Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 39 van de 39
  1. #31
    Ingeschreven
    05/10/2014
    Berichten
    27

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    waar ik ook even naar zou kijken is dat je dynamo niet recht voor zijn werk staat gezien op laatste foto

    dit heeft overigens niets met je probleem te maken

    ik heb het gehad met de achterruitwisser motor als ik die bediende ging mijn brandstofpomp ook draaien
    dit had te maken met een doorlus van het brandstofpomp relais en geen goede aarding


  2. #32
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Ziet er normaal uit
    Zo trek je de hele dop er af en dat hoort
    Volgens mij (maar weet het niet zeker) hoort er bij dit type dop dat kleine aluminium dopje niet op de bougie te zitten deze kan je er met de hand zo afdraaien
    Ze zitten er bij als je ze nieuw koopt maar meestal horen ze er niet op licht een beetje aan welke dop je heb
    denk dat hij dan beter past en beter loopt
    Bougies gaan er idd wel wat lastig uit maar onmogelijk is het ook weer niet

    Verder zou ik even bij je bedrading kijken kan zijn dat er een draadje klem zit bij je pedaal
    Dat kortsluiting maakt
    Of dat er iets net geen contact maakt als je het pedaal in trapt er zit verder geen electronica in het pedaal dat kan het dus niet zijn


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #33
    Ingeschreven
    24/11/2009
    Locatie
    Uden
    Berichten
    159

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Op foto 4 mis je ook een moer op je uitlaatspruitstuk.
    924 Turbo 6-1979 (S1, M31.01)


  4. #34
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Zoals Jim zegt, er lopen nogal wat kabels onder je dashboard. Ook diegene van je branstofrelais. Hoe ziet dat er uit?


  5. #35
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Zoals Jim zegt, er lopen nogal wat kabels onder je dashboard. Ook diegene van je branstofrelais. Hoe ziet dat er uit?

    Ik heb geen flauw idee hoe die eruit ziet! Ik heb wel op Jim's advies wat gerommeld met wat bedrading, en de auto loopt op magischer hand weer! Ik had een beetje wat bedrading aan de kant geschoven, zodat deze in ieder geval niet in de buurt meer van de pedalen komen. Tot nu toe (alweer) helemaal geen klachten, ik kan de auto morgen naar de garage brengen, dus hopelijk doet de auto het dan nog! Hoe kan ik die brandstofrelais nakijken en waar zit deze?


  6. #36
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Nou, als je gerommeld hebt aan de draden, die blijkbaar bij je padalen lagen, en nu doet het het weer, dan ligt daar waarschijnlijk de oorzaak. Dikke kans dat bij het intrappen van je koppeling er een contact verbroken raakte die je relais aanstuurt. Ga eens op je rug onder het dashboard liggen en loop de kabels eens na op slechte verbindingen.


  7. #37
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Hallo,

    Ik kom even melden dat de auto vandaag is nagekeken en 'gerepareerd' door de garage. Hij heeft alle draden nagekeken en kwam tot de conclusie dat het kwam door een draadbreuk, deze veroorzaakte kortsluiting bij de brandstofpomp. Tot nu toe heb ik inderdaad geen gekkigheid meer gehad, en laten we hopen dat dat zo blijft! Nu nog even volgende maand een grote beurt en winterbanden, en daarna op naar Duitsland tijdens de Kerst!


  8. #38
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Goed om te horen, zoiets kleins kan het zijn. Ik hoop wel dat je weet dat je niet mag rijden in dec/jan/feb (oldtimerregeling). Of betaal je volledige mrb?


  9. #39
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Moeilijk starten en vervolgens uitvallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Goed om te horen, zoiets kleins kan het zijn. Ik hoop wel dat je weet dat je niet mag rijden in dec/jan/feb (oldtimerregeling). Of betaal je volledige mrb?
    Ja, ik betaal de volledige klap. Alhoewel dat ook niet zo rampzalig veel is, hoor! Het is allemaal wel te overzien.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •