Pagina 18 van de 44 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 438
  1. #171
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ja inderdaad vreemd... Maar goed, door trial and error probeer ik dingen uit te sluiten. De bobine inderdaad buiten de auto doorgemeten. Daar gaf de secundaire spoel geen weerstand. Zekeringen heb ik checkt, allen in tact. Welk relais doel jij op, loop ik die ook even na! De P heeft toch geen algemeen motor management relais, of vergis ik mij?

    Met de nieuwe bobine op mijn eigen onstekingskastje geen vonk. Aan de tie-rips te zien is die al eens open geweest. Gister de boel goed in de WD-40 gezet, rook ook aardig naar warm geworden electrische componenten. Denk dus dat deze niet echt bullit-proof is geweest in het verleden. Vond het ook vreemd dat ik wel een vonk heb op het ontstekingskastje van Thijs. Echter niet starten..... Dat terwijl ik 'm vorige week goed rijdend heb neergezet, liep ook netjes stationair, en de auto een uur later alle dienst weigert. Er zal toch iets - vermoedelijk electrisch component - in tussentijd kapot zijn gegaan lijkt me. Aangezien lucht, brandstof en een vonk genoeg zou moeten zijn....
    Project 924....and nice driving


  2. #172
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Bougiekabels zitten er nog wel in goede volgorde in? Had je het witte blokje al eens vervangen?

    Op pag 127 in de haynes staat een verhelderend beeld van de werking van het startsysteem. Misschien heb je daar iets aan.


  3. #173
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Yep, ik heb nog een oud verdelerkapje liggen, dus zet ze daar altijd in als ik de boel loshaal. Simpel trucje dat die eenvoudige verwisseling voorkomt :-) Bin there, done that in the past....

    Witte blokje nog niet vervangen, krijg mijn houder er niet uit. Heb de heldere instructies hier op het forum gevolgd, maar op een of andere manier blijft die altijd op een hoekje van het stuurslot hangen. Heb wel een nieuw blokje liggen..... Maar denk niet dat het daar aan ligt, gezien het verschik op onze kastjes tussen wel en niet willen vonken!

    P127, thuis even kijken! Dank je!
    Project 924....and nice driving


  4. #174
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ik weet van mijn witte blokje dat er ook 1 ding vast zat, toen kwam Twentse wijsheid van pas 'Vake bu'j te bange'.

    Misschien bougies er even uit, als die nat zijn van de startpogingen heeft ie misschien wat moeite om aan te slaan. Met koud blok gaat dat alleen niet zo makkelijk.


  5. #175
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Of te wel, gewoon die ijzeren klemmen rondom de stuurkolom goed uit elkaar bonjouren met gepast geweld? Zou goed kunnen!

    Dat kan ik nog even doen idd, een oud setje bougies van vorig seizoen terug zetten. Daar liep die vorig jaar ook prima op. (en ja, op de nieuwe ook, daar had ik dus al mee gereden.) Die oude set is in ieder geval niet doorgestart :-) Goede tip!
    Project 924....and nice driving


  6. #176
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Even een korte update, hij start nog steeds niet....bah.
    Wel de bougies goed droog gemaakt, zeiknat van de benzine idd. alle aansluitingen langs gelopen, ziet er goed uit.

    Contact doorgemeten, met contact aan krijg ik 12V naar het onstekingskastje. Ook op de bobine heb ik op de positieve (+)pool 12V staat. Zou dus goed moeten zijn lijkt me. Maar geen vonk. Rotortje ziet er goed uit, maar zie net dat ik die ook nog kan doormeten (weerstand 5ohm uit mijn hoofd gezegd). Als die ook goed is, neig ik toch echt naar dat kastje....

    Iemand nog goede tips?
    Project 924....and nice driving


  7. #177
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Als je de stekker van dat witte blokje onder je dasch bord loshaald kun je die op het nieuwe blokje drukken en met een Platte schroevendraaier erin starten.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #178
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Denk bij het veel starten zonder aanslaan ook even aan de olie
    De benzine loopt langs je zuigers naar beneden en vult je olie aan
    Als het oliepijl echt hoog staat start hij ook niet
    Let er ook op dat je niet overal aan zit te draaien hij liep goed voor je de vonk verloor


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #179
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Martin, das een goeie workarround. Nog niet aan gedacht! Hoewel met contact aan ik wel 12v krijg naar het ontstekingskastje, toch goed om te checken.

    En ja Jimfrey, oliepeil had ik al opgepikt uit een ander topic hier, dank. Zit nog onder de max, dus goed. Kan ik opmaken dat wanneer de p weer loopt, het verstandig is de olie te verversen of verbrand de benzine vervuiling weer bij goed gebruik?


  10. #180
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    De benzine vermindert de smerende werking vd olie en verbrandt niet. Als je aan de peilstok een geur van benzine ruikt of het peil is gestegen is het wenselijk om te verversen.

    Ben benieuwd of het lukt met het andere blokje, anders op zoek naar een andere ontstekingsmodule. Bij mij was het met het nieuwe kastje starten en lopen.

    Wel een zure start van het nieuwe seizoen zo!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •