Als het vochtig is geweest heeft ie last van een moeilijke start. Bijvoorbeeld vanochtend, nadat ie de nacht stil had gestaan. Hij start dan heel lang niet tot ie begint te sputteren en na verloop van tijd (met veel knallen uit de pijp) begint te lopen op 2,3 poten. Na tien minuten komt hij eindelijk op toeren en kan ik gaan rijden.

Dit doet dus vermoeden dat het iets met het electrisch systeem te maken heeft. Nu zien de verdeelkap, de rotor en de bougiekabels er gewoon prima uit. Ik denk dus niet dat hier het probleem ligt, al was het wel zo dat de motor beter ging lopen toen ik de kabel van bobine naar verdeelkap er opnieuw op had gezet, zodat hij minder dicht op de bobine zat.

Ook was het zo dat toen hij liep op 2 of 3 poten, wanneer ik de bougiekabel van de laatste cilinder er uit trok, opnieuw startte, hij al beter liep. Vervolgens sloot ik m weer aan en toen liep de motor goed. Van deze cilinder heb ik de bougie er uitgehaald, die zag er redelijk zwart uit. Maar het lijkt mij niet dat de bougie slechter functioneerd door vochtig weer, toch? Zonder vochtigheid slaat de motor meteen aan en loopt hij prima.

Voordat ik alle bougies ga vervangen wil ik wel zeker weten dat zij de boosdoener zijn!

Ik vraag mij dus ten zeerste af wat dit kan zijn.. Iemand enig idee?