Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 39
  1. #1
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Hallo!

    Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe accu in de auto, die volgens de garage waar ik mijn Porsche laat nakijken beter bij de auto past. Hij zei namelijk dat de oude accu te klein was. Hierna gebeurde er een aantal rare dingen (ik wil niet zeggen dat dit verband heeft, maar gewoon ter indicatie).

    Dezelfde dag nog, ik meen maandag, startte de auto wat moeilijker, opzich was dit geen probleem, want na twee of drie keer het contact te hebben omgedraaid startte de auto gewoon en kon ik verder rijden. Echter, sinds vandaag gebeuren er allemaal gevaarlijke en enge dingen en durf ik de auto eigenlijk niet meer te gebruiken. Ik zal het een beetje in een verhaalvorm vertellen, zodat jullie misschien een oorzaak kunnen vinden:

    Vanmorgen, zoals sommige van jullie misschien weten, was het ongelooflijk mistig toen ik naar school moest. Ik ging naar de auto, zoals gewoonlijk, en na 1 keer starten kon ik gelijk wegrijden. Echter, toen ik klaar was met school, en met een stel vrienden naar de KFC wilde startte de auto heel erg moeilijk, pas na 4 of 5 keer het contact te hebben omgedraaid startte de auto. Ik dacht hier verder niks bij, en dacht dat dit door de mist of kou moest komen. Echter toen ik voor het stoplicht stond om de snelweg op de kunnen viel de auto opeens uit! Hij startte alweer pas na 4 of 5 keer het contact te hebben omgedraaid! Ik en mijn vrienden vonden dit heel raar, maar ik dacht er alweer niks bij, omdat ik dacht dat dit door de mist kwam. Vervolgens gebeurde er niks meer het hele ritje heen en het hele ritje terug naar school, waar mijn vrienden vrolijk hun weg naar huis moesten vervolgen met hun fietsen.

    Echter, toen ik een paar uur later met mijn vriendin van het winkelcentrum wegreed viel de auto opeens wéér uit voor een stoplicht, maar dit keer ging het starten veel moeilijker. Pas toen ik mijn koppeling ingedrukt hield en gelijk met gierende banden wegreed bleef de auto aan. Toen ik een paar minuten later voor mijn huis reed viel opeens de kracht weg, en werden de toeren heel snel veel minder, alsof ik de auto in z'n neutraal zette. Toen ik plankgas op het pedaal drukte stotterde de auto héél erg en viel de auto gelukkig nog net niet uit. Echter, toen ik in een rustig wijkje de auto in z'n neutraal liet rollen viel de auto helemaal niet uit, het was net alsof er niks aan de hand was. Maar toen ik in wou parkeren bij de parkeerplaats bij mij thuis viel de auto alweer uit, dit keer startte de auto wel gelijk en kon ik de auto gewoon inparkeren.

    En net moest ik mijn vriendin naar huis brengen, en de auto startte meteen, ik kon gewoon wegrijden, maar na ongeveer anderhalve kilometer, toen ik langzaam een drempel over wou rijden, viel de auto alweer bijna uit. Doordat ik alweer plankgas gaf viel de auto nog nét niet uit. Vervolgens kon ik gewoon rustig doorrijden, en kon ik de auto voor haar huis parkeren en de auto zélf uitzetten. Maar toen ik weg wilde rijden kon dat helemaal niet. De auto wou niet starten. Ik hoorde de auto wel aanslaan, maar de auto wilde gewoon niet aan. Na dit heel vaak te hebben gedaan (zo'n 7 keer) wilde de auto nog steeds niet starten. Na heel lang wachten (ongeveer een kwartier) startte de auto eindelijk, maar zodra ik weg wilde rijden en mijn koppeling juist aanraakte viel de auto alweer uit. Hierna kon ik auto alweer niet starten. Pas na tien minuten kon ik de auto starten, maar alleen mét de koppeling ingedrukt, zodra ik deze losliet viel de auto alweer uit.

    En zo ging het maar door, ik kon de auto alleen starten met de koppeling ingedrukt. Vervolgens lukte dit ook niet meer, en wilde de auto alweer niet starten. Soms maakte de auto een knarsend, schurend geluid als ik het contact aandraaide. Pas na drie kwartier te hebben geprobeerd deed de auto het, en kon ik voorzichtig wegrijden. En na heel voorzichtig te hebben gereden kon ik bij de parkeerplaats komen bij mij thuis, en precies daar viel de auto alweer uit, en wilde de auto alweer niet starten, dus heb ik de auto op z'n plek moeten duwen.

    Wat ik er misschien wel bij moet vertellen is dat ik een liter half-synthetische 15W-40 olie erin heb gevuld. Volgens de garage was dit niet de correcte type olie, en hoort er eigenlijk 10W-40 olie in, maar dit kan toch niet zóveel kwaad? Ook heb ik toen dit allemaal begon een nieuwe accu erin laten zetten, omdat de oude 'te zwak' zou zijn.

    Wie weet wat dit kan zijn, en hoe dit opgelost kan worden? Ik hoop niet dat het allemaal een dure grap wordt, sinds ik heel mijn vermogen heb gestoken in de aanschaf van dit beestje.

    Alvast bedankt!


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Wat de olie aangaat dat maakt niet zoveel uit,
    Daar gaat hij geen rare dingen direkt van doen, aleen is de olie koud iets dikker.
    Maar het andere verhaal is andere koek,
    Daar kun je uren naar zoeken.
    Ik kan veel dingen opsommen waar het aan kan liggen,
    of om het nog moeilijker te maken het kunnen ook meer dingen tegelijk zijn.
    Het kan echt zo veel zijn als ik je verhaal zo lees.
    Om je een idee te geven
    Bedrading
    massa aansluitingen
    draad breuken
    Contact slot
    Relais
    Brandstofpomp
    Ontsteking.....module
    Bogiekabels
    En dan je koppeling als je die bediend moet er ergens iets bewegen ,kabelboom die loopt daat ook in de buurt.
    MAAR BEKIJK 1 DING TEGELIJK
    Succes
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 28/10/2014 om 19:40.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Wat de olie aangaat dat maakt niet zoveel uit,
    Daar gaat hij geen rare dingen direkt van doen, aleen is de olie koud iets dikker.
    Maar het andere verhaal is andere koek,
    Daar kun je uren naar zoeken.
    Ik kan veel dingen opsommen waar het aan kan liggen,
    of om het nog moeilijker te maken het kunnen ook meer dingen tegelijk zijn.
    Het kan echt zo veel zijn als ik je verhaal zo lees.
    Om je een idee te geven
    Bedrading massa aansluitingen draad breuken
    Contact slot
    Relais
    Brandstofpomp
    Ontsteking.....module
    Het gekke is dat de auto hiervoor gewoon in één keer startte en de laatste paar dagen zo raar doet. Wat ook misschien 'helpt' is dat mijn oude accu, nadat ik de auto bij de garage bracht voor een paar kleine dingen, zoals de kofferbakverlichting nakijken, radio installeren, etc., de hele tijd leeg werd gezogen. Namelijk, altijd als ik de auto parkeerde zou er een lage zoem van de achterbak komen. Dit was, na het bellen met de garage, volgens hun de brandstofpomp die aanbleef.

    Hiervoor had ik de ANWB gebeld, zij hadden mijn accu weer bijgeladen, maar ze konden me toen niet vertellen hoe dat nou precies zat met die zoem. Echter was de auto de volgende ochtend alwéér leeg, maar waren er een paar jongens zo aardig mijn auto te starten met startkabels. Hierna hoorde ik geen lage zoem meer vanuit de achterbak, en nu nog steeds niet. Zou dit misschien een verband hebben?


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harrison Bekijk Berichten
    Het gekke is dat de auto hiervoor gewoon in één keer startte en de laatste paar dagen zo raar doet. Wat ook misschien 'helpt' is dat mijn oude accu, nadat ik de auto bij de garage bracht voor een paar kleine dingen, zoals de kofferbakverlichting nakijken, radio installeren, etc., de hele tijd leeg werd gezogen. Namelijk, altijd als ik de auto parkeerde zou er een lage zoem van de achterbak komen. Dit was, na het bellen met de garage, volgens hun de brandstofpomp die aanbleef.

    Hiervoor had ik de ANWB gebeld, zij hadden mijn accu weer bijgeladen, maar ze konden me toen niet vertellen hoe dat nou precies zat met die zoem. Echter was de auto de volgende ochtend alwéér leeg, maar waren er een paar jongens zo aardig mijn auto te starten met startkabels. Hierna hoorde ik geen lage zoem meer vanuit de achterbak, en nu nog steeds niet. Zou dit misschien een verband hebben?
    Ja dat kan dus eerst zoeken richting brandstof pomp-en relais bedrading contactslot
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Ja dat kan dus eerst zoeken richting brandstof pomp-en relais bedrading contactslot
    En waar moet ik dan precies zoeken?


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Ding voor ding controleren .
    En uitsluiten dat wat goed is
    dan blijft het probleem over
    Meten is weten
    Zonder meters en weten zal het je hoogst warschijnlijk niet lukken,
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Klinkt idd als een benzine pomp probleem dit heb ik ook wel eens gehad met een van mijn auto's


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    21/03/2014
    Berichten
    7

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Klinkt idd als een benzine pomp probleem dit heb ik ook wel eens gehad met een van mijn auto's
    Het moeilijk starten bij warme motor,kan te maken hebben met het verdampen van de benzine in u leiding. Iets zou die leiding onder druk houden,en dat zou dan stuk zijn? Ikzelf weet de naam er niet van,maar hier zullen er zeker zijn,die dat kennen! Moet ik bij de mijne laten herstellen!
    Succes met de zoektocht!


  9. #9
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Er zit na de brandstofpomp een terugslagklep die de druk op peil houdt nadat de pomp uit is. Er zit hier door de bouwjaren heen wat verschil in, kleine verbeteringen en de latere modellen hebben er minder last van.

    Qua uitvallen zou ik het zoeken in de electra. Je verhaal vertoont overeenkomsten met wat ik ooit heb gehad met een defecte ontstekingsmodule. Uit het niets uitvallen en vervolgens niet meer willen starten. Ik zou dat kastje even nameten of openmaken, kan zijn dat ie behoorlijk geoxideerd is.

    De zoem bij de achterbak is inderdaad de brandstofpomp. Als 'ie heel veel lawaai maakt heeft 'ie wellicht niet zo lang meer maar dat is een ander verhaal.

    Dat dit alles zich nu voordoet nadat je een nieuwe accu hebt kan toevallig zijn. Vocht wat je noemt kan ook van invloed zijn, maar de enige manier om er achter te komen is dingen uit te sluiten of om te gaan meten of er overal voldoende spanning is. Of juist te veel, want als je nieuwe accu zo snel leeg loopt heb je ook behoorlijke lekstroom ergens.

    Knarsend geluid als je het 'm probeert te starten? Verklaar je nader!


  10. #10
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Er zit na de brandstofpomp een terugslagklep die de druk op peil houdt nadat de pomp uit is. Er zit hier door de bouwjaren heen wat verschil in, kleine verbeteringen en de latere modellen hebben er minder last van.

    Qua uitvallen zou ik het zoeken in de electra. Je verhaal vertoont overeenkomsten met wat ik ooit heb gehad met een defecte ontstekingsmodule. Uit het niets uitvallen en vervolgens niet meer willen starten. Ik zou dat kastje even nameten of openmaken, kan zijn dat ie behoorlijk geoxideerd is.

    De zoem bij de achterbak is inderdaad de brandstofpomp. Als 'ie heel veel lawaai maakt heeft 'ie wellicht niet zo lang meer maar dat is een ander verhaal.

    Dat dit alles zich nu voordoet nadat je een nieuwe accu hebt kan toevallig zijn. Vocht wat je noemt kan ook van invloed zijn, maar de enige manier om er achter te komen is dingen uit te sluiten of om te gaan meten of er overal voldoende spanning is. Of juist te veel, want als je nieuwe accu zo snel leeg loopt heb je ook behoorlijke lekstroom ergens.

    Knarsend geluid als je het 'm probeert te starten? Verklaar je nader!
    Dat schurend, knarsend geluid komt alleen wanneer ik de auto echt forseer met starten, als ik bijvoorbeeld uit frustratie de auto heel snel 6 of 7 keer probeer te starten.

    Wat ik echter wil melden in dit topic is dat ik vandaag hélemaal geen last heb gehad van het uitvallen. Wel had ik een keer moeite met starten, dat de auto pas na 4 of 5 keer wilde starten. Ik heb zeker 60 kilometer gereden vandaag, en ik heb helemaal geen problemen gehad. Dit maakt alles alleen maar nog raarder. De auto wordt zaterdag opgehaald door de garage voor een nader onderzoek. Kan het misschien zijn dat er ergens een foute relais zit of zo? Ik had ook iets gelezen over een vuile stappenmotor of zo? Kan dit misschien een oorzaak zijn?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •