga het risiko niet lopen om hem n de soep te draaien .dus die spinnekop MOET deftig afgesteld door iemand die weet waar hij mee bezig is .ik vertel alles eerlijk wat ik weet van de auto .mvg raf
    Ben zelf ook een Belg eh.
    We hebben al es gebeld over de auto tijdje terug.
    Van zodra ik antwoord heb van mijn garage neem ik contact op.
    Zowiezo interesseert de intercooler cgt me enorm voor erbij.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •