Pagina 3 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 68
  1. #21
    Ingeschreven
    24/08/2009
    Berichten
    14

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Ik had ook last van een onregelmatige stationair lopen, en schokkende auto bij lage toeren op constante snelheid. Het inlaatrubber was bij de slangklem gescheurd en trok valse lucht. Na dit vervangen te hebben was het over.

    succes nog


  2. #22
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Voor zover ik zie zitten er geen scheuren aan. De rubber tussen klep en spuitstuk had een scheur, die heb ik getaped. De laars die aan het spuitstuk zit sluit moeizaam aan op de klep, misschien dat dit ook problemen veroorzaakt. Ik denk dat het wel goed aansluit, maar ik wil het wel vervangen.

    Ter toevoeging, als ik start lijkt de motor te lopen, tot ik de sleutel terug draai. Dan slaat hij af. Als ik het dan weer probeer gebeurt er lange tijd niks, tot hij af en toe gaat hoesten. Na een tijd slaat hij dan aan, op onregelmatig lage toeren. Bij gas geven ontstaat gigantische misfire wat resulteert in teruglopen van de toeren. Ook schudt de auto dan hevig. Als ik 5 min de motor in deze staat laat lopen, dan 5 min wacht, loopt hij weer..


  3. #23
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Dat heb ik met de witte die ik had ook een tijd gehad, bleek toch dat ie te arm liep! (wur stuk en een niet functionerende koude startventiel was de oorzaak).

    We hebben de witte destijds een paar blokjes om gesleept voordat ie een keer startte!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #24
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    WUR heb ik doorgemeten, gaf de goede weerstand. Is er een andere manier van vaststellen dat het probleem bij de wur ligt, of bij een te arm mengsel?


  5. #25
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Probeer de koude start ventiel eens door te lussen, dus direct op de accu met een schakelaar ertussen. Als je hem dan even stroom geeft terwijl je het contact aan hebt (2 a 3 sec.) Kijk dan of ie wil starten. Loopt ie dan, dan weet je dat je in die richting kunt gaan zoeken! Ik weet het, het is een beetje een beun de haas probeerseltje maar bij mijn witte werkte dat!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #26
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Koud start ventiel staat toch sowieso open bij een lage temperatuur? Door hem stroom te geven sluit ik hem alleen verder, wat minder mengsel betekend. Ik neem aan dat dit de start niet bevorderd?

    edit, luchtklep en ventiel verward. Vergeet het bovenstaande. Ik heb wel gemeten dat het ventiel 12V krijgt.


  7. #27
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Oh ja, als hij dan loopt, maar nog niet goed en je geeft hem opnieuw wat extra peut met je koude startventiel en hij loopt dan beter, dan lijkt het mij dat je wur ook stuk is, zodra de motor warm is zou hij dan goed moeten lopen
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #28
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markp Bekijk Berichten
    Koud start ventiel staat toch sowieso open bij een lage temperatuur? Door hem stroom te geven sluit ik hem alleen verder, wat een minder mengsel betekend. Ik neem aan dat dit de start niet bevorderd?
    Nee!
    Door hem stroom te geven gaat hij juist open! Als het koud is dan geeft de sensor achterop de cilinderkop een signaal naar de koude start ventiel.

    Als die sensor het dus niet doet geeft hij dus ook geen impuls als het koud is!

    Jou koude startventiel zit trouwens bovenop je inlaatspuitstuk (aan de achterzijde bij dat deel waar Porsche op staat) Althans ik denk dat je de AAV verward!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #29
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Wat je anders even kunt kijken of hij wel een mooie nevel geeft, je kunt hem eruit halen, stroomgeven (luister of hij tik zegt) en dan starten. (wel handig om ff met z'n 2en te doen) Ondanks dat ie stroom krijgt, kan ie natuurlijk wel stuk zijn!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  10. #30
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Klopt, ik haalde ze door elkaar. Bij een koude motor heb ik al gemeten dat er stroom naar het ventiel gaat. Dus daar kan het niet aanliggen. Alsnog kan de klep natuurlijk kapot zijn.. Dat hij niks doet als hij stroom krijgt, of te weinig.

    Wat je anders even kunt kijken of hij wel een mooie nevel geeft, je kunt hem eruit halen, stroomgeven (luister of hij tik zegt) en dan starten. (wel handig om ff met z'n 2en te doen)
    ga ik doen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •