Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
  1. #11
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    hoe zagen de nokken er uit? mooi glanzend en allen gelijk van vorm? Oliedruk goed?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #12
    Ingeschreven
    24/08/2009
    Berichten
    14

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Volgens mij is de hele uitlaat lekvrij.
    De nokkenas zag er nog goed uit alle nokken waren glad en zo met het bloote oog geen afwijkende vormen te zien.
    Bijlage 5152
    Vondt dit al vreemd had wel verwacht iets aan te treffen.


    Ik ga het weekend maar een compressietest doen, werking van de injectoren checken en olie vervangen. Miss ook slim om de nokkenas eruit te halen om een kijkje onder de klepstoters te nemen. Ik heb hier gelezen dat het ook interne motorschade kan zijn (speling op drijfstang e.d.):frown: hoop het niet. Eerst al het andere maar uitsluiten.


    Waar is trouwens het aanstoot schroefje boven op je gasklephuis voor? Kan het in de Haynes niet vinden. Kan je hier ook stationair mee afstellen of heeft het met het afstellen van je gasklep/pedaal te maken?


  3. #13
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    je hoeft de nokkenas niet te verwijderen, de stoters scheelt zelden iets..
    Stationair afstellen doe je met de dikke schroef die naar voren wijst op het gasklephuis, zit als het ware in een buis.

    Zit de oude olie er nog in? jij durft!! snel een lekkere 15w40 erin, gewoon mineraal of half synthetisch. Doe geen vol suynthetische, die maakt heel snel alle vuiligheid in de motor los waardoor het zeef van je oliepomp kan verstoppen, met alle gevolgen van dien :Cry:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #14
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Of spoel je motor met forte motor flush , deze helpt wel

    Spul bij je olie gooien , motor laten draaien en daarna aftappen en nieuwe olie erin
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  5. #15
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717
    Ik denk eerder dat het je waterpomp is die versleten is, bij een versleten waterpomp komt er speling op de as waar de pollie op zit, als je motor stilstaat wrik dan eeens even op en neer aan de pollie van je waterpomp, is de speling groot, dan komt het daar van, succes.

    by the way, mooie wagen valt echt ites van te maken zonder veel werk ;-)


  6. #16
    Ingeschreven
    24/08/2009
    Berichten
    14

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Hallo hier een update van de werkzaamheden aan m'n 924.
    Laatste tijd weer veel aan gesleuteld. me auto begon steeds moeilijker te starten, wel 5 tot 10 seconden draaien voordat ie aansloeg. een paar weken terug deed de startmotor helemaal niets meer. Ik dacht dat de accu het had begeven door het lange doorstarten en de kou. Na een nieuwe accu er in gezet te hebben deed ie nog steeds niets, ook niet tikken van het startrelais. twee weken geleden de startmotor er uitgehaald (makkelijker getypt dan gedaan :doh:, wat een k*t werk al die afdek plaatjes waar je niet goed bij kan). startmotor heb ik laten reviseren, De man van het revisiebedrijf melde dat de motor erg vuil was van binnen en daarom de koolborstels waarschijnlijk slecht contact maakten. Heeft iemand hier dat ook wel eens aan de hand gehad?
    Ook heb ik nieuwe injectoren gekocht om het startprobleem te verhelpen. De oude injectoren bleven nog beetje sissen als de motor uit stond. Dus ik dacht dat het het veel voorkomde warme startprobleem was. Vandaag de startmotor terug ingebouwd en doet het tot nu toe weer naar behoren.

    Nu heb ik echter nog een probleem waar ik niet echt uit kom. De zeer slecht lopende motor bij koude start. Het blok schud dan flink. De motor klinkt als een oude diesel door het getik. Ook zag ik laatst dat er olie aan de bougies van cilinder 2 en 3 zit :doh::frown:. Volgens de Haynes betekent dit kappote zuigerveren of versleten klepgeleiders. Hoe kan ik een goeie diagnose stellen zonder de kop eraf te halen??. En mochte het de kleppen zijn is dit dan nog te maken of is het moet er een andere kop op (i.v.m. het uitslijten van het aluminium rond de klepgeleider).
    Ik hoor graag van mensen die hier ervaring me hebben.

    Heb net nieuwe baan, dus helaas te weinig tijd om alles zo grondig aan te pakken als ik zou willen.


  7. #17
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Even een compressie meting doen is wel handig, kunnen de meeste garages wel doen.

    Heb je aan stelschroeven gezeten toevallig?

    En wanneer gebeurde het , na het vervangen van .... ?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #18
    Ingeschreven
    24/08/2009
    Berichten
    14

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShroudedVeil Bekijk Berichten
    Even een compressie meting doen is wel handig, kunnen de meeste garages wel doen.

    Heb je aan stelschroeven gezeten toevallig?

    En wanneer gebeurde het , na het vervangen van .... ?

    Het tikken deed de motor al bij aankoop. Met Later heb ik de stelschroeven van de kleppen minimaal bijgestelt (max. 2 slagen) tot speling juist was.

    Een compressiemeting zal ik binnenkort doen.
    Zal ook de WUR is na meten.


  9. #19
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    Maar heb je de kleppen dan wel met een voelermaatje afgesteld of?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  10. #20
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Donker rooie 924 uit 1984

    kijk maar eens of je klepstoters niet klemmen :whistle:
    nokkenas verdraaien tot je de klepspeling kunt voelen,
    dan moet je de stoters heel gladjes kunnen draaien
    kijk ook eens goed naar de tweede nok vanaf de voorkant van het blok bekeken ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •