Pagina 17 van de 44 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 438
  1. #161
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    #trots


  2. #162
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Netjes hoor Ronald, die kan er weer een seizoen tegenaan!


  3. #163
    Ingeschreven
    23/10/2015
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    297

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Die ziet er erg goed uit zeg
    Porsche 924 - the car that saved Porsche

    Chef-werkplaats Houweling Automotion, kom eens langs voor een bakkie koffie


  4. #164
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Nou, vandaag eindelijk tijd gehad om de winterslaap op te heffen! Vanochtend was het accu plaatsen, starten & lopen. Geen vuiltje aan de lucht (op dat moment...). M'n zoon nog van school gehaald met de Porsche, hij helemaal blij dat het weer kon! Wilde ik hem vanmiddag wegbrengen....starten...maar niet aanslaan.

    Ik vreesde dat bij mij ook het warme start syndroom was toegeslagen.... ik in de middag onder de kap gedoken, maar na veel doorstarten, geen geluk. Wel twee keer een vette knal in de uitlaat en een goede benzinedamp. Vapour-lock uitgesloten zullen we maar zeggen....

    Vanavond verder, starten met een bougie op het kleppendeksel. Geen vonk. Een andere geprobeerd, ook geen vonk. Daarna direct de bobinekabel op het deksel gelegd, ook geen vonken..... Kortom, ik heb zo'n vermoeden dat de bobine kapot is gegaan. (toch vreemd, errug goed mee gereden vanochtend).
    De bobine heb ik er maar uit gehaald en ga ik doormeten. Op internet vond ik de volgende waarde, kloppen die?

    De primaire weerstand is 1.0 tot 1.3 ohm. De secondaire wikkelingen, 5.5 tot 8,0 ohm.

    Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, komt het vaak voor dat dit ding stuk gaat (Zit nu Bosch in, lijkt veel nieuwer te zijn dan de auto). Of moet ik denken aan de ontstekingsunit die tegen de rechter wielkuip zit onder de motorkap? Weet iemand trouwens hoe ik dat kan testen?

    Alvast dank!
    Project 924....and nice driving


  5. #165
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Bobine gaat over het algemeen niet echt stuk maar het kan voorkomen. Vervangen is geen ramp, met 3 tientjes ben je weer voorzien (heb zelf iets van beru zs115 uit m'n hoofd). Heb zelf hier evt nog een ontstekingskastje liggen die je kunt proberen (heeft mij destijds laten staan, maar een beetje tlc kun je daar mee wel uitsluiten of 't 'm daar in zit). Mag je ophalen als je wilt.


  6. #166
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ja, mijn idee qua bobine. Er zit bij mij trouwens een Bosch is, maar die lijkt alleen voor de oudere modellen te zijn... In anyway, let's check!
    Super dat ik je ontstekingskastje kan proberen! Kom ik graag ophalen. Ik stuur je ff een PB'tje
    Project 924....and nice driving


  7. #167
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Die waarden kloppen wel.
    Maar eerst even meten of je wel stroom op je bobine krijgt.
    Het kan ook aan het bekende witte blokje liggen ( contactslot )
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #168
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dank! Ga zeker de boel doormeten, en testen met de module van Thijs.


  9. #169
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Even een update, vanavond wat set ups geprobeerd. De oude bobine is dood, bij doormeten geen weerstand op de secundaire spoel. Nieuwe er in, maar niet starten. Nog geen vonken bij checken. Ontstekingsmodule van Thijs er in (fijn dat ik die kan lenen!) Ook niet starten, maar wel vonken. Dat is alvast iets. Aangezien Thijs al aangaf dat deze hem ook eens had laten staan. Nu beide kastjes maar eens schoonmaken en dan verder kijken. Iemand een idee hoe ze door te meten? Ik verdenk nu uiteraard het kastje....


  10. #170
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Zekeringen en relais gecontroleerd
    Het is raar dat de bobine en het kasje stuk zijn bijde zijn bijna bulitproof onderdelen
    Heb je bijde bobines gemeten in de auto ?


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •