Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
  1. #1
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Beetje simpele klus om te beschrijven maar ik had toch foto's gemaakt dus what the heck...

    1. Lamphouder losschroeven, zit met een duimwiel vast in de achterlampunit. Houder opzij leggen, in mijn geval was het erg handig om de connector los te maken en de hele houder uit de weg te leggen. Als je de moeite neemt om je kofferbak leeg te maken en de mat eruit te halen, gaat het stukken makkelijker dan bij mij.

    2. Achterlichtunit losmaken. 6 moertjes met dopje 8, let erop dat je de moertjes en ringetjes niet kwijtraakt in de diepe krochten van de kofferbak. Bij een eerdere poging was een tapeindje in de lichtunit afgebroken, moertje zat vastgeroest. Wat WD40 voor het losschroeven is zinvol. Ik heb betere -gebruikte- units gescoord, mijn andere unit had al een creatief gerepareerd gat erin.

    3. Om de unit eruit te pakken is soms een föhn nodig om de oude kit los te maken. Bij mijn auto was er na 27 jaar geen kleefkracht meer over, een tikje aan de binnenkant en de unit kwam eruit. Goed alle kitresten verwijderen. In de mistlamp-unit stond regenwater.

    Bijlage 2042

    4. Ook van de achterlichtunit moeten alle kitresten verwijderd worden. Als iemand bezig is geweest met siliconenkit (zoals bij mijn rechter achterlicht) dan word je niet vrolijk, kostte me anderhalf uur om alle restjes kit eraf te bikken.

    Bijlage 2043

    5. Mijn kit kwam van de VW/Audi-dealer, ik heb hier in het verleden eerder mee gewerkt en vind het fijn werken. Het is niet goedkoop, dus je kunt bij een goede automaterialenzaak of een autoschadebedrijf vast voor een betere prijs slagen.

    Bijlage 2044
    Bijlage 2045

    6. Let erop dat je een net randje om de hele unit legt. De kit is vrij dik, rek het dus iets op maar zorg er wel voor dat er geen onderbrekingen in de kitrand zitten. In eerste instantie kleeft de kit niet enorm.

    Bijlage 2046

    7. Als de montage-opening ook goed schoon is, kun je het achterlicht er weer inschroeven. Denk eraan, de tapeinden zitten in plastic dus vast is vast. Kijk goed of er geen kit uitpuilt en of de unit netjes in lijn met de carrosserie ligt.

    Bijlage 2047

    Als je het goed doet en je afvoerslangetjes van de kofferbaksloten zijn open en goed gemonteerd, ben je nu hoogstwaarschijnlijk van de lekkage af. Bij mij is het inmiddels kurkdroog.


  2. #2
    Ingeschreven
    11/03/2008
    Berichten
    67

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Mooie duidelijke how to!

    Heb je echter ook een suggestie wat te doen als een van je moertjes doordraait zoals bij ons het geval is met het middelste moertje boven van de rechter unit.

    De schroefdraad was wat verroest (maar niet ingespoten met w40) dus moertje wilde wat slecht draaien, nog wat kracht en toen begon hij door te draaien.

    Is dit nog netjes los te krijgen of raad je zwaarder geschut aan? (Schroevendraaier ertussen om de druk wat te verhogen heeft geen zin.)


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    IJzerzaag? Dan de rest uitboren en met epoxy een nieuw tapeind erin lijmen? Of via marktplaats een goede gebruikte scoren, ik heb iets van 20 euro per unit betaald voor units in nieuwstaat.

    Als het een middelste tapeind is vermoed ik dat-ie overigens prima vast te zetten is, bij mij was er een tapeind aan het einde afgebroken en dat zat niet zo lekker meer.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Duidelijk verhaal!

    Voor siliconenkit is bij de bouwmarkt eventueel een kitverwijderaar/oplosser te krijgen.


  5. #5

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Mooi gedaan Tom :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Profesionele aanpak tom en Waterdicht ? M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    100%, perfecte test gehad gisteren.


  8. #8
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Het beste spul is EMMOTECH kit naar een paar dagen is het rubber geworden.

    Ik kwam hier op bij een zwembad man, die mij vertelde dat je het ook onderwater kunt gebruiken.
    Achterlichten eruit, schoonmaken, insmeren, achterlicten weer monteren, laten drogen een paar dagen, randen weg snijden, en je heb een zeer goed afdichtingsrubber.

    Perfect spul

    Mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  9. #9
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Achterlichtkit blijft zacht, dus de units zijn desgewenst makkelijk weer uit te bouwen. Geldt dat ook voor Emmotech?


  10. #10
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Lekkage kofferbak; achterlichtkit vervangen

    Nee

    Het vulganiseerd en plakt stevig, ik denk als het weer los wilt halen, moet je het rubber
    er uit voorzichtig doorsnijden met een stanley mes.

    Mvg

    Harry

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •