Pagina 11 van de 44 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 437
  1. #101
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Klinkt goed!


  2. #102
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Als dat het is... goede zaak!

    Weet je van wanneer de bakolie is? En voor speling zou ik even dat hendeltje vd pook nakijken.


  3. #103
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Geen idee van de bakolie. Maar denk zelf aan ophangrubber van de bak oid. Is alleen stroef met pook van links naar rechts bewegen, dus met schakelen van 2 naar 3 of 5 naar 4? Klinkt alsof de stangen langs elkaar op gaan. (Anders dus dan de koppelingsdiscussie die ik net ook las hier). Zou stellen koppelingspedaal ook kunnen?

    Morgen meer. Garage liep uit vandaag en gaat dus morgen aan de slag, prima heb m niet nodig vandaag 😄


  4. #104
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    En weer klaar! Bij schoonmaken rem gebleven. Nog een benzineslang vervangen. Voor 352 kan ik de weg weer op. Schakelding zit in bakhevel. Moet nog vervangen worden. Iemand mee bekend? Of heeft iemand die liggen?


  5. #105
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    De bak hevel is lastig te vervangen hij kan er namelijk niet af als hij in je auto zit je moet hem laten zakken
    Vaak zijn de tanden van de hevel en de tanden op de bak helemaal weg
    Komt door gelang doorrijden vetversleten koppeling dan gaat hij namelijk erg zwaar


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #106
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dank! Klinkt als toch nog een kleine erfenis van de vorige eigenaar. Hoewel niet aan de APK terug te zien :-)

    Klinkt als een fijn klusje om te laten doen.....
    Weet iemand of ik die hevel bij stuttgart of alpo oid kan kopen? (Artikelnummer?)
    Project 924....and nice driving


  7. #107
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ik heb hem vast wel liggen er zijn een paar verschillende in uitvoering aansluitend op de as in de bak, maar bedoelen ze niet het mechanische tussen de bakhevel en de schakelstang ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #108
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Nee, echt dat lastig bereikbare ding op de bak naar ik begreep. De monteur had het ook over het laten zakken van de bak om de hevel eraf te kunnen halen.... Niet het mechanisme waarmee je de pook zelf strakker zet achter de bak (goed bereikbaar van onderaf).

    Waar zittten de verschillen in van uitvoering? (heb 5-bak, in combi met de standaard 2-liter 924 uit '84)
    Project 924....and nice driving


  9. #109
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Nee, echt dat lastig bereikbare ding op de bak naar ik begreep. De monteur had het ook over het laten zakken van de bak om de hevel eraf te kunnen halen.... Niet het mechanisme waarmee je de pook zelf strakker zet achter de bak (goed bereikbaar van onderaf).

    Waar zittten de verschillen in van uitvoering? (heb 5-bak, in combi met de standaard 2-liter 924 uit '84)
    De lengte van het asje war de bak in gaat maar na 81 zijn ze gelijk als je de bak ziet zie je het verschil tussen die 2 typen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #110
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Even een update van de laatste dingen.....

    Heb er een nette mattenset in gelegd met P-logo :-) en de pookhoes vervangen (gescheurd), knapte meteen op!

    Verder merkte ik dat de auto een paar keer inhield met optrekken en daarna doorging. Ook link gelegd met knallen in de uitlaat bij gas-los. Heb de verderkap vervangen door de oude (was nog redelijk goed, punten ligt opgeschuurd), bij de verdelerkap eraf kwam zag ik de aanslag aan het einde van de contactpunten staan ipv netjes in het midden. Het ding (goedkoop) zat ook niet netjes vast op één plek, maar was heen-en-weer te bewegen. Waarschijnlijk dus inhouden doordat de vonk niet goed overkwam. Tevens toerental stationair warm bijgesteld naar +/- 960 (sorry, net iets te ver gezet, milimeter werk) ipv 900 waar die op hing met de schroef op de gasklep.

    Nu trekt de P weer netjes door zonder inhouden en veel minder/bijna geen knallen met gas los. Tevens netjes stationair. maar heb alleen het idee dat íe net wat minder fel optrekt. Kan dat komen omdat de afstelling te rijk stond, en hoort het dus zo? Of heb ik iets over het hoofd gezien, of wellicht stationair weer wat laten zakken naar 950-940 toeren?
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •