Pagina 31 van de 44 EersteEerste ... 2127282930313233343541 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 310 van de 437
  1. #301
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ja hoor, hier ooit gedaan zonder brug, maar dan wel de dynamo losgehaald om wat meer bewegingsruimte te krijgen. Het helpt ook met je voorwielen ergens op te rijden (houten/stenen blok/plaat) elke centimeter meer ruimte om half 'onder' de wagen te kunnen is mooi meegenomen.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 31/03/2018 om 08:57.


  2. #302
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    (sorry, dubbelpost...)


  3. #303
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Jups, ik doe het altijd zo, wel krik ik de auto op om hem vervolgens op blokken te zetten. Ben ca. 40 min. bezig "op hoogte te brengen" en kan er net onder dan.
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  4. #304
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Mooi, ik heb assteunen staan, ga ik eens een poging wagen! Thanks!


  5. #305
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    En gelukt! Nieuwe olie, vers filter. Mooi.


  6. #306
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Goed bezig Ronald ,
    Heb je al een remoliereservoirdop ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #307
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ja, heb ik inmiddels gevonden, dank je! Volgende klus; gelijk de remolie verversen!


  8. #308
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Tijd voor een kleine update!
    Uiteraard lekker aan het rijden geweest met de P. Heb m ook meegenomen naar de Porsche dag op Circuit Zandvoort. Kleine man meegenomen, die vond het prachtig (race Porschen pap!)

    Ondertussen op mijn gemak bezig geweest met het conserveren van de bodem. Waar nodig de coating weer aangebracht en de draagarmen ontdaan van wat lichte roest en weer netjes zwart gemaakt. Kwam gelijk nog een klein lekje in de benzine aanvoer tegen, vanaf de in-tank pomp. Die kon ik nog wat aandraaien en is weer mooi droog!

    Ik heb nog wat klusjes op het programma; de remvloeistof moet nog vervangen worden, heb nog wat benzine lucht in de auto bij een meer dan half volle tank (ontluchting?) en er lekt iets olie vanaf het carter voor.

    Wel een vraag; nu viel mij op dat (zeker met dit warme weer) de oliedruk wat stijgt op de meter in de auto. Dan zie ik m - ook onder de 4.000 toeren - wel eens stijgen richting de 7 bar. Het oliepijl is prima. Als ik de motor uit zet en weer aan is de druk afgenomen.

    Kan dit een foute waarde zijn van de sensor (waar zat die ook al weer) of moet ik de carteronluchting checken? Kan deze laatste ook uit het blok? ik zie er een slang heen gaan, die zou ik los kunnen halen, maar neem aan dat ik ook wat met dat rubberen ding moet dat uit het blok komt? Tips zijn zeer welkom!

    Dank!
    Project 924....and nice driving


  9. #309
    Ingeschreven
    18/01/2008
    Berichten
    270

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Oliedruk van 7 bar met motor op bedrijfstemperatuur? Dat lijkt mij onjuist. (meting misschien niet goed? Verkeerde sensor voor die meter?)
    Met koude motor (lees: dikke olie) kan dat wel, maar op temp is dat veel minder.
    Spec's van 924 weet ik niet, maar op temp +/- 2 bar bij 2000 toeren is redelijk normaal bij veel auto's (om je een beetje een idee te geven)

    Oliepijl? Is dat met 'pijl' en boog?

    Misvatting: oliedruk is de druk van de olie tbv de smering in je blok, krukas-&drijfstanglagers/nokkenas etc.
    De eventuele druk in 't carter heeft hier niet zoveel mee te maken.
    Hele hoge carterdruk is trouwens niet goed, dat kan bijv. duiden op versleten zuigerveren.
    Die gozer die in dezelfde schuur deed sleutelen als 'Dude-lange'


  10. #310
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Dank je! De metimg is op bedrijstemp. Ik zal de sensor eens checken, denk ook aan een foute meting aangezien het oliepeil (WHOOPS) goed is.
    Vind het ook vreemd dat de bar-meter een lagere waarde geeft als de auto even uit is geweest en daarna weer verder rij....

    Goed te horen dat het in ieder geval niets te maken heeft met de carter ventilatie. Kunnen we die vast wegstrepen.

    Zijn er andere oorzaken waar ik rekening mee kan houden?
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •