Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39
  1. #21
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Mijn ervaring is dat hij bij slechte injectoren gewoon onregelmatig loopt en soms op 3 cilinders. Je bougies er eens uitdraaien om te checken of die erg vuil zijn is ook een verstandige en simpele check.

    Bij 5000 toeren, loopt ie dan goed? Vind het wel gek dat het of 5000 toeren is, bij enige belasting valt ie dus uit?

    Denk toch dat je een voor een de onderdelen moet gaan testen..
    Ik wilde eigenlijk ook al een tijdje de bougies nakijken. Dit klinkt misschien echt ongelooflijk dom, maar waar zitten ze precies, en hoe krijg ik ze eruit? Sorry voor deze ongelooflijk domme vraag. Ik ben namelijk kleine scootermotoren gewend van 50 of 80 cc. Deze zijn gewoon heel simpel, en daar zie je ook alles in een keer en kom je overal supermakkelijk bij!

    Verder wilde ik ook nog het luchtfilter vervangen door een sportversie van K&N. Merk je daarmee echt verschil? Of is het onzin om daar 60 euro voor uit te geven? Ik kan me wel herinneren dat ik ooit voor m'n scooter een sportfilter kocht van Malossi. Ik voelde wel dat de scooter iets lekkerder startte en hij iets beter optrok. Ik weet niet of je dit ook zo merkt bij een auto.


  2. #22
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Luchtfilter alleen is een wat ander geluid bij optrekken maar gaat niets uithalen.

    Bougies zitten als je voor de auto staat aan de passagierskant in het blok. Lopen 4 dikke kabels naar toe, valt niet te missen. Als je ze los Wilt halen zou ik dat doen als het blok nog redelijk warm is.


  3. #23
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Zou kunnen wat je monteur zegt dat de injectoren vuil zijn
    Al vind ik het druk verhaal onzin de druk blijft namelijk altijd gelijk alleen verandert de hoeveelheid
    Zelf zou ik even de injectoren er uit gehaald hebben om de spray te bekijken
    In een fles dan sta je niet te gokken
    Forte is wel een goed merk maar of het echt beter is als wat je zelf gebruikt heb weet ik niet
    Ik zou gewoon even een brandstof druk meter plaatsen dan kan je zien of hij weg valt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #24
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Luchtfilter alleen is een wat ander geluid bij optrekken maar gaat niets uithalen.

    Bougies zitten als je voor de auto staat aan de passagierskant in het blok. Lopen 4 dikke kabels naar toe, valt niet te missen. Als je ze los Wilt halen zou ik dat doen als het blok nog redelijk warm is.
    Ik had vanmiddag geprobeerd om de bougies eruit te halen. De motor was nog wel vrij warm. Echter heb ik na heel lang zitten kloten alleen één van zo'n kabel eruit kunnen trekken. Klopt het dat deze op het eind een springveer hebben? Ik krijg de bougie er ook op geen enkele manier uit. Ik vind ze echt op een akelige plek zitten, en zo diep in het blok! Het is allemaal heel anders dan een motorfiets! Nu is het probleem dat ik die ene kabel niet meer fatsoenlijk vast krijg. Ook krijg ik dus de rest er niet uit. Moet dit op een speciale manier of kan je die kabels er in principe gewoon af trekken? En hoe zet je ze dan weer vast? Nog enkele tips om dus zo'n bougie eruit te krijgen?

    Sorry voor al de vragen. Jullie moesten toch ook ergens beginnen, ooit?


  5. #25
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Je kan de kabels gewoon los trekken
    Het zou kunnen dat je de kabel los getrokken heb uit de bougikap
    Ik gebruik altijd de bougie sleutel die in het bijgeleverde sleutel mapje
    Deze is erg flexibele en maakt het wat makkelijker hem los te maken
    Plaats anders even een foto van hoe de kabel er bij jou uit ziet

    Je mag hier alles vragen geen probleem


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #26
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Je kan de kabels gewoon los trekken
    Het zou kunnen dat je de kabel los getrokken heb uit de bougikap
    Ik gebruik altijd de bougie sleutel die in het bijgeleverde sleutel mapje
    Deze is erg flexibele en maakt het wat makkelijker hem los te maken
    Plaats anders even een foto van hoe de kabel er bij jou uit ziet

    Je mag hier alles vragen geen probleem
    Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van de bougies:

    Bijlage 12221

    Ik heb alleen deze kabel eruit kunnen trekken, ik denk dat ik hem ook weer erin heb gekregen. Klopt het dat je een soort 'klik' hoort en voelt als je hem terug probeert te drukken? Van deze kabel een foto:

    Bijlage 12222

    Klopt het dat dit alles is wat ik eruit trek en dat ik niks mis? Hierbij een foto:

    Bijlage 12223

    Echter, als ik dus de kabel eruit trek, krijg ik dit te zien. Hoe krijg ik deze bougie eruit? Hij zit echt op een ongemakkelijke plek voor mij. Hierbij deze foto:

    Bijlage 12224

    Wat ik ook erbij moet zeggen is dat de voorste bougiekabel (de kabel die het dichtste bij de voorkant ligt, als het ware) niet goed vast zit lijkt het. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, dus misschien dat jullie iets meer kunnen opmaken uit de foto. Is het erg dat de kabel zo zit? De kabel zit namelijk niet helemaal in de 'plug':

    Bijlage 12225

    Ik heb alles geprobeerd, maar ik krijg de rest er echt niet af, als ik het goed doe. Hopelijk heb ik niks stukgemaakt. De auto start wel nog, gelukkig, maar wegrijden is echt geen sprake van. Zodra ik de koppeling dus loslaat slaat de auto vrijwel gelijk af, tenzij ik de auto op letterlijk volle toeren laat lopen. Alleen dan schiet hij weg op gierende banden. Maar graag wil ik dus wel even de bougies nakijken. Het enige is dus dat ik geen flauw benul heb hoe ik ze eruit krijg.

    Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen (letterlijk en figuurlijk)!
    Laatst gewijzigd door Harrison; 08/11/2014 om 22:48.


  7. #27
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Ik kan de foto's niet zien helaas .
    Maar als je bougies defekt zijn dan loopt hij op toeren ook niet goed
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #28
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Ik kan de foto's niet zien helaas .
    Maar als je bougies defekt zijn dan loopt hij op toeren ook niet goed
    Sorry, ik zie het nu ook pas net! Hierbij de foto's in dezelfde volgorde als bedoeld:

    WP_20141108_001[1].jpg

    WP_20141108_002[1].jpg

    WP_20141108_003[1].jpg

    WP_20141108_007[1].jpg

    WP_20141108_006[1].jpg


  9. #29
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Zo heb ik ze nog nooit gezien, als je ze eraf trekt in ieder geval het hele metalen gedeelte meenemen. Voor bougies misschien wat kruipolie gebruiken en goed laten inwerken.

    Qua optrekken/afslaan, als je optrekt in de 2e versnelling gaat dat beter? Met 5000 toeren wegrijden is niet goed voor de koppeling natuurlijk, maar als dat de enige manier is waarop je kunt wegrijden, is de koppeling ook iets wat je zou kunnen controleren. Aan de andere kant, dan blijf je bij bezig. Ik zou eerst het brandstofsysteem goed doormeten en oorzaken uitsluiten.


  10. #30
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Zo heb ik ze nog nooit gezien, als je ze eraf trekt in ieder geval het hele metalen gedeelte meenemen. Voor bougies misschien wat kruipolie gebruiken en goed laten inwerken.

    Qua optrekken/afslaan, als je optrekt in de 2e versnelling gaat dat beter? Met 5000 toeren wegrijden is niet goed voor de koppeling natuurlijk, maar als dat de enige manier is waarop je kunt wegrijden, is de koppeling ook iets wat je zou kunnen controleren. Aan de andere kant, dan blijf je bij bezig. Ik zou eerst het brandstofsysteem goed doormeten en oorzaken uitsluiten.
    De problemen leken zich juist voor te doen als ik naar m'n tweede versnelling wilde schakelen. Dan zou hij wegvallen, en alleen als ik dan ongeveer 3000 toeren zou maken zou hij het verder weer oppakken. Alleen als ik vanuit stilstand weg wilde rijden moest ik echt 5000 toeren maken, anders zou de auto uitvallen. Als de auto eenmaal het gas weer heeft opgepakt is er niet echt een verschil in optrekken.

    Echter stuitte ik net op het volgende, en misschien wel uiteindelijke probleem van al deze ellende:

    Toen ik net weg wilde rijden om te kijken of de auto het weer doet (de auto staat inmiddels alweer 3 dagen stil) hoorde ik de brandstofpomp pompen, meen ik. Als ik het goed heb is dit het zoemende, lage geluid wat uit de achterbak komt. Ik had hierbij de koppeling ingedrukt. Zodra ik echter de koppeling losliet stopte de brandstofpomp met pompen. Dit bevestigde ik toen ik de auto startte (met de koppeling ingedrukt) en dus vervolgens de koppeling op liet komen om weg te rijden. De pomp sloeg meteen af. Dit is dan dus ook precies wat er op de weg telkens gebeurde. Dat wanneer ik de koppeling lostlaat de auto totaal niet meer reageert op het gaspedaal. Klopt het dat ik een verband hieruit kan leggen?

    Als ik nu erover nadenk meen ik ook problemen gehad te hebben dat mijn oude accu leeg werd gezogen, doordat de brandstofpomp alsmaar aan bleef. Het gezoem is heel hard, dit duidt er dan toch op dat de pomp zijn beste tijd wel heeft gehad? Dit verklaart misschien het soms wel doen van de auto, en het heel vaak niet doen van de auto.

    Wat ik wel raar vind is waarom de brandstofpomp alleen pompt wanneer ik de koppeling ingedrukt heb. Is hier een verklaring voor? Of zoek ik nu in de totaal verkeerde richting?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •