Pagina 30 van de 33 EersteEerste ... 202627282930313233 LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 321
  1. #291
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    In de bovenste zekering kastje (de kleine) zekering 2 en 3 doorverbinden kijken of de pomp loopt

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  2. #292
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Als de pomp niet draait, controleer dan eerst het relais. Staat regelmatig iets over hier op het forum, moet je het relais er even uithalen en 2 polen op het bord doorverbinden (als je even zoekt staat er wel welke dat zijn)


  3. #293
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    In de bovenste zekering kastje (de kleine) zekering 2 en 3 doorverbinden kijken of de pomp loopt
    Deze truk had ik nog niet gelezen.

    Als de pomp niet draait, controleer dan eerst het relais.
    Deze wel.

    Bedankt, ik ga er mee aan de slag.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  4. #294
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Hij draait weer!

    Bovenstaande tips niet uitgevoerd, maar wel de tip van de garage: geef eens een paar tikkies op de brandstofpomp.
    Na wat gefrummel een de draden en een paar tikkies, hoorde ik bij het omdraaien van de sleutel eindelijk weer dat "ready, steady.." geluid!

    Starten ging niet direkt. Toen draaide de motor een seconde of 2 en viel toen weer dood. Maar later... draaide ie gewoon stationair!



    Het klinkt nog niet helemaal lekker. Weet niet of dat komt omdat de d-riem kap er nog niet op zit.
    Het geluid van de video is niet zo goede kwaliteit, maar wellicht zijn er hier nog ideeën...

    En toen, na een minuutje ofzo, zag ik ergens rook vanonder het uitlaatspruitstuk komen: smeulend plastic ofzo... snel motor weer uitgezet!
    De hitteschildjes zitten er nog niet op, maar de draadboom van de startmotor en dynamo zat niet tegen de pijp aan.
    Het was al een beetje donker, dus kon niet vinden waar de bron van de rook nou zat.
    Wellicht dat ik het bij dachtlicht beter kan zien.
    Laatst gewijzigd door SaddieN; 15/08/2012 om 21:29.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  5. #295
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Klinkt als of de spanrol van de distriebutieriem vastlopen op het blok,
    en de rook zou dus je riem wel kunnen zijn .
    Als dat zo is natuurlijk weer de spanrol los halen en de andere kant om spannen die riem.
    En kijken of je geen schade aan rol of riem hebt.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 15/08/2012 om 23:59.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #296
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Zo te horen loopt je riem of roller inderdaad aan. Kijk even naar wat M.B.H. zegt; die roller kun je links en rechtsom draaien om te riem te spannen, en maar eentje is de goede kant.

    Verder wel een mooi stabiele loop!
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  7. #297
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Vandaag nog even, samen met de meneer van de garage, gekeken. De d-riem loopt "naar voren", 1 of 2 millimeter over de rand van de poelie van nokkenas.
    De spanrol zit wel goed: gespannen "tegen de klok in". Volgens de garage zit er iets niet goed bij de krukas poelie...

    Hoewel ik niets kan verzinnen wat daar dan fout zit (kan toch allemaal maar op 1 manier, dacht ik) ga ik er toch eens naar kijken.

    De kennis heeft ook de timing iets beter gezet door de verdeler een beetje te verdraaien, maar gaf het advies om ook eens met de lamp (strobo) te kijken.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  8. #298
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    De timing zo verdraaien? zonder scoop is onmogelijk om hem dan juist te zetten.
    Je moet het echt met de scoop doen....
    verder mooi werk geleverd, rook en plastic geur?
    Is het niet gewoon je V riem die te vast staat, die van je alternator?
    Kun je je distributieriem een halve draai verdraaien? staat die niet te vast?

    Ik zou dat even nakijken....
    verder draait hij toch wel mooi stationair zonder afstelmateriaal

    Proficiat !!!


  9. #299
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Door een vervelende botsing deze week heb ik er nog meer werk bij gekregen.

    Maar goed, vandaag even verder met de Porsche.

    Motor start fantastisch! Even sleutel omdraaien en hoppa, daar loopt ie!

    De rooklucht is verdwenen. Er was iemand bij en die herkende het als rook van olie, en niet, zoals ik dacht, verbrand plastic oid.
    Na een tijdje draaien werd het minder en leek het afkomstig te zijn vanuit het uitlaatspruitstuk.

    Er zijn nu nog 4 dingen die ik niet begrijp of zorgelijk zijn:

    De distributieriem loop "naar voren":
    Voordat ik startte had ik de de riem even goed op de tandwielen gelegd. Een tijdje bleef hij goed zitten, maar uiteindelijk zat hij weer een millimeter ofzo over de rand van nokkenastandwiel. Hij draait er niet van af.
    De spanrol is tegen de klok in gespannen.
    De enige mogelijkheid die ik ziet waar iets fout zou kunnen zitten, is misschien het tandwiel aan de krukas. (zie foto) Het lijkt alsof het nog iets verder tegen het blok aan geschoven kan worden...

    Poelies van v-snaar lijken niet in 1 lijn te liggen:
    De v-snaar poelie op de krukas lijkt iets naar voren te zitten. Volgens mij zit die poelie tegen het tandwiel van de d-riem, dus als bovenstaand probleem blijkt te kloppen, is de oorzaak van dit probleem ook gevonden.

    Oliedruk wordt lager (volgens de meter):
    Bij het starten was de druk 4 bar, na een tijdje gedraaid te hebben was dat richting 2 bar.
    Nergens sporen van lekkage oid. Dacht dat als de motor warm wordt, de druk ook omhoog gaat.
    Wellicht is de oorzaak dat de olie door het langere draaien beter verdeeld is oid.
    Volgende keer oliepeil even bekijken.

    Voltage gaat naar 10 Volt (volgens meter):
    Met draaiende motor geeft de meter zo'n 12 Volt aan. Als ik de fan aanzet, valt ie terug naar zo'n 10 Volt.
    Ik besef dat de meter niet nauwkeurig is, maar dacht dat met draaiende motor het voltage gelijk moest blijven.


    Bij mijn volgende bezoek aan de Porsche ga ik de poelie op de krukas eens loshalen en kijken of het tandwiel op een of andere manier verder op de as te zetten is. Ik zou dat wel vreemd vinden, omdat die toch vastgezet is met die dikke bout.

    Als er mensen zijn die bovenstaande vermoedens kunnen bevestigen of ontkrachten, hoor ik dat graag.

    IMAG0199.jpg
    IMAG0197.jpg
    IMAG0196.jpg
    Laatst gewijzigd door SaddieN; 25/08/2012 om 16:59.
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  10. #300
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Volledige motorrevisie op 8m2

    Oliedruk van 2 bar bij bedrijftemperatuur bij stationair is prima. Bij koude motor zal die hoger zijn door viscositeit olie. Druk van 4 bar bij koud vindt ik niet hoog moet ik zeggen. Maar dit kan aan de soort olie liggen.
    Krukas poelie voor distributie lijkt mij goed te zitten....als je langs het blok kijkt zit die ongeveer gelijk met de voorkant van de oliepomp.
    Terug vallen van voltmeter bij aanzetten fan kan kloppen. Wel zijn de waardes bij mij hoger als die staionair loopt. Denk dat die bij aanzetten terug gaat naar iets van 12V. Iemand anders andere mening?
    Weglopen van d. riem naar een kant zal die doen maar ik heb het nog niet gezien dat die voorbij het loopvlak komt...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •