Pagina 2 van de 33 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 321
  1. #11
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    is een mooie steun jah.

    kunnen wel hier getoond worden.

    maar druk dan even op beheer bijlagen dan kan je daar de link invoeren en komt de foto op de server van de site te staan en zal deze niet verwijderd worden.
    dit is gedaan tegen topic met foto`s die niet meer bestaan.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  2. #12
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaddieN Bekijk Berichten
    Dopre: een motorsteun wordt geloof ik wel heel erg aangeraden. Ik kan er een kopen en wellicht weer door verkopen.

    Is dit een geschikte: dit een geschikte?

    Moderator: waarom kunnen hier geen afbeeldingen getoond worden?
    ja die is wel geschikt ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #13
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    op z'n steun heb ik de mijne ook gedaan, erg handig om het blok om te draaien en aan de onderkant te werken:thumb:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #14
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Ik geloof dat je het antwoord intussen al hebt:p


  5. #15
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    lijkt me een leuk idé opzich is het allemaal niet enorm moeilijk ook in en uitbouwen valt goed te doen
    verzamel vooral veel informatie en post hie zo veel mogelijk veel bang moet je ni hebben er is altijd een oplossing en ondedelen of zelfs een 2de motor kan je nog gemakelijk vinden

    een motorstand is natuurlijk heel gemakelijk en hie te vinden http://www.alphametal.be/nl/componen...ategory_id=477

    voor de amateur is dit ideaal en goedkoop


  6. #16
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Inmiddels, in kleine stapjes, begonnen en tata... de klepdeksel is er al van af. Ja, heb niet zo veel tijd en moet alles in stukjes van een uurtje ofzo doen.
    In ieder geval nog geen gekke dingen tegen gekomen.
    Lees ik 'Woodruff key"... en maar kijken en maar zoeken... blijkt gewoon een spietje op de nokkenas te zijn... Ben inmiddels wel benieuwd naar wie meneer Woodruff is!

    Wel een paar vragen:
    - "Remove the distributor" (Haynes 1.19.1): Moet die er echt af om de kop eraf te kunnen halen?
    - "Remove the two nuts wich hold the camshaft oil tube on the bearing caps" (Haynes, 1.19.5): Ik zie er geen 2 maar 3. Of begrijp ik het verkeerd?

    (zie foto)
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  7. #17
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    onsteking zou ik er ook eraf halen, kan je het meteen goed schoonmaken (zodat ook de merktekens weer tevoroschijn komen) en er zit een hele dunne pakking tussen die je meteen even moet vervangen (kost maar 20 cent ofzo).

    De olie pijp zat bij oude type met twee schroeven vast. Omdat ze door trillingen vaak scheurde hebben ze hem gemodificeerd en op 3 punten vast gezet.

    Belangrijk is om het plastic bochtje van de oliepijp te checken of dit nog helemaal goed is.

    Verder zou ik je nokkenas nu alavst los halen omdat je nu kracht kan zetten en als je kop eraf is wordt dit lastiger.

    Je kan dan meteen je stoters controleren of deze niet ingezleten zijn (komt veel voor).

    Later als je het blok weer in elkaar zet kan je mooi je kleppen stellen en je onsteking goed zetten.


  8. #18
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    De nokkenas is er inmiddels af! Bleek dat de verdeler-behuizing er echt wel af moest, anders kon de nokkenas er niet af.
    Inmiddels zijn de kopbouten te zien. Ziet er uit als Torx. Weet iemand welke maat dat is, want die heb ik echt niet bij mijn Gamma-setje zitten? ;-)
    Foto's zal ik vanavond even posten.

    Zie dat dit verhaal een nogal hoge 'rating' heeft. Lijkt me een beetje overdreven, maar volgens de site heb ik deze rating zelf gegeven... mmm, beetje dikke vingers, geloof ik.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  9. #19
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    ach kom, voor zulk moedig project, daar hoort een hoge notering bij..... :thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #20
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaddieN Bekijk Berichten
    De nokkenas is er inmiddels af! Bleek dat de verdeler-behuizing er echt wel af moest, anders kon de nokkenas er niet af.
    Inmiddels zijn de kopbouten te zien. Ziet er uit als Torx. Weet iemand welke maat dat is, want die heb ik echt niet bij mijn Gamma-setje zitten? ;-)
    Foto's zal ik vanavond even posten.

    Zie dat dit verhaal een nogal hoge 'rating' heeft. Lijkt me een beetje overdreven, maar volgens de site heb ik deze rating zelf gegeven... mmm, beetje dikke vingers, geloof ik.
    TX 55 6 tantjes
    ZX 12mm 12 tandjes deze gebruik ik bij voorkeur
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •