Pagina 3 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 65

Onderwerp: niet aanslaan

  1. #21

    Re: niet aanslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michiel Bekijk Berichten
    Pas . ontsteking is afgesteld door de motor op de start motor rond te laten gaan, dit heb ik zelf gedaan met hulp van een vriend... en ja strob op het vliegwiel gericht precies 10% volgens het haynes.
    Luchtweger en al de andere onderdelen heb ik zelf gemonteerd. Luchtweger is niet speciaal afgesteld omdat ik geen co meter heb. dit gebeurd ook meestal met een draaiende motor en dit laatste is nog niet het geval...helaas


    Slangetje van de vervroeger zit verbonden en vervroeger werkt naar behoren.
    Rotor en verdeler zijn nieuw en zo zien ze er ook uit.
    Daarnaast hebben we het deel eronder (as met wokkel uit elkaar gehaald en schoongemaakt)
    Bougiekabels moeten goed zitten 1342.
    Te beginnen met de cilinder het dichtst bij de voorkant van de auto dit is #1
    Maar het kan geen kwaad ik controleer het vanavond nog een keer.

    Jimfrey ...ja inderdaad vonk lucht en benzine is er dus ik zie iets over het hoofd...
    Euhm, leuk verzonnen om het op de startmotor te doen maar kan me niet voorstellen dat je zo aan het toerental komt om 'm af te stellen. Heb je dit gedaan voordat hij naar de garage ging en toen hij nog goed liep? Na mijn koprevisie hij ik 'm gestart door al startend de afstelling te veranderen. Echter kon ik het op lpg doen tot hij aansloeg en kon ik daarna ruw de luchtweger doen om 'm daarna bij een garage te laten afstellen met stroboscoop en co meter.

    Een halve slag, of zelfs een kwart slag op de luchtweger kan al genoeg zijn om je auto rot te laten lopen.

    Maar zoals al geschreven werd, je luchtweger op standaard zetten. Kijken of hij aanslaag en dan kan je heel ruw de afstelling zo zetten dat hij niet meer afslaat.

    Maar als je ontsteking twijfelachtig is afgesteld gaat het wat lastiger worden.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  2. #22
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: niet aanslaan

    Mijn ervaring leert dat de motor ook met een graad of 10 + of - van het voorgeschreven tijdstip nog wil aanslaan, ja minstens een plofje in de uitlaat doet. Maar hier zit ook een haakje. Op het vliegwiel staat een merkteken voor 10 graden NA-ontsteking. Dan zit je er 20 graden naast en dat kan teveel zijn.....:frown:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #23
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: niet aanslaan

    Je vliegwiel kan verkeerd gemonteerd zijn en dus 60graden (of veelvoud daarvan) uit fase staan! (Dat is helaas zo bij de mijne:frown

    Ik zou dus altijd het streepje op de pully gebruiken, die kan niet fout zitten (behalve als vorige eigenaar echt lomp is geweest)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #24
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Oke gister avond 2x een eureka moment ervaren.
    De garage heeft het als volgt proberen op te lossen.
    Brandstof pomp draaide niet dus ze hebben een nieuwe + draad getrokken, zo bleef de pomp constant aan... zo dacht men.
    Als je het contact aan draaide ging de pomp dus draaien maar draai je verder om te starten gaat de pomp gelijk uit... Dit hoor je niet echt aangezien de startmotor rond gaat. (de brandstofdruk meting die ik heb uitgevoerd was uiteraard met contact aan en gaf dus perfecte resultaten)
    Simpelweg een extra plus van de accu buitenom op de pomp... niet starten...
    Dit hadden we al niet kunnen raden...
    Nu het volgende de ontsteking vonkte niet naar behoren.(Frenske klopt)
    Het viel me op dat de rotor erg vreemd stond.
    Hij vonkte op de raarste momenten.
    Het kruisje onder de rotor was verdraaid ten tov de as, ja ik weet het dit is niet mogelijk maar wel gebeurd. Waarschijnlijk iets tussen gekomen tijdens het rondgaan.
    Deze hebben we terug gedraaid, dus roter op zijn marking en de twee kruisjes op elkaar.

    Op dit moment wel gedacht alles gehad te hebben.
    Dus starten starten.......... niet aanslaan


  5. #25
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: niet aanslaan

    ze hebben dus behoorlijk zitten rommelen bij die garage
    de oplossing van een nieuwe voeding naar de pomp vind ik al niet kunnen voor een garasist!! dat is allen voor prutsers en doe het zelvers
    gewoon zo als het hoort aansluiten
    als dit allemaal al niet klopt wat is er dan nog meer fout gegaan

    ik zou toch nog even wat terug proberen te halen bij die garage


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #26
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Ja Jemfrey ik ben het helemaal met je eens, zo hoord het niet.
    Zo zouden wij ook nooit werken maar goed het is gebeurd.
    Van de garage kan ik weinig achterhalen...
    Mensen hebben te weinig kennis en kunnen het zich niet herrinneren.
    Nu kijken wat ik vanavond met de ontsteking kan smurfen...


  7. #27
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Goed gister het de complete ontsteking uit elkaar gehad.
    Zie foto's
    Nu vonkt hij precies wanneer het de bedoeling is...
    Maar lopen nog niet, dus maar weer eens nieuwe bougies gemonteerd (hadden we nog liggen)
    Er is soort van hoop, af en toe een plofje tijdens het starten, wie het kleine niet eert...


  8. #28

    Re: niet aanslaan

    staat je distributie wel op de juiste merktekens?


  9. #29
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Cor ja distributieriem heb ik zelf los gemaakt. en voor de zekerheid nog een keer op de merktekens gezet, ik wil alles uitsluiten...
    Mijn fantasie is niet meer toereikend.
    Wat ik nog kan bedenken is dat de motor door alle startpogingen erg vies en vervuild is geworden... dat alle brandstof die is verdampt zijn sporen na heeft gelaten
    Van het weekend proberen hem met hoge toeren te starten door te slepen...


  10. #30
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Compressie gemeten... helemaal goed 14 bar en alle 4 cilinders het zelfde.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •