Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Die 4, 5 bar is te kort is je brandstoffilter wel goed ?
    Zo ja dan geeft je pomp te weinig druk
    Straaltjes uit de injektoren klopt ook niet als je verder nergens aanzit, mag daar niets uit komen.
    Dat het voltage daald tijdens starten dat is normaal
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Hallo opnieuw,

    Het is al ff geleden dat ik hier nog een update heb geplaatst, dit door examens e.d..

    Ondertussen is het brandstoffilter vervangen -> nog steeds 4.5 bar.
    Nu heb ik het relais vervangen door een manuele schakelaar, en kan ik wanneer ik enkel de brandstofpomp aanleg, netjes 5.2 bar aflezen.
    Resultaat: bij het bewegen van de hefboom van de luchtmeter bekom ik een mooi fijn straaltje door m'n injectoren

    Nu, bij het proberen starten geven de injectoren enkel als je de hefboom manueel bedient. Maar zelfs als je een extra hoopje brandstof in de kamer stuurt, wil de motor nog steeds niet aanslaan.
    De hefboom van de luchtmassameter gaat amper (naar mijn intuïtie te weinig) omhoog, dus ik zou gokken op een luchtlek/aanzuigen valse lucht?
    Is er een (eenvoudige?) manier om dit na te gaan?

    De bougies vonken (of toch enkele weken geleden), maar heb ze er geregeld eens uitgehaald en afgekuisd, maar geen aangekoekt roet ofzo te bespeuren.

    Owja en de (ik weet de juiste naam niet) schijf op de luchtmassameter zit op het zicht goed gecentreerd, ik ben er niet aangeweest, dus volgens mij moet ie nog zitten zoals ie origineel geplaatst is geweest.
    Laatst gewijzigd door sam; 12/02/2015 om 09:11.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Als je start zijn de bougies dan nat of droog ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Brandstoffilter, motorolie ververst, aansluiting luchtpijp van spinnekop naar carb vervangen, nieuw relais brandstofpomp en hij draait.

    Na een paar minuten draaien durft hij soms stilvallen, en zien de bougies roetzwart, niets wat je niet met wat benzine en een oude tandenborstel er terug af krijgt, maar toch eens nieuwe kopen. Zou dit hiermee het stilvallen verhelpen?

    Dan het volgende: De motor maakt een vreemd luid tikkend geluid. ik heb er een filmpje van gemaakt:

    Iemand die me iets meer zou kunnen zeggen hierover?


  5. #15
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Klinkt als kleppen stellen.

    Het getik zou normaal gesproken na een paar minuten, als het blok en olie wat warmer is, moeten afnemen. Naar mate de klepstoters versleten zijn wil dat ook wel wat meer geluid maken, maar zou eerst even klepspeling controleren.
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 21/03/2015 om 14:28.


  6. #16
    Ingeschreven
    14/01/2015
    Berichten
    19

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    klinkt inderdaad als kleppen,, nou denk ik met correct gestelde kleppen loopt ie veel mooier.

    het afslaan probleem is toch iets anders,, je heb al veel dingen vervangen en na gelopen, dingen als compressie zijn wel goed ?


  7. #17
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Lijkt mij dat hij op 3 poten loopt en of te laat ontstekingstijdstip en ja klepspeling
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #18
    Ingeschreven
    14/01/2015
    Berichten
    19

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    idd niet allle cilinders doen even hard mee , met 1 voor 1 de bougie kabels los en weer vast kan je zien welke cilinder niet voldoende mee doet,, valt een cilinder echt compleet weg als je er eentje los heb,, is het een lastig verhaal


  9. #19
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    nieuwe bougies en blijkbaar lekte hij ook wat aan het filter en hij loopt als een trein. Het tikken is er nog, dus zal ik maar even de kleppen bijstellen.
    Zoals gezegd ik ben een leek op dit vlak, maar al doende leer je natuurlijk. dus als er tips zijn waar ik beter op let, hoor ik het graag!


  10. #20
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    1.4) Kleppen stellen.
    Klepstel systeem lokatieKleppen stellen vanaf de inlaatzijde.Verwijder de klepdeksel. Draai de krukas met een ring of dopsleutel (24 mm) rechtsom tot de kleppen van de 1e cilinder op tuimelen staan (op bovenste dode punt, beide kleppen worden gelijktijdig wat ingedrukt) en stel de kleppen van cilinder 4. Daarna cilinder 3 op tuimelen en cilinder 2 stellen. Cilinder 4 tuimelen - cilinder 1 stellen, en cilinder 2 tuimelen - cilinder 3 stellen. Tip; de som van de cilinders die tuimelen en stellen moet 5 zijn(ontsteking volgorde 1-3-4-2). Voorbeeld; (1 + 4 = 5, 2 + 3 = 5 enz). Hierbij is de voorste cilinder, nummer 1 (distributiezijde). Het meten van de klepspeling bij een koude motor gebeurt met een voelermaat. De klepspeling moet dan zijn; inlaatklep 0,15 mm (+ 0,05 mm tolerantie), en de uitlaatklep 0,40 mm (+ 0,05 mm tolerantie). De eerste klep aan de voorzijde is de inlaatklep, daarna de uitlaatklep, en zijn zo geordend dat ze elkaar in de zelfde volgorde opvolgen, de inlaat wat verder naar voren als de uitlaat. Verdraai de stoter die gesteld wordt zo dat het stelgat in de zijkant van stoter naar de inlaatzijde is gekeerd (zie schets). Bepaal de speling met een voelermaat- setje, tussen de klepstoter en de nokkenas bij de cilinder met gesloten kleppen (speling tussen nok en stoter). Verdraai met een 3 mm inbussleutel de tapse stelschroef tot de gewenste speling is bereikt. Bij vergroten van de speling, de stelschroef een volledige omwenteling draaien (360 º) uitdraaien. Bij het verkleinen van de speling, de stelschroef een volledige omwenteling draaien (360º) indraaien. Elke volledige omwenteling van de tapse stelschroef verhoogt of verlaagt de speling met 0,05 mm, afhankelijk van de draairichting.

    Controleer de speling opnieuw na het verdraaien van de stelschroef en stel de overige kleppen volgens deze procedure bij de overige kleppen.
    Breng een nieuwe kleppendekselpakking aan en voeg spaarzaam wat siliconenpakking aan in de hoeken bij de pakking overgang tussen de rubber pakkingdelen die over de nokkenas lagerkappen liggen en de papieren pakking over de deksel tapeinden.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •