Pagina 1 van de 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 65

Onderwerp: niet aanslaan

  1. #1
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Unhappy niet aanslaan

    Hallo Beste porsche fans, ik ben vrij nieuw op het forum maar wil graag om jullie hulp vragen.

    In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik mijn 924 naar een garage gebracht, een fout die ik nooit meer zal maken. Hierna heeft hij nooit meer goed gelopen (nu zelfs 0)
    De auto is vrijwel niet aan de praat te krijgen.
    Het volgende is vervangen:

    Injectoren en rubbers (nieuw)
    Luchtweger + spinnekop
    spruitstuk
    WUR
    alle leidingen
    Koudestart injector
    Luchtfilter
    Luchtklep voor koudestart

    Bougies
    bougiekabels
    verdeler + rotor
    Bosch (computer) Deze was 100% stuk.

    Opnieuw gecontroleerd zijn de distributieriem (staat perfect op markings)
    de ontsteking staat op tijd (met strob lamp afgesteld)
    Injectoren spuiten in (volgens mij naar behoren)

    Begin een beetje radeloos en ook arm te worden, aangezien ik nog studeer
    is mijn spaarpot aardig leeg aan het raken...

    Wie geeft me de goude tip?


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: niet aanslaan

    Hoi,

    Niet goed lopen is een beetje een breed begrip, zou je het één en ander eens nader kunnen verklaren?
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Op dit moment is het dus niet lopen...
    Het is een paar dagen terug gelukt om hem te laten lopen (1 malig)
    maar de motor kon geen hoge toeren draaien dan viel hij terug
    en bleef alleen aan
    met een hoog stationair toerental
    Op dit moment helaas nog niet een ontbrandingsplofje...


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: niet aanslaan

    Hoe is de straal van de injectoren? Is dat wel een mooi fontijntje? Is de brandstofdruk toereikend?
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #5

    Re: niet aanslaan

    En die garage wil nu niet de verantwoordelijkheid dragen voor een goedlopende auto?

    Onregelmatig lopen en niet in toeren kunnen klimmen + hoog stationair voelt als valse lucht. Misschien hebben ze iets niet helemaal lekker terug in elkaar gezet, snap eerdelijk gezegt ook niet waarom er een nieuw spruitstuk op zou moeten...

    Het slechte lopen en nu het helemaal niet meer lopen misschien ook even naar je bougies kijken, misschien zijn die onderhand wel gesloopt.

    Ik woon niet ver van Den Haag en kan eventueel een kijkje nemen, maar heb het zelf op het moment aardig druk.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: niet aanslaan

    Liep de auto al slecht voordat je hem wegbracht? Wat deed hij toen al matig/slecht?

    De bougies zullen zoals Pas al zegt ws al wel kapot zijn, een low-buget tijdelijke oplossing tijdens het vinden van de oplossing is de bougies eens flink schoonbranden met een gasbrander. Gewoon even zodanig lang doorstoken totdat ze schoon zijn / het metalen lipje een beetje begint te gloeien op de puntjes.

    Dat scheelt je weer 4 sets bougies tijdens het proberen, zodra hij loopt natuurlijk wel gelijk nieuwe erin.


    Meet de volumestroom van je injectiesysteem eens:


    De brandstofpomp moet natuurlijk lopen (even elastiekje om het relais heenbinden zodat die contact maakt). Bij 4 flesjes een gat in de dop boren en daar de injectoren in steken.

    Daarna de sensorplaat van de luchtweger geheel optillen en 1minuut timen. Na 1 minuut moet je in totaal ongeveer 210cc benzine verzameld hebben (52cc per flesje) Er mag maar amper verschil zitten in niveau per flesje, mijn systeem gaf maximaal 1.2% verschil tussen het volste en leegste flesje.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #7
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: niet aanslaan

    hmmm, werkt deze methode ook bij koude motor?

    Het kan zijn dat je WUR niet meer werkt, hetzij door defect, hetzij door verstopping....:doh:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #8
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    Ja PAS de garage heeft inderdaad niet de kennis om dit op te lossen...
    Spruitstuk heb ik vervangen tegelijk met het complete injectiesysteem, dit was afkomstig van een lopende 924. In het spruitstuk waren meerdere boutjes afgebroken dus dit was de makkelijkste oplossing. (WUR ook vervangen)
    Valse lucht ga ik eigenlijk niet van uit. ik heb het zelf voor het laatst uit elkaar gehad.

    ArvidW de auto liep eigenlijk perfect voor ik hem wegbracht... Er was een verborgen zekering van de brandstofpomp gemonteerd deze lag er uit en dit was de enige reden dat hij niet liep.
    Ik heb de brandstof druk gemeten op zowel heen als retour leiding dit komt precies overeen met het Haynes, dit is denk ik het zelfde als het systeem met de flesjes?

    Bougies zijn ongeveer 10 startpogingen oud, maar ik zal ze toch even kritisch controleren en evt schoonbranden.

    Captainfrasca de injectoren komen net uit het doosje en geven een prachtige nevel als ze niet gemonteerd zijn...

    overigens bedankt voor jullie enthousiaste reacties!
    zo krijg ik er weer een beetje vertrouwen in...


  9. #9
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: niet aanslaan

    worden de bougies nat bij je startpogingen?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #10
    Ingeschreven
    01/10/2008
    Berichten
    31

    Re: niet aanslaan

    ja worden nat, en injectoren spuiten in


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •