Pagina 30 van de 44 EersteEerste ... 2026272829303132333440 ... LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 438
  1. #291
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ja volgens mij zoiets. Moet me zelf ook nog inlezen, is allemaal niet zo spannend met onze simpele blokjes gelukkig
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  2. #292
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Zo mannen, het is mij gelukt! Nieuwe distributieriem ligt er om, en het wat weer starten & lopen. Loopt nog steeds perfect, geen aanwijzigingen dat de timing versprongen is. Lekker dus.

    Eerst even alle merktekens op lijn gezet. V-snaar eraf en de kap van de distributie (meteen even netjes gespoten :-))

    IMG_4907.jpgIMG_4910.jpg
    De oude riem en plaatsing meteen maar even op de foto gezet. Altijd handig met inbouwen. Was wat wriemelen om de riem eraf te krijgen, maar gelukt zonder de krukas poulie te verwijderen.

    IMG_4911.jpg
    Nieuwe riem er netjes op. Tijd-tekens goed in de gaten gehouden. Bij de eerste poging uiteraard nét versprongen. Dus weer goed gezet en opnieuw de riem op de nokkenas geschoven. Spanrol op spanning gezet - tegen de klok in. En de spullenboel weer netjes dichtmaken.

    IMG_4912.jpg
    En de finishing touch :-)

    Al met al toch anderhalf uur bezig geweest. Langer dan verwacht, maar technisch viel het mij niet tegen. Weer wat nieuws geleerd!
    Daarna lekker gaan touren!

    Tevens een nieuwe olie-vuldop geplaatst. Bij De Loods er één op de kop getikt. Weer een mooi schoon & droog kleppendeksel. Ook fijn.

    Next up: De intervalstand van de ruitenwisser. Bij de sleuteldag al verschillende relais geprobeerd, maar de interval blijft het niet doen. Van de week de stuurschakelaars al los gehad en schoongemaakt. Zag geen gekke dingen, maar de interval werkt nog steeds niet. Op de gok een nieuwe stuurschakelaar monteren kan ook zonde geld zijn.....maar goed, dat is wel mijn eerste gedachte. Iemand een tip?
    Project 924....and nice driving


  3. #293
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Mooi om te zien. Ik moet ook mijn distr.riem vervangen maar zie er tegen op. Had van Harry een instructie gekregen waar het leek alsof t makkelijk te doen was, maar ja, wat voor de 1 logisch is.... Gelukkig werk ik tegenwoordig bij een autobedrijf en kan zaterdags vrij sleutelen in de werkplaats. Waar heb je de riem besteld? Bij Alpo? Rosepassion of Porsche parts? en alleen de riem of ook wieltje? Bij Rosepassion hebben ze een combi-kit. Wat je ruitenwisserschakelaar betreft heb ik nog 1 van mijn slopert. Je kan deze vrijblijvend proberen of t uitmaakt.


  4. #294
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    De riemen kan je overal bestellen, mijn auto onderdelen ofzo. Ook in een combi met waterpomp pakking en nieuwe rollen.
    Voor niet specifieke 924 onderdelen vind ik rose passion maar duur.
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  5. #295
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Denk dat je dit ook wel lukt Berend, meer als aan de slag met doppenset en schroevendraaier is het niet. Neem aan dat Harry je heeft laten zien hoe je de auto op de merktekens zet, dan ben je al halverwege. Neem gewoon de tijd en leg vast wat je doet. dan kom je er wel uit!

    De riem heb ik bij ALPO vandaan. Rose Passion heeft ze ook, maar 25,- verzendkosten vind ik wat veel.

    Ik stuur je ff een PM voor de wisser schakelaar.
    Project 924....and nice driving


  6. #296
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Winterslaap is begonnen...., gister nog een laatste rit gedaan, prachtig weer! Daarna de banden op 3 bar en accu eruit. Helaas, seizoen is over...


  7. #297
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Jammer he. Gelukkig is het Zo weer 1 maart. Zet jij hem binnen?
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  8. #298
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    ja helaas einde seizoen. Ging net zo lekker! Nee, ik heb m thuis, altijd onder een hoes & carport staan.


  9. #299
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Gister mocht ie weer! Wat een genot. Lekker even gewassen en touren maar. Top.

    Klein dingetje, vond de remvertraging niet top. Kan dat door het stilstaan komen? Wellicht remnen nog wat vast, of de bekrachtiger op? Blokkeren kon ik ze in ieder geval niet.... niet goed!


  10. #300
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Net even de bougies vervangen. De oude kwamen er met een mooie bruin/grijze kleur uit. Afstelling top, wordt ik wel weer blij van!

    Heeft er trouwens iemand ervaring met olie en filter vervangen voor de deur zonder brug? Is dat te doen, of wordt het dan een bende? (Met opvangbak uiteraard)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •