Pagina 2 van de 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 65

Onderwerp: niet aanslaan

  1. #11
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: niet aanslaan

    Misschien een probleem met de ontsteking? Zou kunnen dat je niet genoeg vonk krijgt, omdat de aarde vanaf het motorblok niet goed loopt (aangezien je bijna alles wat verder problemen daar kan geven al hebt vervangen). Volgens 924.org zou je een kabel van het motorblok direct naar de negatieve pool van de accu kunnen laten lopen.

    Misschien de moeite om dit na te lopen met een multimeter.

    http://www.924.org/techsection/GarageFAQ.htm

    Shoot me if I'm wrong..


  2. #12
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Bedankt voor je reactie markp.
    Er loopt al een dikke aarde draad van de accu naar het blok en chassis.
    Ook een dikke aarde draad van het blok naar de bobine, misschien leg ik er nog een van de accu naar de bobine... baad het niet dan schaat het niet...
    Het is inderdaad wel een logische gedachte om het daar te zoeken.
    Als ik de kabel uit de verdelerkap trek en op het blok leg heb ik een mooie blauwe vonk...


  3. #13

    Re: niet aanslaan

    Als je bougies erg nat zijn zijn is de motor misschien gewoon verzopen, maak de bougies dan schoon en droog , auto starten zonder bougies om de overtollige benzine uit de cilinders te duwen.
    Daarna de bougies weer monteren en duimen tijdens het starten
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  4. #14
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: niet aanslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michiel Bekijk Berichten
    Ik heb de brandstof druk gemeten op zowel heen als retour leiding dit komt precies overeen met heen
    De flesjes zijn daar inderdaad een low-tech versie van:whistle:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #15
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    oke ik heb weer wat info.. vanavond met frisse tegenzin er weer ertegenaan...
    bedankt heren. ik houd jullie op de hoogte.


  6. #16

    Re: niet aanslaan

    Heb je gecontroleerd of de bougiekabels er in de juiste volgorde op gezet zijn?
    Kijk eens naar de rotor onder de verdelerkap of die niet heeft zitten happen in het materiaal.
    Zit het slangetje voor de vertraging van de ontsteking verbonden met de inlaat?

    Je zei dat ze de ontsteking hebben afgesteld, maar hoe hebben ze dit gedaan met een slecht lopende motor? Ik neem aan dat ze de stroboscoop op het venstertje hebben gericht achter bij het brandscherm.

    Hebben ze de luchtweger goed afgesteld met een CO meter of op de goede gok?
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  7. #17
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: niet aanslaan

    ontstekings probleem !!!
    heb je een goede vonk
    dan moet de auto lopen kan niet anders


    vonk lucht en benzine


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #18
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Pas . ontsteking is afgesteld door de motor op de start motor rond te laten gaan, dit heb ik zelf gedaan met hulp van een vriend... en ja strob op het vliegwiel gericht precies 10% volgens het haynes.
    Luchtweger en al de andere onderdelen heb ik zelf gemonteerd. Luchtweger is niet speciaal afgesteld omdat ik geen co meter heb. dit gebeurd ook meestal met een draaiende motor en dit laatste is nog niet het geval...helaas

    Slangetje van de vervroeger zit verbonden en vervroeger werkt naar behoren.
    Rotor en verdeler zijn nieuw en zo zien ze er ook uit.
    Daarnaast hebben we het deel eronder (as met wokkel uit elkaar gehaald en schoongemaakt)
    Bougiekabels moeten goed zitten 1342.
    Te beginnen met de cilinder het dichtst bij de voorkant van de auto dit is #1
    Maar het kan geen kwaad ik controleer het vanavond nog een keer.

    Jimfrey ...ja inderdaad vonk lucht en benzine is er dus ik zie iets over het hoofd...


  9. #19
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: niet aanslaan

    voor je ontsteking even kijken.

    bij mijn witte zit de verdeler er 45 graden gedraait in.
    dus klopt dat dan weer niet.
    gewoon even krukas en nokken as op merktekens zetten en dan kijken waar je rotor staat dit is 1.
    en ontsteking moet op 10 graden voor BDP zonder vacuüm slangetje.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #20
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: niet aanslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michiel Bekijk Berichten
    Pas . ontsteking is afgesteld door de motor op de start motor rond te laten gaan, dit heb ik zelf gedaan met hulp van een vriend... en ja strob op het vliegwiel gericht precies 10% volgens het haynes.
    Luchtweger en al de andere onderdelen heb ik zelf gemonteerd. Luchtweger is niet speciaal afgesteld omdat ik geen co meter heb. dit gebeurd ook meestal met een draaiende motor en dit laatste is nog niet het geval...helaas

    Slangetje van de vervroeger zit verbonden en vervroeger werkt naar behoren.
    Rotor en verdeler zijn nieuw en zo zien ze er ook uit.
    Daarnaast hebben we het deel eronder (as met wokkel uit elkaar gehaald en schoongemaakt)
    Bougiekabels moeten goed zitten 1342.
    Te beginnen met de cilinder het dichtst bij de voorkant van de auto dit is #1
    Maar het kan geen kwaad ik controleer het vanavond nog een keer.

    Jimfrey ...ja inderdaad vonk lucht en benzine is er dus ik zie iets over het hoofd...
    truc met de duif, alias basisafstelling van de CO schroef:

    demonteer een injectieleiding van de spinnekop
    sluit het brandstofrelais kort (zekering 2 en 3 van het bovenste zekerinkastje verbinden)
    komt er benzine uit waar de leiding zat, mengselschroef richting arm (linksom)draaien, geen benzine dan richting rijk tot het net stopt.
    Daarna de stelschroef een kwart slag richting arm draaien.
    Finetuning aan de CO meter

    succes!! :thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •