Pagina 23 van de 44 EersteEerste ... 1319202122232425262733 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 438
  1. #221
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dan is het waarschijnlijk het stangetje vd pook zelf, dat pennetje slijt af --> speling op de pook. Vervangen is een wereld van verschil weet ik uit ervaring. Voor op de bak is er ook een short shifter alternatief.

    Zal als ik niet op de telefoon zit even het mailtje richting alpo opzoeken. Zijn totaal 3 onderdelen dacht ik.

    Edit: niet goed gelezen


  2. #222
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Haha dank. Anders rij ik donderdag bij goed weer ff langs de loods en laat hen ff meekijken. Wellicht hebben ze de spulletjes ook liggen!


  3. #223
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dit bedoelde ik dus ook al !!

    Als dat niet het geval is zou het idd achter op de bak kunnen zitten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Dan is het waarschijnlijk het stangetje vd pook zelf, dat pennetje slijt af --> speling op de pook. Vervangen is een wereld van verschil weet ik uit ervaring. Voor op de bak is er ook een short shifter alternatief.

    Zal als ik niet op de telefoon zit even het mailtje richting alpo opzoeken. Zijn totaal 3 onderdelen dacht ik.

    Edit: niet goed gelezen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #224
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Donderdag even bij de loods geweest. Speling in 1, 3, en 5 overduidelijk. Oorzaak inderdaad op de bak, dat mechanisme dat ik op de foto heb gezet. Ze gaan t voor mij van een sloper halen, binnenkort dus opgelost. Wenslijstje nog de bak olie wisselen. Zou dat te doen zijn zonder brug?


  5. #225
    Ingeschreven
    12/05/2015
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    14

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Bakolie is wel te doen zonder brug, de aftap en vulplug zitten aan de zijkant van de bak.
    Chek wel even voordat je. aftapt of de vulploeg ook los gaat


  6. #226
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    OK, met interesse dit topic gevolgd. Ik hoopte dit probleem ook op te lossen met onderdeel van mijn eigen sloper.... Want die schakelt wel strak. Welk onderdeeltje moet je dan hebben en is dit makkelijk eruit te vissen?


  7. #227
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Gewoon nieuw bestellen bij Alpo.

    Onderdeel nr 477711205D ong 33eu excl btw met kleine korting
    Onderdeel nr 601 43016 001 eventueel ook meepakken, kost 1 of 2 euro

    Ronald, haal je de bak er zelf af om het mechanisme te vervangen?


  8. #228
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Berend, check eerst even waar je speling zit. Bij de pook, onder de hoes het witte ding, of op de bak! En ja Thijs, volgens de loods zou ik erbij moeten kunnen zonder brug....

    Goede olievultip trouwens!


  9. #229
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    OK, thanks! Ondertussen druk de boel aan t slopen aan de sloop-Porsche. Mijn rijdende 924 rijdt verder prima, maar de speling moet wel op te lossen zijn idd. Zit echt in de bak, waarschijnlijk iets versleten... Bedankt voor de nummers


  10. #230
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Even een korte update. De auto al weer een tijdje terug van de garage. De tuimelaar op de bak is vervangen. Schakelt weer heerlijk strak en direct.
    Was uiteindelijk toch nog een klusje om die tuimelaar van de bak te krijgen, tenzij je daar goed gereedschap voor hebt uiteraard..... Dus op de brug ging het makkelijker als thuis eronder liggen...

    Volgende items aangepakt: kofferklep lag er wat scheef op, zag ik de laatste keer dat ik met Thijs aan het klussen was (isolatiemateriaal motorkap). Die ligt inmiddels stukken netter. Maar uiteraard het nodige moeten stellen aan de slotpinnen. Anders trok je de bak zo los. Nieuwe pinnen zijn inmiddels onderweg. Probleem daarmee verholpen verwacht ik. én meteen maar een nette '924' sticker besteld voor achterop. De oude is echt waardeloos geworden. Maar moet er nog wel af. Iemand een goede tip om die er soepel (zonder lakschade) af te halen?
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •