Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
  1. #1
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Blijft soms op contact staan

    Hallo,

    Ik rij alweer een hele poos erg fijn met de Porsche, maar nu heb ik het volgende probleem.

    Zodra ik hem uit wil zetten via het contact, dan blijft soms de motor gewoon lopen, ook als ik de sleutel eruit trek.
    Soms zet ik hem uit, en gaat de motor ook uit, maar blijft de benzinepomp lopen, of in ieder geval iets zoemen en zie je op het dashboard een paar rode lampje heel lichtjes branden.

    Zodra dit niet het geval is, dan gaat hij gewoon uit, blijft er niks branden en kan je hem de volgende ochtend gewoon starten.

    Dus mij vraag, is het een relais of iets in die richting wat ik moet vervangen?
    En als het mijn contactslot is en moet vervangen, kan ik dan mijn oude slot over zetten zodat ik dezefde, originele, sleutel kan blijven gebruiken?


    Alvast bedankt!

    Mvg joey


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Blijft soms op contact staan

    Wat betreft je stereo toren van thuis.
    Ik weet niet hoever je rijd, maar dan heb je wel een lang verlengsnoer van 220 nodig.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Blijft soms op contact staan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten



    (nog even een heel ander vraagje voor de audiotechneuten.. kan ik een versterker voor in huis, dus van een stereo toren bruggen? ik heb namelijk een 15 ich woofer, maar daarvoor ga ik morgen een amp halen... kan ik die 2 kanaals bruggen tot 1, of kunnen dat soort dingen alleen bij car-audio?)

    Alvast bedankt!

    Mvg joey
    ik zou zeggen,stel deze vraag in het 924 cafe voordat er 36 mensen op gaan reageren er er een topic ontstaat met een titel...enfin,je begrijpt het wel....


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Blijft soms op contact staan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyw91 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Zodra ik hem uit wil zetten via het contact, dan blijft soms de motor gewoon lopen, ook als ik de sleutel eruit trek.
    Soms zet ik hem uit, en gaat de motor ook uit, maar blijft de benzinepomp lopen, of in ieder geval iets zoemen en zie je op het dashboard een paar rode lampje heel lichtjes branden.





    Mvg joey
    Bij mij was de bekabeling vanaf de accu naar de startmotor en dynamo vervangen de oplossing hiervoor! Anders is het contactslot overleden!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #5

    Re: Blijft soms op contact staan

    Je mechanische gedeelte van je contactslot blijft gewoon zitten dus je kan de zelfde sleutel houden ,alleen het witte blokje vervangen achter op het contactslot deze zorgt naar alle waarschijnlijkheid voor je probleem.
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  6. #6
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Blijft soms op contact staan

    en dat witte blokje is? een relais oid?

    want ik heb wel eens gehoort dat dat blokje kapot was idd, maar wat houd het in, en waar kan het ik het kopen enzo?

    bedankt!

    joey


  7. #7
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Blijft soms op contact staan

    zijn gewoon punten die contact maken met elkaar.

    hier door kunnen ze inslijten/inbranden en daar door slijten ze
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  8. #8
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Blijft soms op contact staan

    (ik durf te wedden dat het je witte blokkie niet is!) bekabeling dynamo, startmotor voor 99% de boosdoener, zegt de ervarings deskundige!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #9
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Blijft soms op contact staan

    oke, ik geloof je wel, maar waarom zou die bekabeling de boosdoener KUNNEN zijn, want als de bekabeling een onderbreking zou hebben zou het nog niet gebeuren, en hoe verklaar je alle lichten die branden op m'n dashboard dan?

    nogmaals ik weet het niet, maar voor die paar euro ga ik dan dat blokje proberen, en even de kabels bekijken,

    wat zou hier fout aan moeten zitten?

    mvg joey


  10. #10
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Blijft soms op contact staan

    de kabel naar je dynamo als je hier via de andere kant spanning zet kan dit lampjes op je dashbord laten branden
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •