Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 48
  1. #11
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    je mag met de drukte tegenwoordig blij zijn als je 120 haalt, slaat nergens meer op.

    hoop dat ik zaterdag een beetje kan door rijden op de A2

    dan heb ik weer ronden bandjes dus trillings vrij:eyebrows:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  2. #12
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Wat is een fuel & spark cut? Is dat iets wat je zelf in kan bouwen of zit dat er al op?

    heb noodgedwongen in zijn 3 op de snelweg gereden. Voor zo lang het ritje duurde ging dit prima op 120km/uur & +/-6000tpm
    120 in z'n 3?! Vandaag even geprobeerd... tjeempie... dat klinkt toch niet echt lekker meer, moet ik zeggen... in de mijne dan.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  3. #13
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Arvidw heeft elektronische injectie op de zijne gebouwt dus bij fuel en spark cut wordt de er geen brandstof meer ingespoten of vonk gegeven zo verkom je dat ie niet meer dan 6500 toeren gaat draaien.

    ik weet niet of onze onsteking een toeren limit heeft maar anders kan je gewoon door trappen totdat je geen vermogen meer hebt en dan kan er zomaar een drijfstang naar buiten komen.

    6000 toeren klinkt voor de meeste mensen niet fijn, ik weet hoe de mijne klinkt en aangezien de jouwe maar 160 zou er best iets niet kunnen kloppen waardoor ie beroert klinkt op hoog toerental
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #14
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Fuel & spark cut is alleen mogelijk als je er een heel ander injectie systeem in bouwt, dit kost vooral veel geld en levert opzich niet veel op. Gewoon op tijd schakelen is een stuk goedkoper. (al klinkt fuel-cut toerenbegrenzer wel cool, beetje zoals een rallywagen )

    Een 924 blok klinkt inderdaad niet zo heel happy op 6000+tpm als je het vergelijkt met een modern blok. Alsnog is het wel gewoon een rubuust blok wat zover ik weet geen echt zwakke punten heeft waarop hij kapot loopt. Zolang je injectie & ontsteking goed staan afgesteld en je voldoende oliedruk hebt zal het allemaal wel heel blijven.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #15
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Dank voor de geruststellende woorden!
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  6. #16
    Ingeschreven
    28/06/2009
    Berichten
    28

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    hmm, net nog effe met earl gekard, 4000 toeren is bij die 160 (wordt dat ding wel licht van voor ....:pray, 2000 geeft 80. Dus 4o km/h per 1000 r/pm. makkelijk tellen toch? mijn P(eugeot) draait bij 130 al bijna 4000 r/pm
    Echt? De mijne lag bij 195 nog als een blok op de weg.:shocked:


  7. #17
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    ach, is tenslotte een sloper. Schokdempers zijn niet fris meer, stuur trilt vanaf 110 km/h en houdt daar met toenemende snelheid niet meer mee op. De banden zijn wel nieuw (zijn te koop trouwens, samen met Borbetvelgen, iemamd?) maar ik waag de uitlijning te betwijfelen.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #18
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Ik vind de mijne bij 120 - 130 lichter dan wanneer je daarboven komt, en in ieder geval tot 205 prima op de weg liggen


  9. #19
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Laatst stond de uitlijning voor een beetje verkeerd met resultaat, heel zoekerig op de snelweg. id nu weer helemaal goed ook strak op hogere snelheden.
    Slechte schokbreker heeft ook een groot effect op wegligging.
    Hoop mensen vergeten de bsnden spanning, zachte banden en hoge snelheden is geen goeie combo.

    Trouwens trillen is op te lossen door de wielen te bslenceren of de banden zijn niet meer rond;-)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #20
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Met hoeveel toeren verantwoord rijden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    Laatst stond de uitlijning voor een beetje verkeerd met resultaat, heel zoekerig op de snelweg. id nu weer helemaal goed ook strak op hogere snelheden.
    Slechte schokbreker heeft ook een groot effect op wegligging.
    Hoop mensen vergeten de bsnden spanning, zachte banden en hoge snelheden is geen goeie combo.

    Trouwens trillen is op te lossen door de wielen te bslenceren of de banden zijn niet meer rond;-)
    in dit geval te veel speling op de wiellagers en fusee met iets speling ... :Cry:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •