Pagina 19 van de 44 EersteEerste ... 915161718192021222329 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 438
  1. #181
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dank! Vanavond de rotor checken en wat nalopen met de multi meter. Anders kom ik idd op dat kastje uit!

    Positief punt van de seizoensstart is dat ik in ieder geval dit startcircuit goed leer kennen!


  2. #182
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Nou, de uitslag is het ontstekingskastje dat kapot is! (@Martin, ik stuur je zo een PM, maar snap ook dat je ff andere dingen aan je hoofd hebt)


    Geen vonk, dus alles nagelopen. Hoe daar te komen - voor wie het interressant vindt :-))


    - Bobine is vervangen (oude stuk, geen weerstand meer)
    - Rotor heb ik voor de zekerheid ook vervangen (voor 6,- kun je je geen buil vallen)
    - Kabel van Bobine naar Verdeler doorgemeten: in orde
    - Nog steeds geen vonk met bougies op het blok.


    Multi-meter erbij gepakt, en de workshop manual engine erbij gehaald (mooie downloads hier op het forum!). De laatste sectie in deel 1 geeft aan wat door te meten. Ook staat daar hetzelfde schema als waar Thijs het over had uit de Haynes. Erg handig met uitsluiten en lokaliseren!


    - Distributeur aan visuele inspectie onderworpen: ik zie geen onregelmatigheden.
    - Spanning aanwezig op +pool (terminal 15) van de bobine met contact aan
    - Op terminal 4 van de stekker naar het onstekingskastje is spanning aanwezig met contact aan (signaal naar deze unit via witte blokje OK)
    - Op -pool (terminal 1) van de Bobine staat 12V met contact aan >>> dit mag max. 2V zijn. (conclusie manual: ignition unit kapot)
    - Op terminal 1 en 2 van de stekker naar het onstekingskastje geen weerstand gemeten naar de aarde met contact uit >> Distributeur had anders vervangen moeten worden volgens de manual
    - Tussen terminal 1 en 2 van de stekker naar het onstekingskastje weerstand van ca. 1100 Ohm met contact uit >> Distributeur had anders vervangen moeten worden volgens de manual


    Kortom,de units die stroom moeten hebben zijn OK. De distributeur wordt uitgesloten. >> en kastje wordt direct maar vanuit logica ook indirect aangewezen als schuldige. Pffff.


    Daarna de hele set metingen herhaald met jouw kastje Thijs. Eenzelfde uitslag (Sorry, maar die is dus echt kapot). Kan ook wel kloppen, want ook daarmee heb ik geen vonken. Op naar een vervangend exemplaar!
    Project 924....and nice driving


  3. #183
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Heb je de ignition coil ook doorgemeten? Kijk bijvoorbeeld hier: https://community.924forum.nl/showthread.php?t=29887
    Die is redelijk eenvoudig door te meten en weet je dus snel of het wel/niet goed is!

    Sorry, ik zie net dat je de bobine vervangen hebt, dus dat moet nu goed zijn
    Laatst gewijzigd door gerben1986; 12/03/2016 om 15:29.


  4. #184
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Check :-)


  5. #185
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Net nieuw ontstekingskastje binnen, snel erin gezet. Helaas grrr nog niet starten. Hoor wel de startmotor af en toe sneller/langzamer gaan, nog niet aanslaan. Helaas geen tijd voor een volledige check met droge bougies en hulpaccu. Donderdag weer.


  6. #186
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dat is jammer ,maar inderdaad goede droge bougies is een must.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #187
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Best wel ziek van idd... Maar goed, kastje kunnen we vast afvinken. Donderdag in alle rust de juiste dingen doen en anders de multi meter nogmaals op alle componenten zetten.


  8. #188
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Meet dan ook de aarding even door

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #189
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Je bedoelt de dikke aarde kabels van het motorblok naar de auto en vervolgens die op de accu? Als ik hier de weerstand op meet, wat zou ongeveer een acceptabele waarde zijn?


  10. #190
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dat is balen Ronald...

    Op je gemak even alles nalopen, je hebt ondertussen zoveel onderdelen in je handen gehad dat er zomaar ergens een kabeltje oid kan loszitten.

    Als je met het nieuwe kastje vonk hebt dan moet de rest wel loslopen. Was de olie nog goed?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •