Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
  1. #1
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    924 1983 | injectie probleem

    Hallo,

    de 924 die ik staan heb, heeft al een hele tijd niet meer gereden, tot.. ik onlangs het probleem gevonden had (dacht te hebben)

    M'n injectoren gaven af en toe maar eens een flauwe straal door, verder niets, en na heel wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat er een elektrisch contactje van wat ik vermoed de drukregelaar moet zijn (zie foto's 'boek-> nr9' en 'regulator-> sticker met 'g'') .

    Deze contactjes in orde gebracht, en de injectoren gaven perfect wat ze zouden moeten geven, dus.. starten maar! en met succes!
    Eens de oprit op en af gereden, en alles ging zeer vlotjes..
    Daarna nog wat aan de koplampen geprutst, deze werken ondertussen ook, hoewel eerst een smeltveiligheidje het begeven had.

    De dag nadien wou ik hem nog eens starten, maar nu geeft hij weer hetzelfde probleem als ervoor -> de injectoren laten amper nog iets door.
    ik heb hier een filmpje van gemaakt, maar dat krijg ik hier niet op het forum (60Mb) :-/

    Dus zal ik hier proberen even kort te beschrijven wat ze wél doen (de injectoren dus):
    Bij het aanleggen van het contact, krijgen ze precies een drukstoot, dus spuiten ze (alle 4) een korte straal,
    tijdens het starten meestal niets, af en toe drupt er wel wat benzine van de uiteinden,
    en bij het afleggen van het contact geven ze opnieuw een korte straal door.

    Ik vermoed dat het probleem hem terug bij de drukregulator zal liggen, maar ik dacht laat ik eerst maar hier m'n probleem eens voorleggen

    (één van de bouten van de spinnekop staat gedemonteerd op de foto, maar deze is intussen al terug op z'n plaats)

    alvast bedankt!

    Sam
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    9 en D zijn 2 verschillende klepjes
    9 regeld je systeemdruk het is een overdrukventiel die er voor zorgd dat je ongeveer 4, 2 bar systeem druk hebt.
    En D verlaagd je regeldruk bij starten van je motor.zo dat daze iets rijker met brandstof om kan gaan.
    Maar wat jij beschrijft is een niet goed werkende brandstofregelaar (spinnekop)
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 27/10/2014 om 17:59.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    05/10/2014
    Berichten
    27

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    let bij het starten eens op of je benzinepomp wel blijft draaien
    en natuurlijk je luchtweger met de hand bedienen


  4. #4
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    ik heb onlangs nog m'n benzinepomp-prestatie eens getest, en dit was ruim voldoende (+-800ml / 30 sec?)
    ik zal straks nog eens nagaan wat er gebeurt als je de luchtweger manueel bedient, maar een paar dagen terug gaf dit ook niet zoveel verschil.

    wat ik nu vooral vreemd vind is dat hij het na één dag heeft begeven.. op de ééne dag start hij (eindelijk) zonder problemen, en de dag erna niet meer, zonder dat ik nog ergens motorisch aangekomen ben..


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Op welk punt in de auto heb je de pomp getest ?
    Voor of na het brandstof filter ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    na het filter, vlak voor de brandstof de spinnekop binnengaat.


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sam Bekijk Berichten
    na het filter, vlak voor de brandstof de spinnekop binnengaat.
    Dat is een goede plaats.
    Dan gaat er toch iets mis bij je brandstof verdeler, heb je wel druk op je injectoren ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    ik heb het nog niet getest, maar ik vrees inderdaad dat dat wel eens het probleem zou zijn. Mede omdat bij het aanleggen van het contact de brandstofpomp aanschiet, en ik vermoed door de traagheid even een drukstoot geeft, en er dan effectief heel kort brandstof uit de injectoren spuit. (Als ik het hierin fout heb zeker zeggen ;-) )
    Ik zal dit nog eens nagaan, maar mss kan iemand me alvast helpen door wat deze druk er niet (meer) zou kunnen zijn?


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Stap voot stap controleren
    pomp ongeveer 5, 2 bar
    Systeemdruk
    Regeldruk brandstof verdeler ongeveer 4,7 bar
    Wur koud ongeveer 2,1 bar, warm ongeveer 3, 7 bar
    Ik noteer dit uit mijn hoofd dus ongeveer
    Maar met deze waarden moet hij zeker lopen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #10
    Ingeschreven
    22/06/2013
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | injectie probleem

    Omdat ik het laatste tijd nogal druk heb met school, heb ik er lang over gedaan om hier verder aan te werken.

    wat heb ik nu gedaan: eens gekeken wat de pomp oplevert.

    zoals hierboven al vernoemd kwam ik iets van 'n 80cc/30sec, wat volgens mij ok is,
    dan heb ik de druk op de brandstof gemeten, net voor deze de spinnekop binnengaat.
    Er werd een druk opgebouwd van 4.5 bar, en bij het aan- en afzetten van het contact ging hij heel kort naar een piek van +- 5.5 bar. Bij het kijken naar de injectoren zie je dan ook dat bij het aan-en afzetten heel kort een straaltje brandstof wordt gespoten, dus daar leid ik dan uit af dat de druk gewoon niet hoog genoeg is, aangezien hij bij de korte drukpieken wel doet wat ie zou moeten doen.

    heb ik eens gemeten wat de pomp van voeding krijgt -> het relais eraf genomen en de multimeter er eens tegen gezet. Resultaat: 12,54 V bij aanleggen van het contact, maar tijdens het proberen starten zakt die naar 10,5 V.

    Suggesties?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •