Pagina 16 van de 33 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 321
  1. #151
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    ik zou de kleppen toch ff loshalen. Kun je ze minimaal opnieuw licht inslijpen. Meestal plakt de veerschotel en dan krijg je het met druk van zulk een klem niet los. Zachtjes op de rand tikken wil wel eens helpen!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #152
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    Zachtjes op de rand tikken wil wel eens helpen!
    Bedankt voor het advies. Heb het, zachtjes, geprobeerd, maar de tik wordt geabsorbeerd door de klep die nog een paar millimeter naar onderen kan veren (omdat ze een beetje verzonken liggen in de kop). Zal het vanavond nog eens proberen...
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  3. #153
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    leg de kop op een dikke doek zodat de klep ondersteund wordt. Dan onder een hoek van ca 45 graden de tik toedienen......

    doe anders de lektest ff, kop zodanig leggen dat de kleppen horizontaal liggen en giet een weinig benzine op klep en zitting. Dit mag niet weglopen langs de klep. Is dit het geval is een revisie noodzakelijk ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #154
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Ga je nog wat aan de kop doen?
    Klepgeleiders laten vervangen?
    Vlakken? Bij mij is beide keren dat de kop los is geweest, deze gevlakt. Ik begrijp inmiddels dat meningen verschillen over de noodzaak daarvan.
    De pakkingen komen in sets. Als je (alleen voor de indruk) kijkt op de site van Porscheshop.co.uk, zie je wat er in de setjes zit.


  5. #155
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Ik val Duncan bij, gewoon de kop ff laten vlakken. Zeker is zeker ....
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #156
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    ik zou even wat olie op het pasvlak doen,
    dan de kop er even op leggen..... wegnemen ...omdraaien .... en kijken of de olie gelijkmatig kontakt heeft gemaakt met de kop.
    dit kun je uiteraard ook op een vlaktafel doen als je die hebt.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #157
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    gewoon laten vlakken dat kost de kop niet


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #158
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    leuke woordspeling,maar inderdaad,gewoon doen om zeker te zijn dat het 100% voor mekaar is als die straks weer loopt...


  9. #159
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Doe wel eerst alle overige werkzaamheden aan de kop en als hij klaar is dan pas vlakken. Dit om beschadigingen te voorkomen.

    Overigens zelf kleppen inslijpen met pasta lachen revisie bedrijven je uit. Ik had dit zelf gedaan met mijn kop. Maar het revisie bedrijf liet me een close-up afbeelding zien van een klepzetel die met pasta was gedaan en eentje die met een bijteltje/frees is gedaan. Dan schrik je wel pasta maakt eigenlijk allemaal krassen en is dus echt een amateuristische methode. Kijk even of alle kleppen goed sluiten want dan hoef je er niks aan te doen, revisiebedrijf kan dit uiteraard nog beter voor je beoordelen.

    Misschien kijk ik er wat overdreven tegenaan, maar ik ben altijd van de manier: 'als je het doet, doe het dan meteen goed'
    937 racer


  10. #160
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Het slijpen is er ook niet om je klepzetels te reviseren, is er enkel om de laatste oneffenheden te verwijderen. Als je krassen hebt doe je het niet goed. Maastal wordt in dezefde beweging gewerkt terwijl je na een draai of 5 de klep moet tillen en een slag moet draaien.
    Als ik een revisiebedrijf had zou ik je ook uitlachen .... is tenslotte hun boterham!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •