Pagina 5 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 65

Onderwerp: niet aanslaan

  1. #41

    Re: niet aanslaan

    Ik zeg NOAD ( nooit opgeven altijd doorgaan),heb zelf ook een half jaar lopen klooien maar wel gewonnen.
    Suc6
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  2. #42

    Re: niet aanslaan

    Toen ik 'm pas net had ook een startmotor naar de klote geholpen door doorstarten, kunnen ze niet tegen. Heb toen een gloednieuwe erin gezet a 146 euro.

    Had je de luchtweger nu al op de basis setting gezet?
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  3. #43
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Goede tip. had ik nog niet gedaan, moet ik even het haynes op naslaan denk ik.

    Gisteren de auto geprobeerd aan te slepen met 60 km/h maar geen plofje te bespeuren.
    Wel kwam ik er achter dat er meer benzine als olie in het carter staat. Door al het rommelen en starten is er heel veel benzine langs de zuigers het carter in gelopen.
    Op deze manier werden de bougies elke keer vet...
    De ontsteking is toch iets mis mee volgens mij. Ookal vonkt hij op het oog prima, en op tijd.
    Waarschijnlijk niet voldoende om te lopen.
    Ik ben het ondertussen al een beetje zat dus ga ik de complete ontsteking vervangen,
    met de bobine en alles onder de verdelerkap.

    Weet iemand of dit per bouwjaar verschilt? ik heb een 81'er

    Nog even doorzetten.


  4. #44
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: niet aanslaan

    Ja , jij moet het latere type hebben vanaf 79 dacht ik ( maar daar weten andere vast wel een exactere data voor)

    Ik zou eerst je olie verversen met al die benzine, daar gaat hij niet sneller van lopen!

    ik zou eerst je olie verversen (wel de goede olie gebruiken dan voordat ie ook nog eens gaat lekken)
    Dan je luchtweger zoals pas zei

    En dan nog eens proberen met aanslepen voordat je je geld weer ergends anders in steekt!

    Als je alles zomaar lukraak gaat vervangen kost het uiteindelijk meer als dat je naar een garage gaat
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  5. #45

    Re: niet aanslaan

    Als je luchtweger ook maar ietwat verkeerd staat gaat ie ook met 60kmh aanslepen niet starten ...

    Je kan zelfs kijken of hij aanspringt door met de hand de plaat in de luchtweger omhoog te houden en dan met je andere hand de gasklep te bedienen tot hij aanspringt. Als je dit voor elkaar krijgt loopt je blok nu niet vanwege een beroerde afstelling van je luchtweger (want hier had die garage toch ook aan gezeten?)
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  6. #46
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: niet aanslaan

    Met al die benzine in je blok loopt het toch ook niet?

    Of is dat alleen erg slecht voor je blok?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  7. #47
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: niet aanslaan

    Michiel,

    som eens in chronoligische volgorde op wat je nu allemaal al gedaan hebt aan dit probleem.
    Benzine ontvlamd pas als de juiste mengverhouding met lucht is bereikt, 1 kilo benzine met 14 kilo lucht ... Let op de kilo's, hoeveel liter lucht denk je dat dat is?

    Volgens mij verzuipt je motor gewoon, die benzine krijgt geen enkele kans om te ontvlammen, verstikt gewoon. Heb je de basisafstelling van de mengverhouding gecheckt zoals al hier beschreven? Denk het niet. Maar nu eerst aftapppen en verse olie in je blokkie. Als hij nu zou starten is de olie dusdanig verdund dat van enige smerende werking geen sprake meer kan zijn. Dat doet niets met je bougies, die worden daar niet vettig van maar wel van een veeeeeel te rijk mengsel.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #48
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    wat ik heb gedaan:

    Injectoren en rubbers (nieuw)
    Luchtweger + spinnekop
    spruitstuk (boutjes in afgebroken daarvoor vervangen)
    WUR
    alle leidingen
    Koudestart injector
    Luchtfilter
    Luchtklep voor koudestart


    Bougies (al 3 keer)
    bougiekabels
    verdeler + rotor
    Bosch (computer ontsteking)

    Ontsteking uit elkaar alles onder de verdelerkap spelingvrij gemaakt.
    4 poot terug naar standaard punt (was verdraaid ten opzichte van de rotor)
    brandstofpomp rechtstreeks op de accu met de plus
    getimed
    brandstof druk gemeten.
    distributieriem opnieuw op tijd gezet.
    startmotor opgerookt.

    ik zal vast nog wel iets vergeten, want ik ben al even bezig

    Maar weer beginnen bij het begin:
    verse startmotor, verse olie, luchtweger op standaard instelling.

    Er zit nu al teveel geld in dus laten we maar doorgaan met vervangen.


  9. #49
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: niet aanslaan

    Luchtweger op standaard zetten gaat je niks kosten . Alleen een jumper, die moet je zelf even klussen.


  10. #50
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    ja dat snap ik wat bedoel je met een jumper?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •