Pagina 4 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 68
  1. #31
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Deze heb je wellicht al, maar zo niet is dit wel handig om erbij te houden mbt de WUR: http://www.924forum.nl/forum/downloads.php?do=file&id=4
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #32
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca Bekijk Berichten
    Wat je anders even kunt kijken of hij wel een mooie nevel geeft, je kunt hem eruit halen, stroomgeven (luister of hij tik zegt) en dan starten. (wel handig om ff met z'n 2en te doen) Ondanks dat ie stroom krijgt, kan ie natuurlijk wel stuk zijn!
    Kan ik dat trouwens gewoon doen zonder de plug van de alternator af te halen? Staat namelijk in Haynes dat ik dat moet doen, had alleen die plug nog niet gevonden.


  3. #33
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Ik zou ook ff niet weten wat voor plug zou moeten zijn eigenlijk. Ik heb nog nooit een plug gezien op de dynamo. Ik zou me er niet te veel van aantrekken!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #34
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Prima . En bedankt voor de hulp! Zeker de moeite waard om vanmiddag te gaan proberen. Als de ventiel van de checklist valt, ga ik een drukmeting proberen. Ik heb een drukmeter, heb het alleen nog nooit gedaan. Wordt weer lekker proberen .


  5. #35
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markp Bekijk Berichten
    Klopt, ik haalde ze door elkaar. Bij een koude motor heb ik al gemeten dat er stroom naar het ventiel gaat. Dus daar kan het niet aanliggen. Alsnog kan de klep natuurlijk kapot zijn.. Dat hij niks doet als hij stroom krijgt, of te weinig.



    ga ik doen
    Deze injector word massa gestuurd.
    Even meten of er 12v op staat
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  6. #36
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Net koude start ventiel gecheckt. Geeft een prima nevel. Dan blijft de WUR over denk ik..

    Is er iemand in de buurt van Delft die een werkende WUR heeft? Even uitwisselen lijkt mij de beste manier van testen.


  7. #37
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markp Bekijk Berichten
    Net koude start ventiel gecheckt. Geeft een prima nevel. Dan blijft de WUR over denk ik..

    Is er iemand in de buurt van Delft die een werkende WUR heeft? Even uitwisselen lijkt mij de beste manier van testen.
    naast je spinnekop zit een elektroventiel. Trek de kabel los, als dat niets uitmaakt is je WUR met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet werkzaam. Schoonmaken helpt vaak al, zeker als je de onderhoudshistorie niet kent. Benzinefilter is vaak een ondergeschoven kindje die je wel op de rekening ziet maar nergens ziet blinken onder de kap .... :frown:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #38
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Ik heb de WUR net uit elkaar gehaald. Schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Het zag er niet erg vies uit. Wel stond het metalen plaatje in rust al ingedrukt.. Ik heb het bimetaal wat de kant uigebogen zodat er geen spanning meer op het plaatje stond.

    Net nog geprobeerd te starten, helaas. Ik denk dat nu mn accu leeg is. Tijdens het starten sterft het geluid van de startmotor langzaam uit..


  9. #39
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Net met startkabels geprobeerd te starten. Eerst de bougies schoongemaakt, luchtsysteem nagekeken (ik zag geen scheurtjes oid) van lucht massa meter tot de gasklep. Maarrr nog steeds helemaal niks. Wel een beetje kuchen, maar verder niks.

    Zit dat ventiel als je voor de auto staat links van de spinnekop? Als ik de connectortjes er uittrek doet hij nog steeds niks.


  10. #40
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: slechte koude start bij vochtigheid

    Wat gebeurd er als je zelf handmatig wat benzine in het spruitstuk giet en dan probeert te starten?

    Mocht hij dan nog niets doen, hoe gaat het als je het benzinepomprelais los hebt gehaald?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •