Pagina 4 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 65

Onderwerp: niet aanslaan

  1. #31

    Re: niet aanslaan

    Denk toch dat je nog steeds de timing niet goed hebt.

    Haynes: "Ignition timing should be checked for proper advance at an engine speed of 4500 rpm"

    Ik denk dat je beter af bent de timing met de hand te wijzigen tijdens starten. Zo is de mijne aan de praat gekregen na de koprevisie.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  2. #32
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Pas. Ja denk dat je daar een goed punt hebt...
    We hebben hem ook al gedraaid terwijl terwijl er gestart werd, steeds kleine stukjes uiteraard... geen succesverhaal tot nu toe.
    Opgeven kan altijd nog...


  3. #33
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: niet aanslaan

    achter op je nokkenaspulley zit een merkteken voor het juist monteren van de distributieriem. Gebruik die eens om je ontsteking af te stellen. Dit is dan wel 0 graden maar je bent dan wel in de richting...... :whistle:

    ook zit op de krukaspulley een 0 graden merkteken maar die zie je alleen als de kap gedemonteerd is.... ;-)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #34
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Kap is gedemonteerd... was ook nodig om de distributieriem opnieuw te timen...
    Merktekens hebben we gevonden en fluor gemaakt.
    In het weekend heb ik weer wat tijd...
    De keren dat ik de ontsteking zelf heb afgesteld werkte het prima... (tijdje terug alweer)
    Zelf vind ik de vonk er prima uitzien maar misschien toch niet voldoende?

    Moet je oud metaal gescheiden inleveren?


  5. #35
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: niet aanslaan

    Ik heb met hetzelfde probleem als jij gekregen. Koude start gaat ontzettend moeizaam, met af en toe een plof. Bij mij gaat hij op een gegeven moment wel lopen, maar ontzettend onregelmatig omdat hij verzopen is. Nadat de motor een tijdje onregelmatig heeft gedraaid zet ik hem uit, wacht ik een paar minuten en loopt de motor goed.

    Ik ben dus heel benieuwd wat bij jou het probleem is, want dat zou het bij mij ook wel kunnen zijn.


  6. #36
    Ingeschreven
    19/01/2008
    Berichten
    326

    Re: niet aanslaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markp Bekijk Berichten
    Ik heb met hetzelfde probleem als jij gekregen. Koude start gaat ontzettend moeizaam, met af en toe een plof. Bij mij gaat hij op een gegeven moment wel lopen, maar ontzettend onregelmatig omdat hij verzopen is. Nadat de motor een tijdje onregelmatig heeft gedraaid zet ik hem uit, wacht ik een paar minuten en loopt de motor goed.

    Ik ben dus heel benieuwd wat bij jou het probleem is, want dat zou het bij mij ook wel kunnen zijn.

    Kijk of de leidingen naar de koude start injector en de WUR niet per ongeluk zin omgewisseld. dit was bij mij het probleem met jouw omschrijving, koude start was een ramp, daarna draaide de motor wel, met wisselende toeren en weinig vermogen...
    Mijn 5 grote liefdes : mijn vrouw, onze 2 dochters en zoon en de 924


  7. #37
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Ook daar ga ik naar kijken... bedankt... morgen begin ik wel weer bij A


  8. #38
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: niet aanslaan

    michiel waar woon je eigenlijk?

    misschien iemand die in de buurt woont die er ook even naar wil kijken die er een beetje verstand van heeft.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  9. #39
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    zelf woon ik in den haag,, ja dat laatste zou helemaal een uitkomst zijn...


  10. #40
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Vandaag maar weer extra liefde aan mijn 924 gegeven... Nieuwe bougies...
    Starten en hij wilde een paar plofjes geven niet lopen, maar klonk vrij redelijk.
    Totdat de startmotor de geest gaf...
    Nog nieuwe draden gemaakt naar de startmotor maar tevergeefs.

    Binnenkort probeer ik hem nog aan te slepen met een andere auto als dit lukt
    investeer ik ook nog wel in een verse startmotor.
    Lukt dit niet dan zit er nog zat benzine in om hem flink te laten branden...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •