Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
  1. #1
    Ingeschreven
    07/01/2014
    Berichten
    136

    Km teller en dagteller?

    Mannen, voordat ik alles weer ga slopen even een vraag:
    Gisteren dagteller terug gezet naar 0 en ik zie dat ie niet meer werkt, ook de km teller doet het niet. De snelheidsmeter wel..
    Enig idee wat het zou kunnen zijn? Zitten die 2 tellers via een box in 1 kabel? Eventueel tandwiel of iets dergelijks?
    Wil vandaag of morgen even gaan kijken, maar wil graag mening van de ervaringsdeskundigen hier op forum!
    Thanks!


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Km teller en dagteller?

    Ah, het beruchte (soms blauwe, soms witte) tandwieltje stuk of losgeraakt waarschijnlijk... Staan op dit forum wel wat topics over, zelf had ik een ander probleem met dezelfde symptomen in dit topic, waar ook dat tandwieltje aangegeven staat. Anders even zoeken met de zoekfunctie. Makkelijkste is om de teller open te maken, met een schroevendraaiertje of iets anders wat redelijk past (volgens mij past een lucifer ook goed) in de tellerkabel aansluiting en gewoon draaien, kijken wat er nog wel en wat er niet meer werkt.

    Dat tandwieltje is vaak gewoon verschoven op het asje, staan op het forum wel wat tips met uitboren en lijmen ofzo geloof ik. Deze instructie beschrijft alles in stappen: http://www.924.org/techsection/12bod...ken%20Odometer

    Openmaken is klote klusje en er is geen goede manier voor. Je moet de ring die er omheen zit open buigen zover dat de rand van de behuizing die er onder zit eruit kan. Vooral veel geduld hebben en proberen de lak op de ring niet of zo min mogelijk te beschadigen.


  3. #3
    Ingeschreven
    07/01/2014
    Berichten
    136

    Re: Km teller en dagteller?

    Pfffff.... Ik en geduld. Da ga nie samen...
    Maar superbedankt voor de tip, ik stel het effe uit en ga er een weekend project van maken. Thanks!


  4. #4
    Ingeschreven
    09/12/2014
    Berichten
    19

    Re: Km teller en dagteller?

    Hoi mensen..
    Ik ben nieuw op dit forum en ben ook net trotse eigenaar van een 924 bouwjaar 83 geworden.
    Mijn kabel van de km teller is stuk.
    Nu heb 3 vragen.
    1) Ik zoek al een paar dagen online naar een nieuwe kabel en de enige die ik vind is voor een 944.. heeft er iemand een adres in België of Nederland waar ze deze verkopen en eventueel online kan bestellen.
    2) hoe krijg ik die oude kabel uit het linker voorwiel.. Hoe demonteren.
    3) hoe krijg ik het instrumenten paneel of enkel km teller uit het dashboard zonder de boel stuk te maken.

    groetjes
    Marc


  5. #5
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Km teller en dagteller?

    Weet je zeker dat de kabel stuk is
    Deze gaan namelijk bijna nooit stuk
    Meestal zit het in de teller
    De kabel kan je er gewoon uit trekken als je het boutje los heb en het klemmetje van de centercaps
    zit verder vast geklemd met een rubber
    De klokken kunnen er uit als je de boutjes los heb die aan de bovenkant zitten als je van onder het stuur naar je klokken kijkt zie je ze zitten


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Km teller en dagteller?


    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #7
    Ingeschreven
    09/12/2014
    Berichten
    19

    Re: Km teller en dagteller?

    Bedankt voor de reactie.
    De kabel is in twee gebroken net langs het wiel.. km teller en dagteller heb ik kunnen testen omdat er een stukje staalkabel uit stak waar ik een schroefmachine op kon aansluiten. En ja ze werken perfect :-)
    Heb gisteren een poging gedaan om instrumenten paneel eruit te halen maar dat lukt niet zonder het stuur weg te halen denk ik.
    In ieder geval ik ben dus op zoek naar een volledige kabel.
    Iemand een goed adres?


  8. #8
    Ingeschreven
    09/12/2014
    Berichten
    19

    Re: Km teller en dagteller?

    Bedankt.. ik ga het hier eens proberen..


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Km teller en dagteller?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marabou Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reactie.
    De kabel is in twee gebroken net langs het wiel.. km teller en dagteller heb ik kunnen testen omdat er een stukje staalkabel uit stak waar ik een schroefmachine op kon aansluiten. En ja ze werken perfect :-)
    Heb gisteren een poging gedaan om instrumenten paneel eruit te halen maar dat lukt niet zonder het stuur weg te halen denk ik.
    In ieder geval ik ben dus op zoek naar een volledige kabel.
    Iemand een goed adres?
    Ja die heb ik wel liggen geef maar een pm wat het je waard is
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #10
    Ingeschreven
    01/12/2013
    Locatie
    Pulle-Zandhoven
    Berichten
    50

    Re: Km teller en dagteller?

    Volgens mij past een kabel van een Kever ook, als de lengte hetzelfde is. Kost nieuw 2X niks.

    Willy


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •