Pagina 36 van de 44 EersteEerste ... 26323334353637383940 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 437
  1. #351
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Met geen mogelijkheid... was er ff klaar mee, heb 1 zo’n los kapje weggelaten, en het hoedje dat erin schuift omgekeerd. Hij hangt er nu strak in. Ook goed, kan iig weer rijden;-)


  2. #352
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Korte update! De dynamo nog niet aan gewaagd, maar wil ik nog wel goed terug hangen.

    Gisteren de achterbumper recht gehangen. Week links achter net iets teveel van de body af. Stoorde ik mij al een tijdje aan. Na wat manipuleren van de beugels, gelukt. Kwam wat roest tegen bij de reservewiel bak. Meteen aangepakt met schuren en epoxy om het proces te keren. Spuiten en klaar (toch achter de bumper). Daarna slot gesteld van de portier. Die haperde wat. Bleek het hefboomje in de handgreep te zijn, dat los was. Ben je zo een paar uur aan het pielen om het weer goed te krijgen.... maar gelukt!


  3. #353
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Gisteren bij Govert (lovepor hier op forum) de kop + nokkenas opgehaald. (Was gezellig, nog bedankt voor de koffie!).
    Ligt nu netjes verpakt te wachten op droog weer - klussen onder de carport. Ga ik de nokkenas vervangen. Ben benieuwd hoe dat gaat!
    Volgens mij moet het niet heel ingewikkeld zijn. Even goed letten op de timing voordat de as eruit gaat. En uiteraard zorgen dat ie in motorolie zit bij montage & kleppen opnieuw stellen. Zal wel wat foto's maken & delen als het zo ver is!
    Project 924....and nice driving


  4. #354
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    O - en voordat er commentaar komt, uiteraard Covid-19 proof!
    Project 924....and nice driving


  5. #355

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Was zeker even gezellig Ronald ! Heel veel succes en ben erg benieuwd. Uitlaatpijp van het spruitstuk heb ik er inmiddels uit. Nadat ik de dynamo had weggehaald ging het zeer eenvoudig. Groeten Govert


  6. #356
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Ha, dat is mooi!


  7. #357
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Gisteren een start gemaakt voor het vervangen van de nokkenas. Netjes werken het devies hier, en aangezien ik toch een hoop onderdelen in handen heb kan ik die meteen even netjes maken. Vuilophoping bij de rotor/verdeler en alles daarachter & onder. De beschermplaat van de distributie weer netjes zwart spuiten. Lekker.

    Dynamoriem riem eraf. De auto netjes op het 0-punt gezet. Rotor verwijderd, bougiekabels eruit. Kleppendeksel los en de oliebuis eraf gehaald. Die is nog netjes, en niet verstopt. Fijn. Hopelijk vanavond de tijd om de nokkenas uit te ruilen en dan stap voor stap weer netjes terugzetten, kleppen stellen en timing van de auto controleren als die weer klaar is. Zal nog wel een paar avondjes bezig zijn.

    Zag dat ik ook een nieuwe pakking (of heet dit dunne vliesje een 'onderlegger'?) voor de rotor/verdeler kan halen. Die zag er niet helemaal netjes meer uit.

    Wat plaatjes van gisteren:
    image0.jpeg
    image1.jpeg
    image2.jpeg
    image3.jpeg
    image4.jpeg
    Project 924....and nice driving


  8. #358

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Goed bezig Ronald! Heel veel succes!


  9. #359
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Thanks!
    Project 924....and nice driving


  10. #360
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Rode Porsche 924 targa opknappen

    Update tijd! Gistermiddag weer wat uurtjes kunnen maken. Verdelerhuis eraf en de nokkenas verwijderd. Met de Haynes erbij, wel handig voor de volgorde van lagerkapjes verwijderen en vastzetten. Meteen wat plaatjes gemaakt van de oude nokkenas. Schrik toch weer als ik die putjes zie....

    image4.jpeg
    image3.jpegimage2.jpeg

    Daarna de nieuwe nokkenas erin, schalen en nokken van wat olie voorzien voor installatie en netjes in de juiste volgorde weer vastgezet. Oliebuis erop en aanhalen maar. Gelukkig een online tool gevonden om de aanhaalmomenten uit de Haynes om te zetten naar Nm waardes. Meteen de rotor/verdeler opgefrist. Die is weer top en zit er ook weer in.

    image1.jpeg
    image0.jpeg
    Op naar de laatste loodjes van dit project! De distributieriem erop, netjes op de merktekens uiteraard... meteen checken of de verdeler dan nog in de juiste positie staat. Kleppen stellen en daarna met de stroboscoop de ontsteking weer op de -10 markering zetten. Kan niet wachten tot ie weer loopt!

    Leuke klus om te doen trouwens, je hebt er echt wel je aandacht bij nodig om het netjes te doen, maar uiteindelijk niet heel ingewikkeld. Goede manier om de auto weer beter te leren kennen.
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •