Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 47
  1. #11
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: benzinetoevoer regelen

    heb net hetzelfde probleem. En vandaag vastgesteld dat het de plunjer van de spinnekop is die vast zit.
    Alsook van de recup-spinnekop die ik vandaag op de sloperij ben gaan halen :doh::ikweer


  2. #12
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: benzinetoevoer regelen

    leg maar een nacht in de injectiereiniger, meestal is ie dan los ....:thumb:

    wel afdekken, dat spul verdampt nogal snel ....:p
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #13
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: benzinetoevoer regelen

    anders heb ik er nog wel 1 in de schuur liggen, ligt er 2 jaar en was laatst nog gangbaar. probeer eerst frenske z'n truukje maar
    stuur maar een PM
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #14
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: benzinetoevoer regelen

    ja, had ik beter bij de originele al gedaan. Maar die is uit elkaar geweest dus dat vergeten we maar.
    Nu de nieuwe is precies van een iets ander type.
    is van een model 80-81.
    Terwijl de originele van een model 76-85 is.
    M'n auto is van '84

    Origineel Bosch PN: 0438100005
    Recup Bosch PN: 438100065

    Nou, bij die laatste zit nog een extra aansluiting die naar iets loopt dat normaliter elektrische gestuurd wordt.
    Dus uit de spinnekop zit een extra aansluiting voor een leiding die in een lus via een elektrisch "iets" loopt terug naar de - wat ik denk - aansluiting van de retourleiding is.
    Enig idee voor wat dit dient?

    M'n excuses voor de hijack van deze thread. Anders start ik wel even een nieuwe op.

    Ondertussen al een mailtje gestuurd naar de sloper om te zien of hij een andere voor me heeft :whistle:


  5. #15
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: benzinetoevoer regelen

    Dit is een klep die aangestuurd wordt door een temp.sensor die er voor zorgt dat de stuurdruk tijdens de koude start extra verlaagt wordt zodat de motor meer benzine krijgt.(heb ik ook in mijn 24 van 1981 zitten)


  6. #16
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: benzinetoevoer regelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
    ja, had ik beter bij de originele al gedaan. Maar die is uit elkaar geweest dus dat vergeten we maar.
    Was er iets kapot aan je originele, zo niet kun je hem lekvrij assembleren als je gebruik maakt van loctite 542.

    Klik
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #17
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: benzinetoevoer regelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maup Bekijk Berichten
    Dit is een klep die aangestuurd wordt door een temp.sensor die er voor zorgt dat de stuurdruk tijdens de koude start extra verlaagt wordt zodat de motor meer benzine krijgt.(heb ik ook in mijn 24 van 1981 zitten)
    thx, we dachten inderdaad dat het zoiets moet zijn. Maar dit heeft denk ik verder geen effect als dit "passief" gemonteerd wordt op de werking van de spinnekop?

    NB: de luchtschijf van een '80-81-er is precies ook een stuk kleiner dan mijn '84-er? :p

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Was er iets kapot aan je originele, zo niet kun je hem lekvrij assembleren als je gebruik maakt van loctite 542.

    Klik
    Normaliter heb ik nog alle onderdeeltjes, ga ik zeker proberen. Wie niet waagt,...
    Thx voor de wel heeel erg handige link!

    Seffes na m'n werk eens op zoek gaan naar zo een busje loctite


  8. #18
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: benzinetoevoer regelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
    M'n excuses voor de hijack van deze thread. Anders start ik wel even een nieuwe op.

    Ondertussen al een mailtje gestuurd naar de sloper om te zien of hij een andere voor me heeft :whistle:
    Kan er maar van bijleren.
    Alle tips helpen om tot een oplossing te komen:thumb:


  9. #19
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: benzinetoevoer regelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    basisafstelling:
    demonteer een injectieleiding van de spinnekop
    sluit het brandstofrelais kort, blijft pompen dan
    verdraai de mengselschroef zodanig dat er net geen benzine meer uit de aansluiting komt.
    daarna een kwartslag linksom
    verder aan de CO meter ...

    succes :thumb:
    Waar vind ik de mengselschroef precies ? edface:

    De benzine spuit idd uit de spinnekop:doh:


  10. #20
    Ingeschreven
    23/07/2010
    Berichten
    123

    Re: benzinetoevoer regelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopre Bekijk Berichten
    Waar vind ik de mengselschroef precies ? edface:

    De benzine spuit idd uit de spinnekop:doh:
    Die zit tussen de balg en de spinnekop in, daar steekt een metalen plug uit. Daar moet je een 3 mm inbussleutel in steken. Mijne was te kort, heel vervelend.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •