Pagina 20 van de 44 EersteEerste ... 1016171819202122232430 ... LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 438
  1. #191
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Een update na een dagje klussen (in etappes, kind van/naar school en de ander in/uit bed).
    Alles nagelopen, stap voor stap losgemaakt en weer goed vast. Te beginnen bij het onstekingskastje, en dan door via bobine naar de verdeler.
    Steeds mooie waardes gemeten die overeenkomen met de workshopmanual. En, kloppen zoals bij de bobine (wat met het oude kastje niet het geval was)

    Eén dingetje, bij stap 12 meet je de weerstand van terminal 1 en terminal 2 van het ontstekingskastje tegen de massa. Weerstand zou (oo) maximum moeten zijn, mijn multi-meter geeft daar geen waarde gemeten aan. Kan natuurlijk kloppen dat dit hetzelfde is, boekje van de multi-meter zegt daar niets over. Maar geen meting komt bij mij overeen met max.

    Anyway, vrolijk de volgende stappen gezet:
    - Olie, Check
    - Vonk vanaf de bobine, check! (Yes, vonk teug!)
    - Rotor draait op de verdeler, check
    - Vonk op alle bougies, check
    - bougies mooi droog gemaakt, check

    Nu vanavond eindelijk tijd om dan de eerste echte startpoging te doen. Alles present zou je zeggen... Volvo naast de P, accukabels erop (heb nog 11.7V over, maar wil het risico niet lopen dat de accu de startpoging verpest).... Flink doorstarten...... maar meer als enkele knallen in de uitlaat zit er niet in vanavond. Aangezien ik geen zin had om na deze teleurstelling (na de vreugde dat de vonk weer in de auto zit) wéér de bougies eruit te draaien, heb ik het voor vandaag maar opgegeven.

    Wat kan nu het probleem zijn???

    Dat is de grote vraag die weer door mijn hoofd gaat. Ik kan mij nog enkele dingen bedenken:
    - Ik ben in mijn zoektocht op internet ook tegen artikelen aangelopen dat bij het kapot gaan van de ontstekingskast ook de brandstofpomprelais vaak sneuvelt. Haynes zegt er niets over, noch de workshop manual. Maar bv. hier wordt het aangehaald: http://www.porsche924-944.nl/924/Tec...che_ontsteking Hoe check het beste de relais, door even te overbruggen? Of kan ik het ding ook doormeten?
    - Juiste onstekingsvolgorde? Zoveel de verdeler los gehad en weer vast. Hoewel netjes via een oud kapje overgezet - kan niet misgaan zou je denken - toch vraag je je het af. Uiteraard 1-3-4-2, staat ook op het kleppendeksel :-) Maar voor de zekerheid een foto. Klopt dit?

    Bijlage 13753

    Verder ben ik even zonder idee. Viel mij op dat ik 'm niet hoorde oppakken of gorgelen of pruttelen. Wel knallen in de uitlaat, zou dus benzine moeten krijgen? Suggesties zijn warm welkom!

    Alvast dank voor het meedenken mannen!
    Project 924....and nice driving


  2. #192
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    brandstof pomp kan je doorverbinden 30 met de 87
    ook even luisteren of je de pomp hoort kan al verhelderend zijn
    je kan de koud start injector er even uit halen om te kijken of die sproeit tijdens het starten
    de volgorde zou zo moeten staan
    dat lijkt mij het geval bij jou
    funuw3png-1.jpg
    je zou kunnen kijken of hij aanslaat met een pufje remmenreiniger (startpilot)
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 17/03/2016 om 19:50.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #193
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Fijn! Ga proberen het relais te overbruggen!


  4. #194
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Nog een ding wat door mijn hoofd schoot, wat is de basisstand van de gasklep (die met stelschroef en moer), geheel dicht of op een kiertje open?


  5. #195
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Als je verder niet aan de afstelling hebt gezeten, zou ik daar verder niet aan zitten. Hij liep goed voorheen, toch?

    Heb je het ook met andere witte blokje geprobeerd?

    Nog even doorzetten, hij gaat uiteindelijk wel doen! Geen ideeën meer waar 't 'm in zit...


  6. #196
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Hij liep prachtig.... Nee, afstelling is ongewijzigd, viel mij alleen op met reinigen gasklap. Dubbelcheck ideale stand voor starten kan geen kwaad!

    Andere blokje ook geprobeerd los op de stekker, zoals de suggestie van Martin was. Geen verschil.

    Dus overbruggen relais nog proberen en daarna weet ik het even niet meer....


  7. #197
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Helemaal mee eens
    Door overal aan te zitten creëer je ook meer problemen
    Als iets niet stuk is niet repareren
    Hij zal evengoed wel lopen als de klep niet goed staat
    Maar als je de nul stand wil checken
    Gas kabel los van de hevel
    Dan de schroef los als het goed is voel je dan bij het bewegen een plek waar hij net even aan sleept daar zet je hem op vast
    Daarna hou je er een papiertje tussen en zet je hem opnieuw vast
    Zodat hij een papier dikte los staat van het aangrijpingspunt punt

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #198
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Uiteraard niet fixen wat niet stuk is :-) Maar ja, je komt wel op een punt dat je aan alle componenten gaat twijfelen......
    Dank voor de toelichting, zal voorzichtig checken zonder te stellen!
    Project 924....and nice driving


  9. #199
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Zo mannen, ik ben er even klaar mee....G#@.... Dus.
    Gisteren alles gecheckt. Benzinepomp loopt bij contact aan, mooi dus. Bougies mooi schoon en vooral droog gemaakt.
    Gashuis goed ontlucht. (wat een benzinedamp). Carterventilatie is ook OK. Bougies vonken ook nog steeds!
    Kortom, alles klaar voor de start!

    Zojuist weer op de accu van de volvo aangesloten. Maar totaal niet willen starten, aanslaan, rochelen, pruttelen of iets dat erbij in de buurt komt.
    Wel lekker ploffen in de uitlaat, daar zal het niet aan liggen. Ook een pufje remreiniger in de luchtinlaat brengt m niet tot leven.

    Kort samengevat, zo dood als een pier en ik ben er ff klaar mee. Ook geen idee wat nu. (anders dan dat de herhaling van F1 op Ziggo Sport zo start)
    Project 924....and nice driving


  10. #200
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ploffen uit de uitlaat? Klinkt toch alsof je bougiekabels verkeerd zitten.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •