Pagina 1 van de 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 111

Onderwerp: Mexico Beige 924

  1. #1
    Ingeschreven
    03/09/2013
    Berichten
    24

    Cool Mexico Beige 924

    Hey allen, bij dezen het projecttopic over deze doorgewinterde dame.

    Het begon allemaal met de advertentie die Derrie opviel op marktplaats. Ze wist dat ik er al een tijdje eentje wou hebben en eigenlijk kon ik er niet om heen dan een bericht sturen naar de beste man achter het marktplaats-gordijn. De volgende dag de auto bekeken en besloten om de gok te wagen. De 924 is 2 jaar geleden rijdend weggezet dus in principe moet ze ook weer kunnen rijden.

    Een weekje later begon de trip met autoambulance richting Vught en de dame werd er op getakeld. Viel niet mee met twee lekke banden maar gelukkig hebben de Assyriërs in 400 voor Christus de lier uitgevonden, waarvoor dank. Eenmaal in Raalte van de ambulance afgerold recht de garage in. Leverde het volgende, ietwat verdrietige en vermoeide aanzicht op:



    De hond kon er niet over uit of dit nou een goed idee is of niet :’)



    De zondag er op begon het werk. Inderdaad gekeken of olie smeert en het lijkt overal prima te komen. Bougies waren allemaal nieuw, ik gok dat dit de laatste knutselstappen waren van de vorige eigenaar. De Haynes had aantekeningen rondom de benzinepomp en verdelerkap. Het stomme is, er zaten nog dopjes op de bougies. Dit is of een hele slimme startonderbreker of de vorige eigenaar was ze inderdaad vergeten er af te halen. Dopjes eraf, startkabel eraan en starten: motor loopt! Ik kon wel een dansje doen!

    Op dat moment ook meteen een lesje geleerd om niet in een garage te gaan staan met lopende motor want dat werd bijna koolmonoxidevergiftiging. In elk geval zijn de eerste stappen gedaan.

    Verdere kleine opvallende punten:

    De beste man was gek op de auto. Allerlei boekwerken en overal krantenknipsels omtrent een 924 en ook wat 911 materiaal. Klein overzicht:




    In het -/dealerboekje staat het adres van een dealer in Madrid omcirkeld, ook achterin is deze aantekening gemaakt. Ik vermoed dat de man hele fijne vakantiekilometers maakte! (of hij had simpelweg wat onderdelen daarvandaan nodig :’) )

    Eerste stappen richting rollen en rijden

    Zoals ik aan het begin al meldde heeft de dame last van lekkende schoenen. Ze staat op de standaard velgen die op zich wel prima staan. Ik weet nog niet welke wielen hier in de toekomst op komen of dat ik het houd bij de standaard set. In elk geval kwam ik gisteren thuis van werk en lag dit mij op te wachten:




    Derrie was gaan shoppen. Het nieuwe rubber is APK waardig dus dat gaat met deze (imitatie?) velgen er gewoon op voor de komende tijd. De heupen (is dat een goede analogie? die zouden meer aan de achterkant moeten zitten..), in elk geval, de schermen zijn er omdat de huidige een beetje last hebben van roest. Het ene paneel is de moeite niet waard en het andere kan hersteld worden maar dat is toekomstwerk. In elk geval liggen de vervangers al klaar.

    Ik sluit af met het neusje en houd jullie op de hoogte van de voortgang!



  2. #2
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Mooi dat hij zo weer liep
    Die velgen zijn een orginele optie geweest voor de 924 dus niets imitatie
    Ik hoop dat je de bouten die er bij horen ook heb
    Die zijn namelijk langer en moeilijk te krijgen
    Verder wens ik je veel succes


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    16/09/2014
    Berichten
    2

    Re: Mexico Beige 924

    De bouten zitten er gelukkig bij


  4. #4
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: Mexico Beige 924

    Ziet er tot zo ver mooi uit!

    Succes ermee!


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Mexico Beige 924

    Mooi om te zien dat deze weer gaat leven.
    Nogmaals succes en we blijven het volgen hier.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    29/12/2008
    Locatie
    Lintelo (achterhoek)
    Berichten
    220

    Re: Mexico Beige 924

    Had deze ook op MP zien staan. Ik zou hem (als ik ruimte, tijd en geld had) alleen voor de kleur al kopen.

    Ontzettend mooie en aparte kleur (weet niet of dit origineel is)


  7. #7
    Ingeschreven
    03/09/2013
    Berichten
    24

    Re: Mexico Beige 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Mooi dat hij zo weer liep
    Die velgen zijn een orginele optie geweest voor de 924 dus niets imitatie
    Ik hoop dat je de bouten die er bij horen ook heb
    Die zijn namelijk langer en moeilijk te krijgen
    Verder wens ik je veel succes
    Ik dacht dat ik op de velgen-pagina hier zag dat het 'turbo-look' is? Dat klonk mij in de oren als imitatie, maar als dat gewoon origineel geleverd is is dat alleen maar mooi. Nogmaals dit is waarschijnlijk niet wat het uiteindelijk wordt maar voorlopig gaat ze hierop rollen. De bouten zitten erbij, missen helaas wel twee naafdoppen . In elk geval, bedankt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KringBlievie Bekijk Berichten
    Ziet er tot zo ver mooi uit!

    Succes ermee!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Mooi om te zien dat deze weer gaat leven.
    Nogmaals succes en we blijven het volgen hier.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tortini Bekijk Berichten
    Had deze ook op MP zien staan. Ik zou hem (als ik ruimte, tijd en geld had) alleen voor de kleur al kopen.

    Ontzettend mooie en aparte kleur (weet niet of dit origineel is)
    De lak is origineel Wel in hele slechte staat. Er moeten dus wat panelen vervangen worden en in principe zou een volledige spuitbeurt niet mis zijn maar ik vrees nog voor die kosten. Eerst maar eens rijdend krijgen, dan kijken wat er gepoetst kan worden tot originele glorie en mocht dat niets worden dan wordt het toch sparen voor de spuiter.

    Op dit moment is het plan:
    1. Wielen eronder zetten
    2. Remmen nalopen
    3. Versnellingsbak voelt soeperig aan, met name 3&4 zitten erg los.
    4. APK
    5. Goede onderhoudsbeurt!
    6. Uiterlijk in orde maken.


  8. #8
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Mexico Beige 924

    Bij punt 3, is het de pook die los voelt? Zit er veel speling op?

    Van welk jaar is deze schoonheid? Met deze bijzondere kleur lijkt het me zeker de moeite waard. Ga je 'm al rijdend restaureren (opknappen)?

    Ik blijf het even volgen.


  9. #9
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: Mexico Beige 924

    Leuk project. Neem je de startonderbreker ook in gebruik?


  10. #10
    Ingeschreven
    03/09/2013
    Berichten
    24

    Re: Mexico Beige 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Bij punt 3, is het de pook die los voelt? Zit er veel speling op?

    Van welk jaar is deze schoonheid? Met deze bijzondere kleur lijkt het me zeker de moeite waard. Ga je 'm al rijdend restaureren (opknappen)?

    Ik blijf het even volgen.
    1979 Laatste keer dat ik er aan gezeten heb merkte ik op dat van 1 naar 2 soepel gaat maar vanaf neutraal naar 3 en 4 is echt als soep. Ik heb dit ook in mijn oude Mitsubishi Carisma gehad en daar was het op te lossen met een stukje plastic onder de pook vervangen. Ik weet niet of dit een vaker voorkomend/bekend iets is bij de 924?

    De bedoeling is inderdaad om de auto rijdend te krijgen, in principe in deze staat, en vandaaruit kijken naar een eventuele spuitbeurt. Hangt allemaal van het geld af natuurlijk


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •