Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 34567
Resultaten 61 tot 65 van de 65

Onderwerp: niet aanslaan

  1. #61
    Ingeschreven
    18/01/2009
    Berichten
    44

    Re: niet aanslaan

    Ikheb met veel interesse dit topic gelezen en moet zeggen dat het net is alsof ik in een spiegel kijk. 't Is net alsof ik mijn Truus uit '77 zie staan. Alle afzonderlijke onderdelen zouden moeten functioneren maar er is onvoldoende samenspel om de motor te laten draaien.
    Omdat ik er eentje heb uit '77 hoef ik in princiepe toch niet het relais kort te sluiten, ik hoef alleen de stekker van het luchtwegerhuis los te halen. Maakt dan geen massa meer en dan zou de pomp moeten blijven draaien. Zo zou ik mijn nieuwe luchtweger in de basisafstelling moeten kunnen zetten... toch?

    Enne, in theorie, voor meer vonk op de bougies, andere bougies ofzo?

    Maarre, veel succes Michiel en troost je. Ik ben ook al 2 jaar bezig


  2. #62
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Nou woutje, ben erg gehecht aan mijn schatje maar een paar jaar? nee als ze over een paar maandjes niet vrolijk bromt... rest alleen nog het staal voor blikjes italiaanse ravioli...


  3. #63
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: niet aanslaan

    doet me heel er denken aan toen ik alles los had gehad en maar starten mar niet aan slaan, af en toe een plof. op een gegevemoment zit je met je handen in het haar wat nu. voordeel was dat de afstelling van het k-jetronic nog stond van toen ie liep. uit eindelijk distributie en onsteking 3 keer op nieuwe goed gezet voordat er weer leven in kwam. maar problemen met het k-jetronic is een stuk lastiger om alles weer van 0 te beginnen maar de enige optie:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #64
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: niet aanslaan

    Hey ik heb net hezelfde probleem maar lees dan aub topic motor verzuipt na plaatsing van nieuwe pomp.
    Hier ga je zien waarom hij dat doet en tips om net te kunnen kijken wat de injectors doen.

    Kijk voor je timing, draai er een bougie uit bij voorkeur de 1ste cilinder en met een houten stokje om te voelen dat je eerste piston boven staat. bekijk je merktekens op de polies van krukas vliegwiel en nokkenas > deze moeten allen op de punten staan.
    Draai je verdeler tot je op de nok staat van de eerste cilinder, merkteken is een klein streepje.

    zorg dat de nok net in het midden staat en stel je contactpunten af op 0.40 , 0.45

    Draai je kleppendeksel er af en kijk of de kleppen van de 1ste cilinder op compressie staat, dus inlaat en uitlaat gesloten.
    Draai nu een beetje door en de nok zal de uitlaatklep openen na ontbranding van het mengsel

    Zo staat je ontsteking goed genoeg om te starten.
    Hierna niet meer aankomen en draaien, ik garandeer dat hij zo MOET starten.

    Als hij verzuipt kunnen ze ook met de druk zitten klooien hebben.

    Kijk eens je presure regulator na.hier moet een chimmeke inzitten bekijk de pdf file op het forum.


    maar zoals ik al zij, bekijk mijn topic

    Maar niet weg doen die wagen, het is een stommiteit waarom hij niet start !
    Alleen zoeken in de juiste richting en niet steeds in een rondje draaien.
    En er hebben mensen zitten aan te klooien die er niks van kennen !
    Zoals van die garagisten die beweren dat er stukken van een audi LT oppassen bv
    Laatst gewijzigd door replica; 14/01/2012 om 01:37.


  5. #65
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: niet aanslaan

    Topic is al meer dan een jaar oud hij zal ondertussen wel lopen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •