Pagina 1 van de 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 139

Onderwerp: Bruine 924 van Bert

  1. #1
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Bruine 924 van Bert

    Tijdje geleden mij hier al voorgesteld, en zal hier dus ook maar een topic openen voor de vragen over m'n 924. Veel veranderingen staan er niet op de agenda, aangezien ik vind dat hij er best goed bijstaat. Geef wel onmiddellijk toe dat ik een leek ben wat automechaniek betreft, dus misschien valt er nog wel het één en ander uit de lucht wat ik niet gezien heb toen ik hem kocht.

    Hier alvast een eerste vraag die direct zal bevestigen wat ik hiervoor schreef. De laatse dagen krijg ik een scherp gepiep te horen als ik de koppeling los laat en zachtjes gas geef. Na enkele tellen is het weg. Heb dit ik ook wanneer ik terug schakel en de koppeling loslaat. Waarschijnlijk wel bij iedereen bekend, je hoort dit wel vaker als het kouder wordt. Als ik me niet vergis is dit één of andere riem die ligt te huilen. Vraag van deze autoleek: wat is het juist, en dien ik als de wind naar een garagist te lopen om dit te vervangen, of komt dit alleen door het koude weer van de laatste dagen?

    Ziezo, je ziet dat ik niet gelogen heb over die leek :wink: . Laat die antwoorden maar komen, zodat ik weer wat meer kennis opdoe over wagens. En ja lachen is toegestaan hoor :grin: .

    Alvast bedankt. Groeten, Bert.


  2. #2

    Re: Bruine 924 van Bert

    ha Bert!

    tsja, dat geluid kan van allerlij kanten komen, meestal is het de vsnaar (de snaar vd Dynamo) die als eerste gaat piepen!
    deze is dan vaak uitgedroogt of versleten..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Bruine 924 van Bert

    ...Of moet opnieuw gespannen worden


  4. #4
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Bruine 924 van Bert

    En als dat zo is is het geen levensbedreigend probleem, maar wel erg prettig als het opgelost is.

    Vsnaar piept over het algemeen alleen op lage toerentallen aangezien er dan een veel groter koppel door de snaar overgedragen moet worden voor hetzelfde vermogens opname van de dynamo.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #5
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    En hoe valt dit juist op te lossen? Kan er misschien ook iemand even aanduiden waar ik die beruchte snaren kan vinden ops: ?


  6. #6
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Bruine 924 van Bert

    Als je dit (te) lang volhoudt dan is je snaar snel versleten (glimmende zijden).
    Een nieuwe snaar eropleggen is een klein klusje mits de rubber ophanging van de dynamo niet ook versleten is. Minder dan 10 minuten werk.
    Dus als hij al een tijdje slipt dan kun je hem maar het beste (laten) vervangen

    Ik zou er wel vlot wat aan laten doen of naar laten kijken want je accu wordt ook niet goed opgeladen als je snaar slipt.

    Duncan


  7. #7
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Tot hiertoe nog geen last van gehad. De batterij wordt steeds goed opgeladen, en de wagen staat soms zelf twee weken stil.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Bruine 924 van Bert

    Als je voor de auto staat zit de v-snaar links onderaan in de motorruimte. Je komt er van onderaf het makkelijkst bij.


  9. #9
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Bruine 924 van Bert

    Aangezien ik nergens anders op het forum hier een plaatsje vind om foto's te plaatsen doe ik het maar in m'n eigen post. Dit weekend nog een een ritje gaan maken en wat foto's getrokken in de haven. Stond weeral 4 weken stil, maar startte zonder enig probleem. Zalig :grin: .
    [attachment=0:2stu00jt]Haven3.JPG[/attachment:2stu00jt][attachment=1:2stu00jt]Haven2.JPG[/attachment:2stu00jt][attachment=2:2stu00jt]Haven1.JPG[/attachment:2stu00jt]


  10. #10
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Bruine 924 van Bert

    Kijk!! Dat ziet er gewoon stoer uit!!!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •