Pagina 2 van de 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 68
  1. #11
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Ik wilde net wegrijden van mn werk, startte hij weer moeizaam. Een collega kwam even meekijken en ik heb een tijdje met hem gepraat. Toen weer geprobeerd te starten en hij liep meteen.

    Best wel vreemd, aangezien het niet had geregend.. Ook dat hij na vijf a tien minuten zonder proberen wel weer liep. Ik heb onlangs wel olie bijgevoegd, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben.. Het oliepeil zit nu net wat onder het bovenste streep.

    Ik heb net de bougies uit het blok getrokken en ze zien er prima uit. Nog even schoongemaakt met een schuurpapiertje, en ik zet ze morgenochtend er weer in, in een koude motor. Dan zal ik ook meteen de truc met het water doen .


  2. #12
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Vanochtend de bougies er terug ingedraaid, bougiekabels meer ruimte gegeven zodat ze elkaar minder aanraken en opnieuw gestart bij vrij veel vocht. Na wat sputteren liep hij wel meteen op 4 poten!

    De stekker op mn cold air valve mist het klemmetje (is dit nog ergens te krijgen?) dus die zit niet helemaal goed vast dus ik heb m maar even provisorisch met een tie wrap vasgezet. Ik zag dat er twee snoertjes uitliepen, waarvan er één was aangesloten. De andere hing los met daaronder een losse connector. Deze aangesloten en toen liep hij na een seconde meteen.

    Ik hoop dat dit het probleem oplost, ik zal het wel merken als de motor weer flink koud is. Ik ga nog bij de brezan wat kabeluithouders halen, zodat de bougiekabels afstand tussen elkaar hebben.


  3. #13
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Vind dat plan met plantenspuit wel leuk, ga ik ook eens proberen!
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  4. #14
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Daarnet in de regen geprobeerd te starten maar er gebeurt helaas niks.. Ook geen vonken van de bougiekabels. Dus ik ben even kwijt wat het dan kan zijn. Iemand enig idee?

    Wat ik me net realiseer, de voltmeter gaf een vrij lage spanning aan. Zo rond de 6-5 volt tijdens het starten. Zou dit een indicatie kunnen zijn dat er stroom weglekt en dat hij daarom niet start?


  5. #15
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    is je accu nog wel goed dan?
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  6. #16
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    De vorige eigenaar heeft m vervangen door een volgens hem onderhoudsvrije accu. Dat is nog niet zo lang geleden, denk iets meer dan een jaar.


  7. #17
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    owk.

    meet eens met een volt meter op de accu als je hem start of ga met de accu langs een garage om hem te laten testen
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  8. #18
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Moest 10 volt zijn.. Slecht geheugen, 6 volt staat niet eens op de meter .

    Zo ver gekregen dat ie op 1 poot loopt.. Morgen toch maar die bougiekabels inspuiten. Hoop dat dat het probleem is.


  9. #19
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Ingespoten, hij liep nog steeds niet. Nieuwe bougies er in gezet en hij liep weer. Ik snap het niet, maar ben heel blij dat hij weer loopt . Misschien dat het porselijn van de oude bougies niet meer goed was oid..


  10. #20
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Intussen blijft de auto een slechte koude start hebben. Ook schokt de auto best wel bij de 1500-2000 rpm (elke versnelling). Misschien heeft dit er iets mee te maken, aangezien warme problemen nog erger zijn bij een koude motor. Bij stationair draaien, voor het stoplicht bijv, schokt de auto een beetje. (Ik vertel maar gewoon alles, misschien helpt het..)

    Ik heb de bougiekabels ondertussen vervangen. De thermo time switch werkt goed volgens Haynes, gaf 3 sec een voltage terwijl de motor al een paar uurtjes was afgekoeld.

    De aux air regulator krijgt netjes 12 volt. Ik heb hem net een uur in de vriezer gehad, en hij staat bijna helemaal open. Echter, de weerstand op de twee connectors bedraagt 50 ohm! Terwijl dat voor zover ik weet, 5-10 ohm moet zijn. Kan dit voor problemen zorgen?

    Ik heb ook de bobine losgehaald en de windingen nagemeten. De primaire (1 en 15) geeft een weerstand van rond de 3 ohm, moet volgens Haynes 1-1,3 ohm zijn. De secundaire (1 en 4) is 9,7 kohm, wat volgens Haynes 5,5 tot 8 kohm moet zijn. Kan de bobine de veroorzaker van de problemen zorgen? Ik twijfel hieraan, omdat hij warm wel goed start..

    Ik wilde ook nog de cold start valve controleren, in Haynes staat dat ik dan de alternator plug er uit moet halen, is dit een plug op de dynamo?

    Voor zover . Bedankt alvast!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •