Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39
  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Stappen motor zit niet op je auto
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    7x starten in korte tijd lijkt me niet zo fijn voor je startmotor.


  3. #13
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Stappen motor zit niet op je auto
    Ik had wel ergens gezien dat er een nullast regeleenheid voor de Porsche 924 is. Klopt dit? Zou het misschien kunnen dat deze vies of defect is? Ik ben echt radeloos, want ik heb net ook weer even zeker wel 25 kilometer gereden en getankt, en ik heb totaal nergens last van, het starten van de auto ging opzich ook wel goed.

    Misschien moet ik hierbij wél melden dat de auto na een lange tijd rijden vrij erg naar benzine ruikt (dit was toen ik vroeger op de dag ongeveer 60 kilometer reed), en dat de auto bij het starten met een koude motor erg veel trilt, meer dan normaal. Als ik dan gas geef als de auto net is gestart merk ik dat de auto ook vrij veel trilt, en dat de uitlaat soms kleine knallen geeft.


  4. #14
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    ik zou rustig stap voor stap gaan zoeken je heb al een hoop sugesties gekregen ga daar maar eens mee aan de slag
    lijkt er op dat hij soms brandstof tekort heeft
    als eerste zou ik even een flesje injector reiniger in de tank gooien dat kan nooit kwaat maar lost wel een hoop kleine kwaaljes op
    ket kan zijn dat jou probleem eigenlijk meerdere problemen te gelijk zijn en zo een vertroebeld beeld van klachten geeft
    ik zou eerst eens bij de pompen gaan kijken je kan er even een lampje op aansluiten met draadjes naar binnen zodat je kan zien of de spanning weg valt te tijde van je problemen
    met het resultaat er van kan je al een hoop uitsluiten
    ten tweede zou je de benzine drukken in je systeem kunnen meten die zijn ook erg van belang

    als je er echt niet uitkomt zou je een ritje naar spanbroek kunnen maken zodat ik je misschien iets wijzer kan maken in de wereld van de 924


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #15
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Ik kom melden dat ik de injector reiniger heb gekocht en bij de benzine heb gedaan. Ook heb ik een additief gekocht voor de motorolie, dit zou de druk moeten verbeteren. Ik heb tot dusver nog helemaal niks raars meer gehad. Tot nu toe verloopt alles positief. Ik wil natuurlijk niet te voorbarig zijn, dus al de andere dingen die jullie hebben genoemd zal de garage morgen voor mij nakijken!

    Even een vraagje los van dit, als het niet erg is: kan ik koelvloeistoffen van verschillende merken mengen? Of is dit uit den boze?


  6. #16
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Mengen van koelvloeistof als het rood is rood bijvullen .
    groen en blauw kun je mengen volgens mij .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #17
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Mengen van koelvloeistof als het rood is rood bijvullen .
    groen en blauw kun je mengen volgens mij .
    Wat betekenen die kleuren? Zijn dat gewoon de kleuren die de vloeistoffen hebben? Of zijn dit kleuren op de verpakking of iets dergelijks? Sorry als dit dom klinkt.


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Kleur vloeistof
    En dom is als je niet vraagt
    Let op 10 keer het zelfde vragen tja daseen beetje dom Ha.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 31/10/2014 om 17:38.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Hallo,

    Na heel veel uitstel moest ik vandaag zelf langskomen bij de garage. Precies nu de auto weer zo bloedlink doet. De auto was zeker wel vier keer uitgevallen in mijn weg naar de garage. Echter kon ik de auto wel vaak aan houden door bij het opkomen van de koppeling ontiegelijk veel gas te geven. De auto moest zo'n 5000 toeren maken om aan te blijven bij het wegrijden van een stoplicht en het schakelen naar een andere versnelling.

    Eenmaal toch aan te zijn gekomen bij de garage wilde de monteur zelf even een ritje maken. Tijdens de rit vertelde ik hem over de injector reiniger, en dat de auto toen weer even helemaal normaal reed. Volgens de monteur kwam het ook doordat de injectors te vuil waren. Hij zei dat het uitvallen bij het opkomen van de koppeling kwam doordat de injectoren 'te zwak' waren hiervoor, waarschijnlijk door het vuil. Doordat ik heel veel gas gaf en de auto daarna wel reed, kwam omdat je dan de benzine met ontiegelijk veel druk door de injectoren schiet, en dat de auto daardoor wel aan kan blijven. Hierna deed hij twee flessen Forté bij de benzine en zei dat ik de tank helemaal leeg moest rijden.

    Als de problemen aanhouden moet ik dit doorgeven, en daarna gaat hij pas kijken of er iets anders aan de hand is. Klopt het allemaal wat deze man allemaal zegt? Of heeft hij mij nu juist twee flessen Forté aangesmeerd? Hij zei namelijk dat dat goedje wat ik zelf had gekocht (Wynn's) niet sterk genoeg is en dat dat de reden is waarom de auto nu weer de hele tijd uitvalt.


  10. #20
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Mijn ervaring is dat hij bij slechte injectoren gewoon onregelmatig loopt en soms op 3 cilinders. Je bougies er eens uitdraaien om te checken of die erg vuil zijn is ook een verstandige en simpele check.

    Bij 5000 toeren, loopt ie dan goed? Vind het wel gek dat het of 5000 toeren is, bij enige belasting valt ie dus uit?

    Denk toch dat je een voor een de onderdelen moet gaan testen..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •